Visa fullständig version : Dags att försvara dörrisar igen... Retsamt?
http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article123409.ece
Jag älskar sådana här historier.... :
Han gjorde såklart ingenting, utan blev utan anledning attackerad av inte minder än 6 vakter på en gång!
De håller för hans ögon, samtidigt som de slår honom oavbrutet med knytnävar och batonger tills han svimmar, sedan får han gas i näsan, vaknar, och spelar svimmad istället.
När det inte blir ambulans , så sliter vakterna iväg honom från ambulansen och misshandlar honom i 1 timme till till polisen kommer!
Att grabben har fått bra med stryk syns iofs ganska bra, och förmodligen har de inte behandlat honom med silkesvantar, men att ens skriva att de slagit honom i 1,5 timmar är väl ändå att ta i?
Samt att 6 vakter skulle deltagit, vafan det är ju mer än halva vaktstyrkan därnere, stannade hela klubben när Stålmannen dök upp?
OCH vakter gör ofta fel, och flippar då och då ut, men lite rim och reson i snacket snälla.......
Finns ju alltid två olika sidor och berättelser om samma incident :)
Finns ju alltid två olika sidor och berättelser om samma incident :)
Absolut, men att tidningar köper precis allt som hittas på är helt otroligt...
Jopps tidningar är sällan sena på att skriva ner vakter / byggare , kombinationen med 6 st ger sig på en helt försvarslös person får nog många journalister att få en ofrivillig sädesavgång.
Sen visst det begås fel i dörrar precis som på alla andra arbeten , men oftast får man en "Propp" så är det 9 gånger av 10 förtjänat.
Sen verkar den gemen inställningen att man kan bete sig och säga precis vad man vill till en annan person bara de står "vakt" på hans bricka.
Jacksatan
2005-10-17, 07:30
äh, de flesta vakter är idioter o jävla pennalister som inte kommit in på polishögskolan. Det är möjligt att allt de gör inte är sant, men nog fasen är det många som tar chansen att få ur sig lite aggressioner på vanligt folk och letar provokationer.
äh, de flesta vakter är idioter o jävla pennalister som inte kommit in på polishögskolan. Det är möjligt att allt de gör inte är sant, men nog fasen är det många som tar chansen att få ur sig lite aggressioner på vanligt folk och letar provokationer.
Jo de låter ju jävligt sannorlikt , då en anmälan så åker brickan.
jag har gott om såna här "historier" som fastnat på min egen näthinna, så jag vet hur en del vakter kan vara..
Att dra alla vakter över en kam är ju iofs inte ett bra sätt att tänka.
Tänkte skriva något långt och bra, men jag orkar inte. :)
De flesta vakter är bra, men man kommer ihåg rötäggen.
Fyfan för att vara dagismamma åt några hundra onyktra och odrägliga snorungar varje helg. :D
Herkulez
2005-10-17, 08:14
för att cireta Tiina R, Vakter är djur.
Herkulez
2005-10-17, 08:15
Tänkte skriva något långt och bra, men jag orkar inte. :)
De flesta vakter är bra, men man kommer ihåg rötäggen.
Fyfan för att vara dagismamma åt några hundra onyktra och odrägliga snorungar varje helg. :D :thumbup:
6 pers, antagligen ganska stora och starka, med tillhyggen och säkert bra förstärkta handskar, i flera timmar?
Varför är inte hans ansikte igenmurat? Armar och ben borde bara brutna, käken knäckt, han borde vara mer eller mindre mos efter den behandligen, och det ser ut som han har ett par blåmärken på sin höjd.
Och om han nu blivit så brutalt misshandlad, varför åker han då inte med ambulansen? Konstig kille tycker jag.
Precis som om dom skulle hoppat pa honom utan anledning . Har aldrig haft nagra problem med vakter , ar man trevlig sa blir man oftast trevligt bemot . Finns ju idioter i alla yrkesgrupper inget nytt .
6 pers, antagligen ganska stora och starka, med tillhyggen och säkert bra förstärkta handskar, i flera timmar?
Varför är inte hans ansikte igenmurat? Armar och ben borde bara brutna, käken knäckt, han borde vara mer eller mindre mos efter den behandligen, och det ser ut som han har ett par blåmärken på sin höjd.
Och om han nu blivit så brutalt misshandlad, varför åker han då inte med ambulansen? Konstig kille tycker jag.
Exakt, ser ut som om killen endast slagit i armbågen/underarmen i bordskanten litegrann.
LexSinner
2005-10-17, 08:30
Jag orsakar mig själv mycket värrre skador på egen hand när jag är full än dom han uppvisar efter han påstått blivit misshandlad i 1,5 timme..
Litet skrubbsår på armen *screwy*
Nitrometan
2005-10-17, 08:31
Jo de låter ju jävligt sannorlikt , då en anmälan så åker brickan.
Inte en chans. Vakter blir anmälda hela tiden och de blir inte av med brickan. Om de skulle bli dömda - då är det en annan sak. Men bara för att de blir anmälda, nej.
Sen får ju vakter använda en del våld i sitt yrkesutövande. Med måtta och bara när det är nödvändigt, men det finns utrymme i lagen för dem att använda våld för att få ut eller kvarhålla nån.
Jag är mer blåslågen än honom efter att ha skojbråkat lite med polarna på fyllan. *rolleyes*
Det tänkte jag också, om det var sant så borde vakterna förlora jobbet för att de inte lyckades ställa till med mer på så lång tid. Man kan ju för fanken örfila ihjäl nån på den tiden.
För att vara lite seriös så har jag i takt med stigande ålder fått allt större förståelse för vakter, även respekt, de flesta är trevliga och bemöter en lika trevligt som man bemöter dem.
Med det inte sagt att våldsmonopol någonsin är problemfritt, det finns en rättsosäkerhet iom att man sällan har en chans i rättsystemet om ord står mot ord, ännu mindre mot polisen där man bevisligen måste ha allt på band för att bli trodd. Om ens det räcker frågar sig den som minns incidenterna i GB där det förekom tvivelaktigheter, från båda sidor ska såklart tilläggas.
haha att 6st vakter med batonger slagit han? så där ser man ut efter en fotbollsmatch...
Something
2005-10-17, 09:24
Som sagt, rötägg finns det överallt men det låter lite väl otroligt det här.
Varför skulle 6 personer, som arbetar med ett sådant jobb som vakt, som redan är ganska hatat av många och framförallt av tidningarna göra en sån här grej?
Minsta felsteg för en vakt och dom rycker, jag tror inte det är så många som tar en sån risk och absolut inte i ett sånt här läge. Hade den där killen istället klubbat en av vakterna med ett järnrör först så kan jag förstå att vakterna kanske gick till lite överdrift, men att dom helt utan anledning misshandlade han i 1.5 timmar är ju bara löjligt.
wintzell
2005-10-17, 11:09
Men var är han blåslagen nånstans?
hehe vafan vem som än lyckas göra 6 snubbar så förbannade att de gruppspöar killen i 1,5 timme med tillhyggen..oavsett yrke ... kan man nog ganska glatt utgå från att han verkligen hade gjort något riktigt jävla puckat.
Allvarligt, man får fan träningsvärk av att gruppspöa nån så länge och måste verkligen vara ordentligt motiverad för att ens ha en chans att hålla ångan uppe efter första minutrarna av misshandel av hjälplös 19-åring
hangatyr
2005-10-17, 11:25
hehe vafan vem som än lyckas göra 6 snubbar så förbannade att de gruppspöar killen i 1,5 timme med tillhyggen..oavsett yrke ... kan man nog ganska glatt utgå från att han verkligen hade gjort något riktigt jävla puckat.
Allvarligt, man får fan träningsvärk av att gruppspöa nån så länge och måste verkligen vara ordentligt motiverad för att ens ha en chans att hålla ångan uppe efter första minutrarna av misshandel av hjälplös 19-åring
är det katabolt att gruppspöa ngn så länge? om så är: hade de ngn form av återhämtningsdryck?
Peter-N1
2005-10-17, 11:25
Ännu ett skämt i samlingen.
Som många tidigare har sagt, vilka skador?
Journalisterna som ska skriva om detta vill ju dokumentera de värsta skadorna och visa upp på bild. Det var riktigt grymma skador han fick! :D
Uppenbarligen är vakterna på det där stället en skam för yrkeskåren och går på alldeles för lite anabola.
Skäms Skåne!!!
Peter-N1
2005-10-17, 11:34
Sedan tycker jag att han och hans polares trovärdighet är lika med noll.
Han misshandlas i 1,5 timmar av 6 st vakter?
De blev nekade i dörren och fick rådet att komma tillbaka nästa vecka. Sedan ställer de sig sist i kön igen???
Han vägrar följa med ambulansen.
Han uppger att han druckit 2 st öl och hans nyktra polare kan intyga detta.
När polisen kommer tar de honom för fylla. (2 öl låter troligt).
Sedan uppger han alla dessa skador han ska ha fått av den s.k. misshandeln. Hade han nu varit skadad så hade polisen kört honom till sjukhus inte till polisstationen.
När han nyktrat till kommer hans föräldrar och hämtar honom och kör honom till sjukhus. Det är nog inte för vård, utan för upprättade av s.k. rättsintyg eftersom han ska anmäla misshandeln.
Killen låter ju grymt trovärdig! :D
AngelLove
2005-10-17, 11:38
Uppenbarligen så har ju tidningen köpt BÅDAS historia...
Här är en länk till hur vakterna uppfattade situationen, http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article123408.ece
– Killen var stökig. Då slog han en vakt i ansiktet. Senare spottade han på en annan. Vi fick till och med skydda ambulanspersonalen från hans kamrater.
– Det kan ha hänt att han slog i huvudet när han trycktes ner av vakten.
Varför tillkallades inte polis direkt, om en vakt blivit slagen?
– Vi vill inte ringa polisen i onödan, säger Johan Petersson
Hela köret borde ju enkelt kunna lösas när ambulanspersonalen tillfrågas, om de inte blivit attackerade av ett gäng så är det ju något som är rotten i vakternas story.
Finns många XXXX som är skitbra, supertrevliga och väldigt reko. Det finns XXXX som är det för de ser sin chans att få ut aggressioner eller utöva våld.
Sätt sedan vakt, supporters, människor eller vad ni vill istället för XXXX..
Uppenbarligen är vakterna på det där stället en skam för yrkeskåren och går på alldeles för lite anabola.
Skäms Skåne!!!
Jag håller med - Geten får ta på sig dumstruten för det här. Skäms!
LexSinner
2005-10-17, 12:16
Han lär ju bråkat på kvällen med vakterna.. Hamnade i fyllecellen.. Vart utplockad på morgonen efter, vågade inte säga som det var för lilla mamma och drog ihop nån rövarhistoria om 1,5 timmars misshandel och då tvingade mamman honom att anmäla det vilket i sin tur tvingade honom att hålla fast vid sin påhittade historia. Eller det är ju i alla fall ett möjligt scenario *rolleyes*
Hur får man skrubbsår på armen och inga synliga skador förutom ett litet skrubbsår om man blir "misshandlad" i 90 minuter?
Peter-N1
2005-10-17, 12:32
Uppenbarligen så har ju tidningen köpt BÅDAS historia...
Här är en länk till hur vakterna uppfattade situationen, http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article123408.ece
– Killen var stökig. Då slog han en vakt i ansiktet. Senare spottade han på en annan. Vi fick till och med skydda ambulanspersonalen från hans kamrater.
– Det kan ha hänt att han slog i huvudet när han trycktes ner av vakten.
Varför tillkallades inte polis direkt, om en vakt blivit slagen?
– Vi vill inte ringa polisen i onödan, säger Johan Petersson
Hela köret borde ju enkelt kunna lösas när ambulanspersonalen tillfrågas, om de inte blivit attackerade av ett gäng så är det ju något som är rotten i vakternas story.
Finns många XXXX som är skitbra, supertrevliga och väldigt reko. Det finns XXXX som är det för de ser sin chans att få ut aggressioner eller utöva våld.
Sätt sedan vakt, supporters, människor eller vad ni vill istället för XXXX..
Det var faktiskt seriöst att ge bägge sidorna en chans att uttala sig :thumbup:
Det låter ju lite konstigt att man inte kontaktade polisen när en vakt blir slagen. För jag antar att de grep honom för det. Vad hade det tänkt göra sen om inte överlämna till polis?
Det var faktiskt seriöst att ge bägge sidorna en chans att uttala sig :thumbup:
Det låter ju lite konstigt att man inte kontaktade polisen när en vakt blir slagen. För jag antar att de grep honom för det. Vad hade det tänkt göra sen om inte överlämna till polis?
Sen tycker jag han har en lite konstig kompis. Han står och ser sin polare åka på gruppspö av 6 batongbeväpnade vakter, helt oprovocerat dessutom. och han ringer inte larmcentralen? Jag hade då slängt mig på nallen om 6 pers med tillhyggen flyger på en polare.
Peter-N1
2005-10-17, 12:43
Sen tycker jag han har en lite konstig kompis. Han står och ser sin polare åka på gruppspö av 6 batongbeväpnade vakter, helt oprovocerat dessutom. och han ringer inte larmcentralen? Jag hade då slängt mig på nallen om 6 pers med tillhyggen flyger på en polare.
:thumbup:
OT: Dörrvakt måste vara något av det mest otacksamma man kan tänka sig. Trevliga gäster ser de bara i någon sekund när de passerar ut och in, resten av kvällen går att till att antingen bara stå där och småfrysa, käfta med otrevliga gäster, eller rentav slåss med de riktigt otrevliga. Vem fan vill ha ett sånt yrke? Dörrvakter är vardagshjältar.
Nitrometan
2005-10-17, 12:52
Tja. Efter att ha läst bägge historierna i tidningen tror jag ingen av dem är helt sanningsenliga. Gästen försöker spela så oskyldig som möjligt. Vakternas historia stämmer inte heller riktigt.
Om det nu var så stökigt ute vid ambulansen som de säger - varför ringde inte ambulanspersonalen efter polis.
Fast mest undrar jag, liksom Peter N1, varför de inte direkt ringde polisen när han slog en vakt? Självklart ska de anmäla det. Om inte annat så i förebyggande syfte. Här i stan polisanmäler vakterna varje bråk. Alla leder inte till domstol eller ens åtalsföreläggande - men eftersom de alltid anmäler så har de alltid på fötterna när polisen kommer.
Peter-N1
2005-10-17, 12:54
OT: Dörrvakt måste vara något av det mest otacksamma man kan tänka sig. Trevliga gäster ser de bara i någon sekund när de passerar ut och in, resten av kvällen går att till att antingen bara stå där och småfrysa, käfta med otrevliga gäster, eller rentav slåss med de riktigt otrevliga. Vem fan vill ha ett sånt yrke? Dörrvakter är vardagshjältar.
Behöver man slåss ofta borde man söka sig till ett annat yrke.
hahahha, killen gick på min skola och vi tog studenten detta året båda 2.. jag litar inte ett dugg på hans historia för han e inte non snel hest.. hans version e påhittad kan jag sätta 100000 kr på..
gött att han fick sig en smäll eller två enligt mitt syfte, kan dock va att jag vet vem d e :D
Konstigt att han bara råkade bli medvetslös och hamnade i personalrummet?
15:38 @<piraya_> känner man någon på Högaholm, för man skylla sig själv, jävla trash.
15:39 @<HaggeUSSR> piraya_: förklara för oss som inte bor i skåne...
15:40 @<piraya_> HaggeUSSR: om killen kommer från högaholm, va fan gör han i vellinge då, de fattiga ska hålla sig i höghus djunglen.
15:41 @<HaggeUSSR> är vellinge finare område?
15:41 @<piraya_> jo, Falsterbo är väl ett av de dyrrare områdena i Skåne
15:42 @<piraya_> strandbaden är som ett mindre stureplan
15:42 @<piraya_> väldigt många med rosa skjortor ;)
15:43 @<piraya_> kille få skylla sig själv, han hade inget att göra där.
Sen verkar den gemen inställningen att man kan bete sig och säga precis vad man vill till en annan person bara de står "vakt" på hans bricka.Ja? varför inte?
Herkulez
2005-10-17, 14:51
han gjorde säkert en snear
Dörrvakter är vardagshjältar.
Dörrvakt är ett yrke som man inte måste ha. Den stora majoriteten vakter jag pratat med genom mitt jobb gör det för att det ger en bra extrainkomst, inte för att göra goda gärningar.
heltzonicka
2005-10-17, 15:46
Hah!
Äh, så j-a otacksamt är det inte. Dom får ju kn***a en hel del :kinky:
Naesetgrabb
2005-10-17, 16:07
Jag bor själv i Ljunghusen (10 min från falsterbo) och är i princip alltid på SB (Strandbaden), flera av vakterna tränar på gymmet där jag tränar och min bror har jobbat där. Det är inte de små bestarna som jobbar där. Ett slag där och då blir det akuten, vad fan gjorde dom när de "misshandlade" honom i 1.5 h? var batongerna ifråga tandpetare? Nädu... han är precis som vilken annan "rom" som kommer till sb. De är avundsjuka på vi som bor här nere och vill bråka. Sen att det alltid resulterar i att de får däng, det har de inte förstått än. Höhö.. med i leken får leken tåla!
Skulle vilja se såret bakom örat, om nu det på armarna och halsen var värst *screwy*
Kameraövervakning i ingången hade ju inte varit fel, hade man sluppit massor av sådant larv.
Varifrån kommer snacket om vakterna på Strandbaren då? Varför har de sådant rykte? Helt ogrundat?
Jag har en historia som heter duga om någon orkar läsa den...
Jag och två kollegor jobbade i dörren på ett större ställe. En ganska stor och till attityden hotfull kille kommer och vill in. Vi känner honom på pulsen lite med reaktionen att han blir rasande och gör utfall mot oss. Killen läggs ner på backen och lugnar sig efter ett tag, då släpps han där ifrån.
Ca 20 minuter senare återkommer han och ställer sig en bit ifrån oss och säger "kom och plocka era djävla ******."
Jag och en kollega går dit för att avvisa honom. Jag lägger märke till att han har handen i fickan.
Då jag ser detta ber jag honom ta upp handen. Han gör så och det visar sig att han har en kniv i handen. Jag säger att han ska släppa kniven men svaret blir "den förste som kommer hugger jag" Kollegan och jag attackerar honom näsatan samtidigt. Jag tar benen och kollegan slår honom på armen med batongen.
Vi avväpnar honom skyddsvisiterar och bojjar. Polis kommer till platsen och griper mannen.
Till saken hör att på detta ställe finns videokameror som spelar in allt som händer. Vittnen finns också.
MEN nu kommer det otroliga. Anmälan mot mannen läggs ner i brist på bevis???
Vi som jobbade den kvällen blir däremot skäligen misstänkta för misshandel allihop även dom som varit inne på stället.
Trots oberoende vittnen som styrkte vår historia, kameror och tre ordningsvakter så läggs vår anmälan ner. Men jag fick sitta på förhör i fyra timmar skäligen misstänkt för misshandel. *screwy*
Skulle ni vilja höra hans rövarhistoria så kan jag skriva den med.
Tricklev
2005-10-17, 19:17
Trots oberoende vittnen som styrkte vår historia, kameror och tre ordningsvakter så läggs vår anmälan ner. Men jag fick sitta på förhör i fyra timmar skäligen misstänkt för misshandel. *screwy*
Jag vill gärna höra hans historia, mest för att historien är så bisarr :D
Antar att ni inte åkte dit för misshandel iaf :)
Jag och två kollegor jobbade i dörren på ett större ställe. En ganska stor och till attityden hotfull kille kommer och vill in. Vi känner honom på pulsen lite med reaktionen att han blir rasande och gör utfall mot oss. Killen läggs ner på backen och lugnar sig efter ett tag, då släpps han där ifrån.
Ca 20 minuter senare återkommer han och ställer sig en bit ifrån oss och säger "kom och plocka era djävla ******."
Jag och en kollega går dit för att avvisa honom. Jag lägger märke till att han har handen i fickan.
Då jag ser detta ber jag honom ta upp handen. Han gör så och det visar sig att han har en kniv i handen. Jag säger att han ska släppa kniven men svaret blir "den förste som kommer hugger jag" Kollegan och jag attackerar honom näsatan samtidigt. Jag tar benen och kollegan slår honom på armen med batongen.
Vi avväpnar honom skyddsvisiterar och bojjar. Polis kommer till platsen och griper mannen.
Till saken hör att på detta ställe finns videokameror som spelar in allt som händer. Vittnen finns också.
Vi som jobbade den kvällen blir däremot skäligen misstänkta för misshandel allihop även dom som varit inne på stället.
skriv...
Jag vill gärna höra hans historia, mest för att historien är så bisarr :D
Antar att ni inte åkte dit för misshandel iaf :)
Nej inte än, men utredningen är inte nerlagd.
Hans historia var följande.
Han hade kommit dit fredlig som en av jesu apostlar. När han kommit bort till dörren så hade vi slängt oss över honom brutit hans arm och släpat han där ifrån under hot.
Killen som ju var from och mild i sinnet undrar ju givetvis varför vi behandlat honom på detta fruktansvärda sätt. Det är därför som han kommer tillbaka.
När en av vakterna ber honomta upp handen ur fickan, som han stoppat ner där för att den var bruten, har där av någon oföklarlig anledning hamnat en kniv. Denna har fastnat i hans hand utan att han märkt detta då känslen var borta eftersom den var bruten.
Nu slänger vi oss över honom igen och denna gång bryter vi hans fot i rent raseri. Släpar in honom i ett rum, tar hans mobil, solglasögon, mp3-spelare och cigaretter och hoppar på dessa tills de går sönder.
Denna historia köper åklagaren trots vittnen, videoband och ordningsvakter som säger annorlunda.
Polisen fick förresten mannens tillhörigheter med sig i en kartong.
Viket fantastiskt rättsamhälle vi lever i.
dantheman
2005-10-17, 19:45
Nu slänger vi oss över honom igen och denna gång bryter vi hans fot i rent raseri. Släpar in honom i ett rum, tar hans mobil, solglasögon, mp3-spelare och cigaretter och hoppar på dessa tills de går sönder.
Denna historia köper åklagaren trots vittnen, videoband och ordningsvakter som säger annorlunda.
Polisen fick förresten mannens tillhörigheter med sig i en kartong.
Viket fantastiskt rättsamhälle vi lever i.
Jaså, den historien köpte åklagaren säger du? Vad blev straffet för er??
har en kompis som stod i fönstret och såg några ungar (16,17,18 år kanske) slå sönder cyklar nere på gården. han går ner å säger åt dom att sluta och dra därifrån. bla bla bla. en måttar ett slag, han hinner reagera och ger han en mitt på nosen. slagsmål. dom sticker. dom kommer tillbaka med en äldre bror. ännu mer slagsmål. folk runtomkring ringer polisen. polisen (en polis) kommer nästan direkt. dom ger sig på polisen med. ännu fler poliser kommer å bryter upp de. han änmäler dom, dom anmäler han. polisen vittnar till hans fördel.
slutresultat: han får två års villkorlig dom och 5000 kr i böter. dom får vars ca 5000 kr i böter. om dom också får villkorligt vet jag inte
Jaså, den historien köpte åklagaren säger du? Vad blev straffet för er??
Förhoppningsvis inget men utredningen är inte nerlagd.
dantheman
2005-10-17, 19:54
Förhoppningsvis inget men utredningen är inte nerlagd.
Ok...så du vet inte om åklagaren "köpt" historien än? ;)
Frågor uppstod när jag läste.
Vad betyder "Vi känner honom på pulsen", är det vaktlingo för att ni pratar med honom för att utröna hans humör eller är det visitation??
Nu är jag väldigt (underdrift) ovan att slåss mot folk med kniv, men är du helt säker på att inte bli stucken i en sådan situation? Har du knivsäker väst? Hade du gjort det om du varit ensam?
Någon som läste artiklen av dörrvakter i senaste Café.
Det var en lite annan vinkling på den.
Herkulez
2005-10-17, 20:40
Skulle ni vilja höra hans rövarhistoria så kan jag skriva den med.ja men om det fanns videokameror som spelar in allt borde det ju vara lugnt för eran del? tycker det låter lite skumt att polisen förhör dig så länge då, borde ju vara bara för dom att titta på filmen
Mass-Tech
2005-10-17, 20:57
ja men om det fanns videokameror som spelar in allt borde det ju vara lugnt för eran del? tycker det låter lite skumt att polisen förhör dig så länge då, borde ju vara bara för dom att titta på filmen
Tyvär är polisen rätt slö och ibland lite dum.
Till skillnad från alla rättskaffens dörrvakter.
Peter-N1 håller säkert med. ;)
Herkulez
2005-10-17, 21:00
Tyvär är polisen rätt slö .
så dom förhör en kille i 4timmar istället för att titta på en kort videosnutt
Mass-Tech
2005-10-17, 21:00
Peter-N1 håller säkert med. ;)
Inte alla men ibland börjar man undra vad fan de håller på med.
Inte alla men ibland börjar man undra vad fan de håller på med.
Dom sitter ju och fikar. Det vet väl alla.
Alt så är dom underbemannade.
Herkulez
2005-10-17, 21:03
Dom sitter ju och fikar. Det vet väl alla.
Alt så är dom underbemannade.
bildbevis.
http://excoboard.com/forums/9081/user/86283/114816.gif
Spannmål
2005-10-17, 21:34
Jag bor själv i Ljunghusen (10 min från falsterbo) och är i princip alltid på SB (Strandbaden), flera av vakterna tränar på gymmet där jag tränar och min bror har jobbat där. Det är inte de små bestarna som jobbar där. Ett slag där och då blir det akuten, vad fan gjorde dom när de "misshandlade" honom i 1.5 h? var batongerna ifråga tandpetare? Nädu... han är precis som vilken annan "rom" som kommer till sb. De är avundsjuka på vi som bor här nere och vill bråka. Sen att det alltid resulterar i att de får däng, det har de inte förstått än. Höhö.. med i leken får leken tåla!
Droppa snacket, snälla. Du skämmer ut dig. Och din ort.
Peter-N1
2005-10-17, 21:51
så dom förhör en kille i 4timmar istället för att titta på en kort videosnutt
Det är nog inte istället, snarare så ser man filmen OCH håller förhör.
Är man inblandad i en händelse så blir man I REGEL alltid förhörd. Som misstänkt blir man det ALLTID.
Det är alltid svårt att utreda vad som hänt från början. Man börjar med att höra alla och sedan tiitar man på bevisen. Därefter håller man kompleterande förhör om det behövs.
Allt ordningsvakter (dörrvakter) gör bort sig händer. Har till och med varit med och gripit ordningsvakter och stängt krogar.
Men att åka på anmälningar som vakt behöver inte betyda att man gjort fel. Det visar sig ganska snabbt om det ligger någon substans i berättelsen.
Men det är jäkligt trist när man blir delgiven misstankte för en uppdiktad historia. Jag har själv blivit anmäld vid flera tillfällen. Dock har jag inte blivit delgiven misstankte. Men jag har några bra kollegor som råkat ut för det. Och när man vet vad som egentligen hänt är det fan tragiskt när man ser hur det funkar.
Naesetgrabb
2005-10-17, 22:59
Droppa snacket, snälla. Du skämmer ut dig. Och din ort.
Personligen anser jag det vara mer pinsamt att dra till stället enbart pga avund för att bråka och slåss med vakterna (när det gäller slåss med vakterna syftar jag på för ett par år sedan då det var populärt bland trelleborgs albanerna att slåss med vakter). Jag har själv talat med vakterna och med min bror om saken. Kanske är det så att du var en av dem som tyckte det var lustigt?
Saknar man tidsfördriv, alt. intelligens så kanske det är oerhört roande:) Du kanske kan lägga upp en post om saken?
Allt ordningsvakter (dörrvakter) gör bort sig händer.
And so do the police sometimes *slap*
Wtf - det är mänskligt att fela - ingen är felfri, inte ens jag :D
//Helena
Peter-N1
2005-10-17, 23:21
And so do the police sometimes *slap*
//Helena
Det vet jag inget om :sleep:
Det vet jag inget om :sleep:
....he he...och varför blir jag inte förvånad ;)
Peter-N1
2005-10-17, 23:27
Jag vet att jag borde skrivit att dörrvakter kan göra bort sig, SOM ALLA ANDRA, men när jag läste inlägget var det för sent att editera.
Så nu får jag väl stå mitt kast och ta emot en massa hatmail från en massa dörrisar. *grr27*
Men, jag tror att andemeningen gick fram. Det är så förbannat lätt att bli anmäld. Speciellt när man har att göra med idioter dagligen.
Tycker själv att jag är snäll och trevlig i jobbet, men jag backar aldrig om jag ska genomföra en tjänsteåtgärd. Vissa kan inte acceptera det.
Jag vet att jag borde skrivit att dörrvakter kan göra bort sig, SOM ALLA ANDRA, men när jag läste inlägget var det för sent att editera.
Så nu får jag väl stå mitt kast och ta emot en massa hatmail från en massa dörrisar. *grr27*
Men, jag tror att andemeningen gick fram. Det är så förbannat lätt att bli anmäld. Speciellt när man har att göra med idioter dagligen.
Förstod det men alltid kul att påpeka/munhuggas lite ;)
Ok...så du vet inte om åklagaren "köpt" historien än? ;)
Antagligen eftersom polisen kallar oss till förhör, och vi är skäligen misstänkta.
Peter-N1
2005-10-17, 23:31
Förstod det men alltid kul att påpeka/munhuggas lite ;)
För helvete, bara du inte jiddrar bruden..... *grr27*
:D :D :D
Peter-N1
2005-10-17, 23:32
Antagligen eftersom polisen kallar oss till förhör, och vi är skäligen misstänkta.
Är du delgiven misstanke?
För helvete, bara du inte jiddrar bruden.....
Alltid - har inte för vana att ens försöka mig på att vara allvarlig på Internet :naughty:
Vad betyder "Vi känner honom på pulsen", är det vaktlingo för att ni pratar med honom för att utröna hans humör eller är det visitation??
Pratar med honom, ställer lite frågor, ifrågasätter hans svar allt för att se om killen blir aggressiv. Blir han det i dörren mot tre vakter kan man tänka sig hur han reagerar mot vanliga gäster.
Nu är jag väldigt (underdrift) ovan att slåss mot folk med kniv, men är du helt säker på att inte bli stucken i en sådan situation? Har du knivsäker väst? Hade du gjort det om du varit ensam?[/QUOTE]
Givetvis har man väst. Nej jag hade inte agerat likadant om jag var själv. När man jobbar får man lita på att kollegorna gör sitt så inget onödigt ska behöva hända.
Peter-N1
2005-10-17, 23:36
Alltid - har inte för vana att ens försöka mig på att vara allvarlig på Internet :naughty:
Och jag som ÄLSKAR gravallvarliga diskussioner över internet :D
ja men om det fanns videokameror som spelar in allt borde det ju vara lugnt för eran del? tycker det låter lite skumt att polisen förhör dig så länge då, borde ju vara bara för dom att titta på filmen
Det frågasatte jag också. Men dom sa att man kunde inte "få en klar bild av filmen" När jag då påpekade att det är inte bara en film, utan tre blev han bara irriterad. Jag ville inte fortsätta att pressa honom så jag satt tyst och svarade på frågorna.
Fick lite av känslan att åklagaren ville att vi skulle ha gjort något fel för att sätta dit oss. Varför vet jag inte det var bara en känsla jag fick.
Är du delgiven misstanke?
Dom ringde när jag var på semester i Tunisien och sa så ja...
Detta var nästan ett år sedan men än har inget brev kommit som säger att fallet är nerlagt. Hur länge kan en sådan här rövarhistoria hålla på?
Peter-N1
2005-10-17, 23:53
Dom ringde när jag var på semester i Tunisien och sa så ja...
Detta var nästan ett år sedan men än har inget brev kommit som säger att fallet är nerlagt. Hur länge kan en sådan här rövarhistoria hålla på?
Tyvärr så kan det ta flera år. Men det är skräckscenariot. Om du är misstänkt ska de kalla dig till förhör, där du blir delgiven misstanke. Du har rätt till försvarare om du vill under förhöret. Detta ska ske skyndsamt.
Men om du inte hört något på ett år bör du ringa upp och kolla. Det låter som det inte blivit något. Synd om du ska behöva gå och oroa dig i onödan.
Personligen anser jag det vara mer pinsamt att dra till stället enbart pga avund för att bråka och slåss med vakterna (när det gäller slåss med vakterna syftar jag på för ett par år sedan då det var populärt bland trelleborgs albanerna att slåss med vakter). Jag har själv talat med vakterna och med min bror om saken. Kanske är det så att du var en av dem som tyckte det var lustigt?
Saknar man tidsfördriv, alt. intelligens så kanske det är oerhört roande:) Du kanske kan lägga upp en post om saken?
Det tragiska är att du har helt sant i vad du säger
/Jet - Som tyvärr har träffat de flesta av de individer du nämner....
Efter en smärre uträkning...
Jag slår sju hyfsat kraftiga slag på ca tio sekunder. Jag kanske är lite snabbare än de rejäla vakterna vi pratar om här (Teori) så låt oss säga att de slår 5 slag på ca 10 sekunder, och de var sex stycken. Det är 30 slag på ca 10-15 sekunder. Efter 30 slag med kraft ser man defintivt inte skön ut, och
man är säkerligen mer skadad än vad killen på fotot är.
Så som jag tycker att killen får det att låta så har de ju verkligen pucklat på honom i 90 minuter, vilket blir...*räknar* ..ca 2700 slag.
Se nu inte min uträkning som helt allvarlig, jag försöker endast visa att han bör ha fått väldigt många slag under dessa 90 minuter, och ifall ens tjugo av dem träffade ansiktet så skulle han sett helt för jävlig ut och hade tjugo av dem träffat benen hade han förmodligen haft stora problem med att gå.
Vet inte vad jag tror om vakternas version men killen kan helt enkelt inte tala sanning, om inte vakterna slog honom med dunkuddar på samma sätt jag slår på tangenterna när jag skriver detta.
Edit: Glömde gånga antalet slag med 6 ;) ca 16200 slag skulle det vara.
Jag har det! Vakterna gav killen "pick-döden" i 1,5 timme. Rätt utfört så lämnar det inga stora märken men är vansinnigt plågsamt.
Frippe_L
2005-10-18, 16:52
Jag har det! Vakterna gav killen "pick-döden" i 1,5 timme. Rätt utfört så lämnar det inga stora märken men är vansinnigt plågsamt.
Men om ens "pick" är stor så blir ju märket också stort! ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.