Visa fullständig version : Ätardag!
Halu!
Har nu min första deff och imorn är första ätardagen. Har två frågor.
1: Ska jag väga maten och räkna kcal under ätardagen också? Eller räcker det att veta att jag ligger på plus med kolhydraterna?
2: Om jag ska räkna, ungefär hur många kcal plus skall jag ligga?
Något annat jag ska tänka på?
WHITEFOLKS
2005-10-21, 20:11
Om du vill köra en "korrekt" ätardag så kan du hitta info här: http://www.halso.info/75.html
Många kör dock en "grisätardag" där de äter precis vad f-n de känner för. Om det "funkar" är upp till var och en att avgöra.
Jag brukade köra "grisätar" dagar när jag deffade, och kommer även göra det nästa deff!:D
Men ibland undvek jag mättat fett, och satsade enbart på mycket kolisar. I form av godis bl.a.
Slartibartfast
2005-10-21, 21:01
Jag brukade trycka ca 1000 kcal över förbrukning mestadels bestående av godis. :eating:
Jag brukade trycka ca 1000 kcal över förbrukning mestadels bestående av godis. :eating:
Jag ska göra på min optimala kladdkaka, är det farligt med den 1dl flytande margarin jag har i ?
Tänkte mest om man fortfarande ska hålla nere på det "farliga" fettet
WHITEFOLKS
2005-10-21, 21:10
Farligt? Antagligen inte. Men om du äter över din förbrukning så ska du enligt "sunt förnuft" lägga på dig fett igen. Det tycks funka för vissa att äta 10000kcal plus en dag och bara ligga 500 minus de andra dagarna även fast det i teorin inte ska funka. Jag tror mer på ätardagar ala mcdonald med ett moderat överätande av kolhydrater.
Jag är mest intresserad av recept på den där kladdkakan. :D
Jag är mest intresserad av recept på den där kladdkakan. :D
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1104847&postcount=18
Here u are :)
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1104847&postcount=18
Here u are :)
Grejt! :) Och det funkar bra med flytande margarin alltså? Jag har inte varit vidare lyckosam när det gäller att baka kladdkakor med sådant...fast det kanske kan bero på att jag bytt ut en del andra grejer också. En gång blev det en jättegod chokladkaka, men den var inte det minsta kladdig. =/
Grejt! :) Och det funkar bra med flytande margarin alltså? Jag har inte varit vidare lyckosam när det gäller att baka kladdkakor med sådant...fast det kanske kan bero på att jag bytt ut en del andra grejer också. En gång blev det en jättegod chokladkaka, men den var inte det minsta kladdig. =/
Jag kör med flytande milda typ.. Funka finemang ;)
Hmm jag lyckades ha kakan iugnen för länge en gång för att jag städade badrummet.. den blev asäcklig *spy*
MyungChul
2005-10-22, 09:15
flytande margarin är väl ändå gjort på raps? har jag fel?
flytande margarin är väl ändå gjort på raps? har jag fel?
mycket möjligt.. kan nog skilja mellan märkerna också *screwy*
Har inte du deffat i bara 5 dagar?
Har inte du deffat i bara 5 dagar?
Jo.. ?
Ninjasmurf
2005-10-22, 10:15
Seriöst. Du vet ju inte själv ens varför du ska ha en ätardag?
Är det för att få äta vad du vill, ladda upp, öka på hormonnivårerna... etc etc?
Mitt tips e att äta mest kolhydrater o minska på fettet. Rent psykiskt ere skönt att inte tänka på hur mkt du äter men man behöver inte överdriva heller ( *rolleyes* ) efter ett tag på diet kommer du vilja äta mer än du vill nu...
/Userfriendly
Är det för att få äta vad du vill, ladda upp, öka på hormonnivårerna... etc etc?
Mitt tips e att äta mest kolhydrater o minska på fettet. Rent psykiskt ere skönt att inte tänka på hur mkt du äter men man behöver inte överdriva heller ( *rolleyes* ) efter ett tag på diet kommer du vilja äta mer än du vill nu...
/Userfriendly
Det är till stor del psykiskt... Hade tänkt att äta lite kladdkaka idag.. Inte mer...
Det är till stor del psykiskt... Hade tänkt att äta lite kladdkaka idag.. Inte mer...
Asså vad är det med dig o din jävla kladdkaka?? *screwy* *screwy* :D
Jag har sådant där "flytande margarin" som är rapsolja med smörsmak. Tror det är 80% rapsolja i det eller nåt, vore ju fint om det skulle gå bra att baka med det eftersom vi aldrig har smör/margarin hemma. Men som sagt så blev det inget vidare sist jag provade, kan ju iofs ha berott på att min kaka också innehöll sötningsmedel istället för socker...och så hade jag säkert i lite proteinpulver istället för en del av mjölet. :D Eller också var den väl helt enkelt för länge inne i ugnen. :)
Herkulez
2005-10-22, 11:39
har ni muffar en egen almenacka?
tänkte på din signatur
Deff no.1 17/19 - 17/12
har ni muffar en egen almenacka?
tänkte på din signatur
Deff no.1 17/19 - 17/12
Jag har 3 almenackor.. dumt nog..
1: till skola
2: till träning
3: till politiken
Jag har sådant där "flytande margarin" som är rapsolja med smörsmak. Tror det är 80% rapsolja i det eller nåt, vore ju fint om det skulle gå bra att baka med det eftersom vi aldrig har smör/margarin hemma. Men som sagt så blev det inget vidare sist jag provade, kan ju iofs ha berott på att min kaka också innehöll sötningsmedel istället för socker...och så hade jag säkert i lite proteinpulver istället för en del av mjölet. :D Eller också var den väl helt enkelt för länge inne i ugnen. :)
Jo men det är sånt jag bakar på.. Orka ta ut margarin ur frysen liksom *screwy*
hmm mjo sötningsmedlet gör kakan mindre kladdig :P not good.
Jag brukade trycka ca 1000 kcal över förbrukning mestadels bestående av godis. :eating:1000kcal i form av godis är ju inget, kanske 3hg, skam att äta så lite. Äter mer kring träning under dietdagar :p
1kg lösgodis kan man väl åtminstånde trycka, sedan räkna på 4000kcal. Lagom tycker jag.
/Userfriendly
hehe har alltid trott att man kör ätardagar bara för att man har sånt fruktansvärt sug efter fett, salt å socker :devil:
Är inne på Bjornes spår men lägg till någon påse chips å en stor skål dip :eating:
MyungChul
2005-10-27, 01:35
hehe har alltid trott att man kör ätardagar bara för att man har sånt fruktansvärt sug efter fett, salt å socker :devil:
Är inne på Bjornes spår men lägg till någon påse chips å en stor skål dip :eating:
salt? fett? O.o
Jag ska göra på min optimala kladdkaka, är det farligt med den 1dl flytande margarin jag har i ?
Tänkte mest om man fortfarande ska hålla nere på det "farliga" fettet
om du hade läst länken några posts ovanför din så hade du sparat 3 minuter skrivande.
Lasse Kongo
2005-11-05, 07:37
Varför inte bara äta bra året runt och unna sig lite kladdkaka och annat gott då och då? Tränar man och rör på sig i övrigt är det svårt att lägga på sig flobb...
Förstår inte varför alla ska deffa, spec när det inte finns ngt att deffa fram, deffa betyder just att man skall få sina muskler mer definierade, och har man inga muskler kallar man det banta! Och banta är för loosers.
datorjaevel
2005-11-08, 11:12
Varför inte bara äta bra året runt och unna sig lite kladdkaka och annat gott då och då? Tränar man och rör på sig i övrigt är det svårt att lägga på sig flobb...
Förstår inte varför alla ska deffa, spec när det inte finns ngt att deffa fram, deffa betyder just att man skall få sina muskler mer definierade, och har man inga muskler kallar man det banta! Och banta är för loosers.
:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.