Visa fullständig version : Använder ni micro?
Metallica
2005-10-24, 18:35
Jag har ingen microvågnsugn... och nu undrar jag, hur pass mycket använder man en sån? Använder ni micro? tycker ni det är ovärdeligt eller är det mest onödigt?
Jag har ingen microvågnsugn... och nu undrar jag, hur pass mycket använder man en sån? Använder ni micro? tycker ni det är ovärdeligt eller är det mest onödigt?
Använder jag till att tina upp tex: kyckling,lax och kött innan tillagning och bröd mm. Används ofta av mig. Spar mkt tid.
Varje gång man kommer på att man glömt att ta upp en brödlimpa ur frysen är micron guld värd! Använder den mest för att tina och värma livsmedel samt göra gröt.
vattenbuffel
2005-10-24, 18:46
Så du vet det så har gröten högre GI när man gör den i micron!
Använder den minst en gång om dagen. Jag brukar ofta steka upp stora batcher av kött, detta förvarar man i kylen och micrar en portion snabbt så fort man blir sugen. Eller för att inte glömma något så viktigt som ostmackor.
Värmer min kornrisgröt i micron i princip varje morgon. Värmer min matlåda i micron i skolan varje lunch samt använder ofta micron även till middagen.
Jag klassar micron som ovärdelig ja.
Så du vet det så har gröten högre GI när man gör den i micron!
Jasså? Det var något nytt, hur mycket då jämfört med att koka på platta? Får väl svälja ner några psylliumfrö innan då ;)
Jag tillagar all min mat i micron. Lövbiff, lax, kycklingfilé, torsk. Jag kallar det cross kitchen; medelklass möter vitt skräp.
Jasså? Det var något nytt, hur mycket då jämfört med att koka på platta? Får väl svälja ner några psylliumfrö innan då ;)
Har för mig att det beror på just de gryn du använder. 65-70 mot 80-90 kanske ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.