Visa fullständig version : Abcde
Hej! Är en hårdsatsande tjej på 30 som undrar lite om ABCDE-upplägget. Har de sista 5 månaderna varit på diet (morronpromenader, ätardag 1 dag i veckan...) Har väl inte blivit av med så mycket fett jag tänkt mej men däremot lyckats behålla massa någorlunda :-) Har dock några kilo till att bli av med men känner att min kropp inte svarar på dieten längre! Nu ska jag på semester i 1 månad och tänkte ta det lugnt med mat och träning. Till hösten blir det köra av igen, jag SKA nå mitt mål! Kan ABCDE vara något för mig och hur funkar det mera exakt? Jag vill ju öka i massa och bli av med fett - vet att det låter som en omöjlig ekvation haha
Alla tips emottages tacksamt!
Kroppen vänjer sig efter ett tag vid det låga kcal och stannar upp förbränningen. Då måste man sänka lite till. Detta gör man efterhand viktnergången avstannar. Har du provat att sänka ytterligare, vad som dög som nerskärning då kanske inte räcker längre...;)
MVH/spinkoo
Jorå Spinkoo, visst har jag sänkt kcal-intaget efterhand men under 1200-1500 VÄGRAR jag att ligga - då funkar jag knappt... :smash: Så vad återstår??? Tanken finns på att prova ABCDE under hösten och sen sätta igång med den "traditionella" deffen igen till våren. Vad tror du? Fast jag skulle behöva mer konkreta tips om ABCDE...
:muscle:
Naprapat-Byggare
2002-07-15, 08:33
Jag vet att enl.teorin med ABCDE så skall man gå ned i viktmen det funkar ej så. Du kommer att lägga pådig fett totalt under denna tid annars funkar det ok tycker jag. Mkt ärdock vätskaav det man lägger på sig. Gick själv från 87 till 94 under 2 veckor.
Jobbigast är faktiskt inte deffen utan att ätasåmycket.
//Jeppe :eating:
Katt72> Varför inte satsa helhjärtat på att öka muskelmassan fram till senvintern/våren och sedan satsa på traditionell deff??
1200:eek: :eek: :eek:
Du måste ha en vilja av järn och stål.:hbang:
Fast du vet säkert redan att så lågt är den INTE sunt att ligga och då är nått fel...:nono:
Emmzan kan nog leda dig in på rätt spår, hon verkar veta vad hon sncakar om...
Lycka till/spinkoo
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.