handdator

Visa fullständig version : Kilona försvinner, men jag är kvar. :/

hobbs
2005-10-22, 05:24
Började äta nyttigt och promenera till jobbet för någon månad sen och det har gått bra, om man bara ser till det att kilona försvunnit. Går väl ner ungefär 1kg i veckan, men jag har inte märkt något på magen än? Benen kanske är något smalare och skatebrallorna sitter numera ännu längre ner än vad de brukar.. :)

Skall det vara såhär? När kommer jag märka skillnad på midjemåttet, som för övrigt ligger på 101cm? Jag tycker att jag äter bra, vilket innebär lax, tonfisk eller kyckling tillsammans med ris eller potatis och massa ärtor, majs och annat.

Totalt har jag gått ner mellan fem och tio kilo, har inte benkoll för jag försöker hålla det hela på en lite amatörmässig nivå, i och med att jag är en jäkla amatör och inte vill ta mig vatten över huvudet, men det har jag kanske gjort ändå!?

Problemet är alltså inte att jag går ner för lite, utan att jag inte märker var jag blir mindre..

Mvh J.

Sverker
2005-10-22, 05:36
Titta i spegeln. Fettet behöver just inte försvinna från midjan det första det gör, utan det försvinner kanske först över rumpan eller halsen/ansiktet. Först på sista av brukar gälla för kroppsfettet.

Ta några bilder med kameran och plocka fram bilderna varje månad. Med 1 kg per vecka kommer du se tydliga resultat.
Midjan kommer att bli mindre :thumbup:

MissG
2005-10-22, 05:49
När du inte känner att magen ger med sig måste du lägga in tvåan växel. Dvs, börja tänka på vad du äter. Om du inte redan gör det.
Man går bara ner ett visst mått genom att börja röra på sig. Vill man fortsätta tappa/trimma sin kropp, bör man träna och tänka på vad man äter. Men det är nog precis som Sverker säger, du tappar men ser det inte, för visst känner du dig mer "fast" om magen??

Har själv haft samma problem. Fick hjälp av en PT för att få rätt på allt inom träning och kost (även om jag redan hade bra koll själv).

hobbs
2005-10-22, 05:56