Logga in

Visa fullständig version : Glutamin blandat med protein?

Ravnajuv
2002-07-09, 12:51
Jag har läst lite här och var om att man skall käka Glutamin för sig, och inte tillsammans med exempelvis proteindrinken.

För mig skulle det bli alldeles för krångligt isåfall, bära med mig Glutaminburken hela dagarna skulle inte fungera..... så jag gör som man inte skall, blandar i Glutaminet i mina shakers som jag ändå bär med mig (totalt 30g/dag).

Min fråga: eldar jag för kråkorna då, eller drar jag nytta av Glutaminet i alla fall ?

Petrus
2002-07-09, 13:05
Du kommer inte att elda för kråkorna...
Mina erfarenheter säger att jag lättare känner av Glutaminets effekt om jag tar det seperat, men precis som du säger; För att det inte ska bli för krånligt så blandar jag ner det i shakern när jag sak iväg... Det kommer garanterat musklerna till användning endå.
Vänligen,,,

Petrus

Munter
2002-07-09, 13:08
Glutamin är en vanlig aminosyra, jag ser inget skäl till varför den skulle förtäras separat från andra aminosyror ?

Janna
2002-07-09, 16:35
Munter ...det är för att du vill att kroppen först ska tillgodogöra sg l-glutaminet ... om du tar det samtidigt som proteinet kan du inte vara helt säker på att kroppen tar upp allt eftersom att den bara kan ta upp en begränsad mängd protein samtidigt och du vet aldrig säkert denna mängd. den beror på hur utmattad musklen är hur van kroppen är att ta upp stora mängder protein och muskelmänd och en massa andra saker.

Munter
2002-07-09, 16:56
Jo, väntade på att det inlägget skulle komma. Råder som bekant delade meningar om hur mycket aminosyror som kan tryckas in muskeln vid varje intag. Jag ligger på 40g glutamin om dagen så lite spill kan väl vara acceptabelt, än om jag satsar skjortan på att man inte märker av försämrat upptag av vare sig glutamin eller resten av aminosyrorna.

Joachim B
2002-07-09, 17:13
Flera studier har visat att glutamin på fastande mage höjer kroppens produktion av tillväxthormon.
:muscle:

Bodyblast.com
2002-07-10, 10:16
Tinner:
Kan du förklara för oss hur du känner effekten av glutaminet när det rinner ner i halsen tillsammans med Proteinet ?