Logga in

Visa fullständig version : Vill ha recept på bagge med kycklingröra.

Lasse Kongo
2005-10-19, 10:00
Ngn som har ngt schysst recept på kycklingröra som man kan fylla baggisar (baguette) med?

Jag har tänk att röra ihop lite kyckling, purjulök, creme fräz, majonäs, lite kryddor, kanske lite fransk senap eller ngt, köra lite efter egen smak, men kan va kul o se om ngn har ngt schysst recept.

Ni vet sånnadär goda historier som man kan köpa på mackar o kiosker osv.

Hit me hard!

KRILLE!
2005-10-19, 11:48
Fick en skum jävla bild av ett gammalt får fylld med röra som du skulle äta *screwy*

Iaf, receptet är i princip identiskt med ett jag har kört, gott som satan. Varför inte testa en röra med gravad lax och räkor + lite sallad istället för kycklingen? Blir vansinnigt gott det med. Jag käkade det i en tunnbrödrulle förvisso men kanske går i baguette med? Eller varför inte testa med rostbiff?

Satan va sugen jag blev, måste nästan fixa en själv :eating:

Lasse Kongo
2005-10-19, 12:02
Hehe, jafan man kan ha det mesta i, men blir nog kyckling tror ja, fast rostbiff är bra nice med :eating:

Tänkte uberraska tjejen med en fylld bagge o lite vitt... på fre kväll, vi äter lagade rätter jämt sas, så kunde va kul med ngt annat för en gångs skull.

mystic[-_-]
2005-10-19, 12:06
Sökte lite på arla.se

Baguette sweet chili
2 äpplen
250 g cottage cheese, KESO® naturell
1 dl riven ost
1/2 dl sweet chili sauce
4 stora portionsbitar baguette
smör
4 dl stekt kycklingkött eller 4 skivor kokt skinka

Gör så här

Grovriv äpplena och blanda med cottage cheese, ost och chilisås. Dela bröden och bred på smör. Lägg ihop med äppelröra och kyckling eller skinka i bitar och ev sallad. Man kan också grilla bröden i smörgåsgrill eller våffeljärn. Välj då vitt formbröd istället för baguette

Bara att ta så mycket man vill ha av allt men blandningen verkar god!

elan
2005-10-19, 12:20
Till kyckling är det ju gott med curry också. Jag gjorde en god röra för ett tag sedan, minns inte exakt vad jag hade i men det var väl kyckling, curry, mango, banan, fraiche/kesella/majonäs, kanske lök.

Lasse Kongo
2005-10-19, 14:13
Till kyckling är det ju gott med curry också. Jag gjorde en god röra för ett tag sedan, minns inte exakt vad jag hade i men det var väl kyckling, curry, mango, banan, fraiche/kesella/majonäs, kanske lök.

japp japp, curry ska ja såklart ha, skrev kryddor, men borde skrivit curry, för det ska det va A LOT av i kycklingröran!

MyungChul
2005-10-19, 15:41
Kan skissa lite på ett recept..

70g salladskyckling
15g isberg
½dl majo
½dl kvarg
15g röd lök

kryddor

detta är till en baugette.. lite gröna ärtor kanske skulle funka också