handdator

Visa fullständig version : Motörhead!

Rock'nRoll
2005-10-18, 23:12
Jag tycker att Motörhead förtjänar en egen tråd! Bästa låten? Bästa skivan? Bästa laguppställningen? Bästa spelningen?

NP - (I'm so bad)Baby I don't care

Helena B
2005-10-18, 23:24
Tror jag inte ens vet vilka det är ;) Jo en musikgrupp har jag förstått.

mela
2005-10-18, 23:26

SKAM kvinna!! *grr27*

:D

Rock'nRoll
2005-10-18, 23:41

Asså sånt ska man ju veta innan man föds ;)

Själv tycker jag Bastards eller 1916 är bästa skivorna. Sacrifice konkurerar också.

trasan
2005-10-18, 23:54
Too late too late!

Jense
2005-10-18, 23:54
gilalar låter som orgasmatron, dr rock, ace of spades, typ

trasan
2005-10-19, 00:00
gilalar låter som orgasmatron, dr rock, ace of spades, typ

Sepultura - Orgasmatron ! heeeeeell yeah :hbang:

Jense
2005-10-19, 00:01
hehe.. sött :D

sepultura va bra förr.. propaganda spelade jag på massivo volymo när jag va 10 år, bra skiva

Wopper
2005-10-19, 00:07
Bästa låt delad första plats : Bomber och Motörhead

Bästa platta : No sleep til Hammersmith :hbang:

mangemani
2005-10-19, 00:19
har aldrig riktigt gillat motörhead,men när dom spelade här i s-vall med dio och manowar,då var det ett hyffsat drag kan jag lova,ingen låt jag kände igen,men drag var det iaf.

watertouch
2005-10-19, 01:35
Är det motorhead som har gjort Dr. Rock? På min skiva med dom (Best of) så e den på disc 2 där bland annats orgasmatron ligger o den e väll en cover av sepulturas samt god save the queen som oxå är en cover?

daggermoon
2005-10-19, 05:19
Bästa skiva borde vara Ace of spades eller kanske overkill, bästa låt tror jag Iron fist kanske. Bäsa laguppställning utan tvekan Lemmy, Philthy och Fast Eddie. Bästa spelning har jag ingen aning om, den måste väl ha gjorts på 70-talet kan jag tro, fast alla spelningar jag sett har varit grymma :hbang: .

hangatyr
2005-10-19, 06:39
jag har en motörhead-tröja på mig just nu!!!

lemmy är gud.

hangatyr
2005-10-19, 06:40
Är det motorhead som har gjort Dr. Rock? På min skiva med dom (Best of) så e den på disc 2 där bland annats orgasmatron ligger o den e väll en cover av sepulturas samt god save the queen som oxå är en cover?

men gaaaaah!

sepultura är de som gjort covern!

motörhead gjorde originalet...

smisk ska du ha!

King Grub
2005-10-19, 06:46
Motörhead ligger på min top-15-lista över bästa grupper. Jag gillar deras lite mer melodiösa skivor; Bastards är en favorit, och Born To Raise Hell knäcker.

Yes
2005-10-19, 07:04
http://www.julieshaircut.com/immagini/varie/big_blog_27.jpg

The Somberlain
2005-10-19, 13:00
Iron Fist regerar!

Slartibartfast
2005-10-19, 13:40
Born To Raise Hell knäcker.

Det är i mitt tycke den perfekta rocklåten. :hbang:

victor_n
2005-10-19, 13:43
Motörhead ligger på min top-15-lista över bästa grupper. Jag gillar deras lite mer melodiösa skivor; Bastards är en favorit, och Born To Raise Hell knäcker.

suger totalt när det kommer till låtar.. men gillar alla låtar man hör med dom när man står i verkstaden på plugget å meckar :hbang:

skaparn
2005-10-19, 15:52
Snake bite love är ju en gungig låt som man kan hetsa upp sig själv med ifall det är målet. Passar bra (på hög volym) till pubertala fester.

Annars så finns det säkert 200 låtar som jag betacknar som riktigt bra, motorhead är en fin grupp.

Herkulez
2005-10-19, 16:50
http://www.julieshaircut.com/immagini/varie/big_blog_27.jpg
ett under att den mannen lever med tanke på att han förmodligen sniffat i sig halva colombia och druckit tusentals liter alkohol, samt att han inte fåt HIV efter alla luder han knullat

Jense
2005-10-19, 16:52
ett under att den mannen lever med tanke på att han förmodligen sniffat i sig halva colombia och druckit tusentals liter alkohol, samt att han inte fåt HIV efter alla luder han knullat

det är SÅ man blir en levande legend

Rock'nRoll
2005-10-19, 18:51
Bästa skiva borde vara Ace of spades eller kanske overkill, bästa låt tror jag Iron fist kanske. Bäsa laguppställning utan tvekan Lemmy, Philthy och Fast Eddie. Bästa spelning har jag ingen aning om, den måste väl ha gjorts på 70-talet kan jag tro, fast alla spelningar jag sett har varit grymma :hbang: .

Jag tycker faktiskt att Lemmy, Wursel, Campbell, Dee/Philty är bäst. Plattorna dom gjorde är roligare än dom tidiga även om dom också är snorbra. Det är synd att Motörhead spelar så lite nytt live. Dom har nästan för många bra låtar. Vad dom än kör live så saknas ju typ 20 spår.

På hovet fick vi:
Dr. Rock, Stay clean, Shoot you in the back, Love me like a reptile, Killers,
Metropolis, Over the top, No class, I got mine,
In the name of tragedy, Dancing on your grave, R.A.M.O.N.E.S.
Sacrifice, Just 'cos you got the power, Going to Brazil, Killed by death, Iron fist, Ace of spades, Whorehouse blues, Overkill

Tänk om vi fått nått i den här stilen!

Doctor Rock
I'm so bad (baby I don't care)
Crazy like a fox
Ramones
Lost in the Ozone
Metropolis
Nothing Up My Sleeve
Speedfreak
Rock N Roll
No Voices In The Sky
Angel City
On Your Feet Or On Your Knees
Born To Raise Hell
Sex And Death
Sacrifice
Snake Bite Love
Overkill
We Are Motorhead

Massive erection!!

Winternal
2005-10-19, 20:28
Jag tycker "Overnight Sensation" är en underskattad skiva. "Civil War" är ju en hit, sen har vi ju bl.a sköna "Don't Believe A Word" och "Broken". Tycker till och med "Listen To Your Heart" är skön. *yourock*

Lemmy
2005-10-19, 20:56
Apropå Hovet-spelningen så recenserade Fredrik Strage den i DN. Där berättar han också om Håkan Waxegårds träff med Lemmy:

"Festivalarrangören Håkan Waxegård bad en gång Lemmy Kilmister om en autograf till sin dotter. Rocklegenden frågade hur gammal hon var, Håkan sa att hon var tre och Lemmy skrev hälsningen: "Soon, baby.""

Recension (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1323&a=472125)

Aldrig subtilt, som sagt.

Rätt bra spelning tyckte jag, deras förra på Fryshuset var bättre.

Angus
2005-10-19, 21:22
jag såg lemmy och grabbarna i solnahallen för en del år sedan ihop med manowar och dio.bästa plattan ? Rock N roll såklart.Bomber är en riktig kultlåt från deras tidigare skivor :hbang:

Rock'nRoll
2005-10-19, 23:10
Jag tycker "Overnight Sensation" är en underskattad skiva. "Civil War" är ju en hit, sen har vi ju bl.a sköna "Don't Believe A Word" och "Broken". Tycker till och med "Listen To Your Heart" är skön. *yourock*

Det har du jävligt rätt i!