Visa fullständig version : Betalning via internetbank, kontonmr med mera
grisbil3n
2005-10-18, 21:53
Ska överföra en summa pengar till ett konto, internetbanken säger att kontonummret är felaktigt angivet typ. Grejen är att det är ett konto tillhörande en onlinebutik. Nu är jag jävligt nyfiken på hur jag ska skriva in nummret. Har skickat mail o skit till butiken men dom dröjer med svar. Antar att det är lugnt om man langar in nummret här nedan :P
8242-0 33519290-2
Det är föreningssparbanken åt båda hållen så att säga.
Ska överföra en summa pengar till ett konto, internetbanken säger att kontonummret är felaktigt angivet typ. Grejen är att det är ett konto tillhörande en onlinebutik. Nu är jag jävligt nyfiken på hur jag ska skriva in nummret. Har skickat mail o skit till butiken men dom dröjer med svar. Antar att det är lugnt om man langar in nummret här nedan :P
8242-0 33519290-2
Pröva att skrivihop allting utan mellanrum och bindestreck, så var jag tvungen att göra när jag skulle föra över pengar från nordea till fsb.
Är dem seriösa har dem postgiro eller bankgiro.
Sen kan du ifs slå clearingnummret fel . pröva ta bort "-"
8242-0 33519290-2
Såhär 82420 335192902
För lite kuriosa kan jag upplysa om att clearingnumret går till roslagens sparbank i Norrtelje.
Peter-N1
2005-10-18, 22:24
8242-0 33519290-2
Det beror på hur din tjänst fungerar. Ibland får du välja bank och sedan ska du skriva in kontonumret. Ta bort clearingnumret och försök igen utan det.
Dubbelkontrollera kontonumret resp clearnr. Eftersom det är inom banken ska du inte behöva tänka på något annat.
Funkar det inteså tycker jag att du ska ringa banken en signal.
Är inte FSB kontonummer 9 siffror plus en kontrolleringsnummer? Alltså 10 totalt?
Brukar vara angiven som xxx.xxx.xxx-x. Alla jag har träffat på allafall.
Är inte FSB kontonummer 9 siffror plus en kontrolleringsnummer? Alltså 10 totalt?
Brukar vara angiven som xxx.xxx.xxx-x. Alla jag har träffat på allafall.
De äldre nummren är inte uppbyggda på det sättet. De har mindre än 9 siffror.
grisbil3n
2005-10-19, 13:09
Tack för alla svar.
Kan tillägga att jag väl har testat alla varianter, typ ta bort bindestreck, clearingnummer, skriva ihop osv... Men nu inser jag en pryl, klart fan att det inte är bankgiro som gäller när det är ett privatkonto. Fyfan va korkat, har försökt betala via bankgiro alltså...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.