handdator

Visa fullständig version : Dagkrokar-Powerhooks

bigtraps
2005-10-15, 08:49
Finns det någon som använder såna?
Är dom bekväma och funkar bra?

Har tyvärr varit dragandes med en skada i underarm/armbåge en tid
Tänkte börja köra lite hårdare snart igen
Jag och min sjukgymnast har en teori om att såna här dragkrokar skulle
kunna avlasta en del

OBS VILL INTE HA NÅGRA SVAR TYP: TRÄNA UPP GREPPET O DYL
DET ÄR INTE DET DET HANDLAR OM

Jense
2005-10-15, 09:08
det fungerar som remmar. krokar är dock klumpigare men mkt lättare at använda för den ovane.

bigtraps
2005-10-15, 10:08
Jo principen har jag ju förstått
Men avlastar man greppet mer med hooks än med remmar?
Har testat ett par för många år sedan, då tyckte jag att dom var lite
obekväma
Men man kanske vänjer sig?

Jense
2005-10-15, 11:35
Jo principen har jag ju förstått
Men avlastar man greppet mer med hooks än med remmar?
Har testat ett par för många år sedan, då tyckte jag att dom var lite
obekväma
Men man kanske vänjer sig?

har inte sett nån som använder krokar på många år faktiskt. man lär vänja sig också

och remmar belastar knappast greppet ngt nämnvärt.

Fettecke
2005-10-15, 11:37
har inte sett nån som använder krokar på många år faktiskt. man lär vänja sig också

och remmar belastar knappast greppet ngt nämnvärt.

klart bdet belastar greppet, då du måste trycka ihop skiten (beroende på hur långa remmarna är)... mina är ganska korta, så jag känner av att det börjar gå åt helvete efter ett tag med remmarna....

iaf, personligen tycker jag inte om krokar... har använd det förut, kroken hamnar så långt ner i handflatan, så det känns som om du håller i stången med fingertopparna, och då gör det mest ont i handlederna där all belastning hänger då du inte får upp vikten med ditt grepp (som hjälpmedel)

Spiffy
2005-10-15, 11:39
klart bdet belastar greppet, då du måste trycka ihop skiten (beroende på hur långa remmarna är)... mina är ganska korta, så jag känner av att det börjar gå åt helvete efter ett tag med remmarna....

Skaffa längre remmar och vira dom två varv då :confused:

Jense
2005-10-15, 11:41

iaf, personligen tycker jag inte om krokar... har använd det förut, kroken hamnar så långt ner i handflatan, så det känns som om du håller i stången med fingertopparna, och då gör det mest ont i handlederna där all belastning hänger då du inte får upp vikten med ditt grepp (som hjälpmedel)

ja, men inget nämnvärt som jag skrev. den belastningen du får i greppet av drag med dragremmar är inget att snacka om. vira 2 varv

bigtraps
2005-10-15, 12:05
Tack för svaren