Visa fullständig version : Kost Offseason/diet
Undrar hur det skiljer sig kostmässigt för er som deffar då och då av olika anledningar, då ni går på diet samt "off"? Äter ni "dietmat" året runt, men bara i mera mängd off? Eller bryr ni er inte så hårt offseason? Kör ni med ätardagar året runt eller bara vid diet? Vad sänker ni mest på under deffen, kolisar eller fett? Skiljer sig kaloriintaget mycket on/off?
Självklart skiljer det sig mellan olika individer hur man kör, men vill gärna veta olika tankar kring detta och kanske varför man kör som man kör? Bara av ren nyfikenhet! Jag själv är bara i startgroparna i min träning och kost och behöver således bygga på mig! ;)
(Vet ej om denna fråga hamnade i rätt forum nu?)
Spannmål
2005-10-15, 23:11
Äter samma saker året runt, bara något mer under bulk. Håller nästan samma kaloriintag under både bulk och deff (brukar t.om höja det något vid deffens början) och låter cardion ställa mig på energiminus. Har aldrig ätardagar om man inte räknar med min egen födelsedag (då jag tvingar i mig en bit tårta för sällskapets skull) samt julafton, påskafton och nyårsafton då tonfisken får ligga oöppnad.
Satsa på träningen Mozart :thumbup:
Du kommer säkert att lägga på dig åtskilligt med muskler och kräva en hel del energi framöver. Både på träningsdagar och slappa vilodagar.
Själv så är det knappt någon skillnad för mig på maten ON eller OFF.
Det som skiljer är aktiviteten med morgonpromenader etc motsvarande några hundra kalorier per dag. En bra genomförd deff ska och får ta tid. Det är inget någon gör på fyra veckor.
Satsa på träningen Mozart :thumbup:
Du kommer säkert att lägga på dig åtskilligt med muskler och kräva en hel del energi framöver. Både på träningsdagar och slappa vilodagar.
Själv så är det knappt någon skillnad för mig på maten ON eller OFF.
Det som skiljer är aktiviteten med morgonpromenader etc motsvarande några hundra kalorier per dag. En bra genomförd deff ska och får ta tid. Det är inget någon gör på fyra veckor.
Ja, jag äter som en tok känns det som! Har fått en sån oerhörd aptit!! :eating: Har tänkt träna järnet nu och försöka bygga på mig så gott det går för att sedan köra en liten "minideff" (ej någon extrem, vill inte förlora så mkt muskler..) till nästa sommar, låter det ok?
Kan tillägga att jag är tjej, så jag har väl inte lika lätt som er killar att bygga på mig, men jag är envis som synden, så VILJAN finns där iaf! ;) *flex*
Jag käkar lite mer nötter och olivolja under offseason och förmodligen lite mer kolisar. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.