handdator

Visa fullständig version : Är detta normalt?

gladiatorerna1
2002-07-13, 12:19
Jag har min ätardag idag och har ätit mycket onyttiga saker som pizza och glass.Min fråga är det normalt att magen puttar ut mer idag nu när jag har ätardag? Jag får även ont i magen när jag äter, mår faktist illa av att äta så mycket onyttigt.

Tacksam för svar

Johan.S
2002-07-13, 12:23
Om man har vant magen att man äter lite så kan magen reagera på det viset. Hade själv liknande problem i våras.

Joachim B
2002-07-13, 12:31
Det är fullt normalt. Själv ligger jag på strax över 5000 kcal per dag uppdelat på 10 måltider de dagar jag tränar och ned mot 3500 till 4000 kcal på vilodagarna. (Bara för att jag inte ska bli allt för fet).
Och min mage står ut konstant. Det har blivit lite bättre av att jag börjat med lite vakum övningar igen, men efter någon måltid passerar jag lätt 90 cm! :D

På diet är det samma sak. När jag har ätardagar står magen ut som en ballong. Då är det dock värre eftersom magen inte är van med stora måltider och magsäcken har dragit ihop sig lite. Detta kan orsaka illamående och lätt magont.

gladiatorerna1
2002-07-13, 12:39
Tack för svaren!

Det var bra att höra att det är normalt, blev nästan lite orolig över att jag förstört min deff genom att äta för mycket. Får hoppas att förbräningen sätter fart ännu mer nu när jag chockat magen totalt!

Joachim B
2002-07-13, 13:00
Kan lova att du kommer att ha bra tryck i kroppen de följande dagarna!

Mmm, älskar ätardagar... :eating: :eating: :eating:

Munter
2002-07-13, 13:08
5000 kcal, Bartoll! Sköter du skrivbordsarbetet med ett löpband under fötterna eller ?

Joachim B
2002-07-13, 13:20
Ha ha. Nä, förutom några timmes promenader i veckan och kanske någon cykeltur så rör jag mig så lite som möjligt. Däremot kör jag alltid stenhårt på gymmet och har en ganska hög ämnesomsättning. Min morgontemp ligger kring 37,5 grader och när jag sitter och knappar på tangentbordet är det inte ovanligt att jag tangerar 38 grader.
Sedan innehåller min astma medicin en hel del T4 också.

Men +5000 kcal är ingen match! Det är bara att äta om man ska växa! :eating: :cheers: :eating: :cheers: :muscle:

gladiatorerna1
2002-07-14, 11:18
Vilket tryck jag hade igår på min ätardag, men jag gick upp 3 kg :mad: Hur mycket brukar ni gå upp på en ätardag? Kan det verkligen vara så bra att gå upp så mycket?

Joachim B
2002-07-14, 11:26
Ja då, det är fullt normalt. För varje gram glykogen du lagrar extra i muskelcellerna så binds fyra gram vatten till dessa. Går du dessutom på diet och är något tömd på glykogen så kan kroppen lagra lite mer än normalt - en typ av superkompensering.

Jag brukar gå upp allt mellan 4 till 6 kg och ju mer muskler du har desto större blir uppgången. Kolla bara på Fredrik Carlsson bland annat.

gladiatorerna1
2002-07-14, 11:50
Tack för svaret!

Nu behöver jag inte oroa mig för det, jag har redan promonerat 5 timmar p g a jag oroade mig.

Rob The Man
2002-07-14, 14:08
Ätardagar är alltid lika trevliga

Började min ätardag kl 00.00 i fredags och höll på
enda till 23.00 igår kväll.

Började natten med 6 skivor rallarbröd med jordnötssmör på
sedan blev det en hemmagjord pizza i dubbel storlek

På morgonen vid 08.00 åt jag 16 tunnpannkakor med en hel big pac låda med vaniljglass.

Lunchen blev 3 stora tallrikar med kinamat och två st mjukglassar efteråt till fikat

2 timmar efter blev det 2 flaskor fitness protein och ett halvt kg bröd

Senare på kvällen blev det familjepizza och ännu mera glass till

Sista målet blev 1 hel burk jordnötssmör med 1 kg bröd till.

Snacka om ett groteskt mega tryck man har nu hade gått upp till 86kg igår natt men nu på morgonen var den på 80kg snacka om förbränning:D :D

/Robban

nanna
2002-07-15, 09:56
Rob the man> Damn!! Du kan äta!!!
Jag tycker jag äter mycket på mina ätardagar när jag trycker i mig 1/2 kg godis som mest!!
Fast jag håller med om att äter man pizza och nåt mer typ godis eller glass så får man ett förbannat tryck i musklerna dagarna efter. :hbang: :hbang:

-=RebeL=-
2002-07-15, 10:36
Kan du ge några exempel på dom vakum övningar du talade om tidigare jocke..:naughty:

Rob The Man
2002-07-15, 12:02
Originally posted by nanna
Rob the man> Damn!! Du kan äta!!!
Jag tycker jag äter mycket på mina ätardagar när jag trycker i mig 1/2 kg godis som mest!!
Fast jag håller med om att äter man pizza och nåt mer typ godis eller glass så får man ett förbannat tryck i musklerna dagarna efter. :hbang: :hbang:

Nanna du kan ju äta mycket du med
Linköping tusan vad det finns buffeställen där
mina favisar är pastabuffen sen den mongoliska
buffen

/Robban

Joachim B
2002-07-15, 12:47
Originally posted by -=RebeL=-
Kan du ge några exempel på dom vakum övningar du talade om tidigare jocke..:naughty:

Blås ut all luft du har i lungorna. Dra in magen så långt du kan. Försök att dra den inåt och uppåt. Spänn magmusklerna så hårt du kan samtidigt som du försöker att dra inåt och uppåt ytterligare. Håll så i cirka 10 sekunder. Upprepa.

Glöm inte att andas mellan varje 10 sekunders repetition. ;)

Åse Columbus
2002-07-15, 13:48
Glöm inte andas..........

I knew there was something i forgot......

http://www.uniquehardware.co.uk/server-smilies/contrib/blackeye/Eyecrazy.gif

Åse:smash:

z_bumbi
2002-07-15, 14:42
Vacumövning nr 2

"Cat crunches" Stå på alla fyra och kuta med ryggen som en arg katt samtidigt som du drar in magen allt vad du kan.