handdator

Visa fullständig version : under deffning

Turbo
2002-07-14, 18:30
hej i gen!

bara undrar om man ska ta protein tillskott efter tänning när man deffar?

eller ska jag bara träna och äta något lätt efter tränningen vad är i såfall bra att äta?

:muscle: :kickass: :bpump: :nono: :hbang:

Petrus
2002-07-14, 18:49
Direkt efter träningen ska du ALLTID inte protein. Om så jorden skulle gå under så ska du ta ditt protein efter träning!!!
Vänligen,,,
Petrus

Turbo
2002-07-14, 18:52
hej petrus!

kan du ge mig lite råd om vad man ska käcka m.m. du kan ju bara nämna det viktigaste om du känner för det alltså :loveyou:

Petrus
2002-07-14, 19:03
Specifikt under deff så har jag ett par regler som jag inte viker mig från;

Näringsintaget efter träningen är det SISTA man ska dra kcal ifrån! Behåll dina vanliga mat/tillskottsvanor efter träningen, gainer eller vad det nu är...

Det är ok (t om rekomenderat enl. mig) att äta snabba kolhydrater till frukost! Du behöver inte tänka så mycket på VAD det är du äter till frukost, (snabba eller långsamma kolhydrater) Huvudsaken är att det inte blir för många kcal.

Bli inte manisk! Jag har aldrig räknat kcal, och jag förstår mig inte på dom som räknar kcal i t ex kaffe. Lägg det på en lagom nivå som inte kräver en miniräknare. Avrunda kcal till jämna 10-tal och försök håll summan i bakhuvudet. Att sitta framför datorn och skriva ner varje saltkorn man får i sig är bara dumt!

Vänligen,,,
Petrus

Turbo
2002-07-14, 19:09
tack så mycket för hjälpen petrus:loveyou:

Tanman
2002-07-14, 22:31
Tinner: Hur motiverar du snabba kolhydrater till frukost? Pga morgonpromenaden eller?

"Second Meal"-effekten torde göra att det är bättre med en lågglykemisk frukost i de flesta lägen. Undantaget om man kört högintensiv aerobisk träning innan frukost (vilket man inte bör göra).