Logga in

Visa fullständig version : Är det goda hamburgare på Frasses?

Zozza
2005-10-12, 13:01
:eating: ?

Megaskrov (http://www.frasses.se/index.php?meny=mega&karta=1&news=restauranger&PHPSESSID=b1a51f37633a478205516530e0da3906)

TheSQUAT
2005-10-12, 13:08

Megaskrov (http://www.frasses.se/index.php?meny=mega&karta=1&news=restauranger&PHPSESSID=b1a51f37633a478205516530e0da3906)

Skiter björnen i skogen? ;)

JA!! Frasses hamburgare är helt OK! Megaskrovet blir man lagom mätt på.

Fultjack
2005-10-12, 13:11
jepp, 300gånger bättre än burger king mcdonalds och allt annat som finns i söder.

men ingenting slår MAX :eating:

capoje
2005-10-12, 13:13

Glöm inte + + meny på den :]

mangemani
2005-10-12, 13:14
på frasses?JA!!
överlägset skrov kan jag nog lugnt säga:p

Mental
2005-10-12, 13:21
Megaskrov, bacon, ++meny och smältostdressing.
Och pepsi max att dricka till, man måste ju vara försiktig med kalorierna ;)

MasterChief
2005-10-12, 13:21
Glömmer aldrig skrovmålen man åt efter 10 dagars bataljonsövning på skjutfälten utanför Boden. Mycket gurkdressing...sen en chipspåse och en cola i kiosken brevid som efterrätt!

Frasses är teh shit :whipped:

thomast
2005-10-12, 13:39
Megaskrovet är inte så mega som man kan tro. Hamburgarna är pinsamt små dock får man ett halvt kilogram pommes till...

gothen
2005-10-12, 13:39
Gick förbi Frasses i Arvidsjaur och det såg trevligt ut i alla fall :)

Brorsan som ligger på jägarbataljonen säger att frasses äger i alla fall :eating:

Kryss
2005-10-12, 13:41
Mkt gott, gillade dock inte att man aldrig fick ketchup

Åt under lumpartiden med, fast då var det på tågresan hem, tåget stannade i umeå i 10-15min och vi var då alltid ett gäng som sprang allt vi hade in till frasses o handlade för att sen stå o svettas medans snubben i kassan slöade som bara den ;)

Mental
2005-10-12, 13:43
Mkt gott, gillade dock inte att man aldrig fick ketchup

Åt under lumpartiden med, fast då var det på tågresan hem, tåget stannade i sundsvall i 10-15min och vi var då alltid ett gäng som sprang allt vi hade in till frasses o handlade för att sen stå o svettas medans snubben i kassan slöade som bara den ;)

Tycker det är underbart att de inte kladdar ketchup i burgaren, på Frasses i hudiksvall så står det ketchup, senap och pommesfritt krydda på alla borden, så det får man slabba i efter behov. Själv häller jag smältost i mina burgare för rätt kladdighet :D

olwe
2005-10-12, 13:43
jepp, 300gånger bättre än burger king mcdonalds och allt annat som finns i söder.

men ingenting slår MAX :eating:
Nä fan Max stinker ju. förutom deras friterade ostbollar och enchiladas.. de rockar.

userfriendly
2005-10-12, 13:44
fyfan va elakt att lägga ut en sån bild :cryout: :cryout: :cryout: :D

Diana
2005-10-12, 13:44
mmmmmmm fy FAN va gott de där såg ut! :love: :whipped:
aldri käkat hos denna Frasse, på tiden att göra slag i saken :eating:

Erik__
2005-10-12, 14:14
Haha äter där några gånger i veckan, nära till skolan och allt.

Kwon
2005-10-12, 14:27
Ingen Frasse i Sthlm? Trist... :(

Fartman
2005-10-12, 15:29
Helt okej.. är ju iaf ett mål man blir mätt på.
Men frasses här i stan har inte en suck mot Rönnbäcks Gatukök aka "Rönkan".
2*150g Skroven man får där är jääävligt mycket godare.

Fatalist
2005-10-12, 15:37
Ätit megaskrov +10 två gånger, rensat tallrik. Misslyckats en gång. Fyfan va mätt man blir!

Mmmm... 300g hamburgerkött på 150g vitt bröd med 50g dressing och 200g pommes med en halvliter läsk :eating:

skaparn
2005-10-12, 15:42
Frasses är mer en kult än ett matställe. Burgaren smakar mest ströbröd och pommesen medelmåttiga. Man får bättre mat och mer för pengarna (om man inte räknar rent flott) på McD.

Men efter en utekväll på något av Skellefteås många uteställen (läs: Etage) var Frasses det självklara valet. På senare år har det dock blivit Max dock.

bolt
2005-10-12, 15:48
Stor baconmeny med extra bacon och extra dressing.. Sitter aldrig fel

Kryss
2005-10-12, 15:51
Tycker det är underbart att de inte kladdar ketchup i burgaren, på Frasses i hudiksvall så står det ketchup, senap och pommesfritt krydda på alla borden, så det får man slabba i efter behov. Själv häller jag smältost i mina burgare för rätt kladdighet :D

Haha, flottigt och bra, fy satan vad gott :D

jag hittade ingen ketchup alls där vi åt, dock är de enda frasses jag nånsin ätit hos då man bor nere i stockholm ;)

Zozza
2005-10-12, 16:21
Känns som man måste ta en liten busstur till Frasses....

:D :D

Kwon
2005-10-12, 16:23
Varför finns det ingen Frasses i Sthlm?

skaparn
2005-10-12, 16:37

Finns ett i Tystberga, en lämplig dagstur från sthlm.

Diana
2005-10-12, 16:39
Va, är de sant? kränkande!! :whipped: :D

Ja vet nåra arbetslösa kebab-bagare :naughty: kanske kan konvertera dom på nåt vis att öppna en :D

Erik__
2005-10-12, 17:05
Helt okej.. är ju iaf ett mål man blir mätt på.
Men frasses här i stan har inte en suck mot Rönnbäcks Gatukök aka "Rönkan".
2*150g Skroven man får där är jääävligt mycket godare.

det där kan diskuteras.

Kwon
2005-10-12, 17:59
FRASSES!

Komsi Sthlm!

Zozza
2005-10-12, 18:02
Frasses ska börja satsa mer söderut i landet nu, så inom inte allt för många år kanske Frasses är välkänt här nere också, man kan ju alltid hoppas iaf! :thumbup:

Lillgrabben
2005-10-12, 18:15
Frasses är mer en kult än ett matställe. Burgaren smakar mest ströbröd och pommesen medelmåttiga. Man får bättre mat och mer för pengarna (om man inte räknar rent flott) på McD.

Men efter en utekväll på något av Skellefteås många uteställen (läs: Etage) var Frasses det självklara valet. På senare år har det dock blivit Max dock.

Jag säger bara "Krysset", eller Max Gatukök som det hette för några år sedan innan det åter bytte namn till Krysset. Bästa burgarna i Skellefteå.

Om man däremot går till utkanterna av Skellefteå så är Sandrella Grillen i Ske-hamn ett bra val.

Besöker man Piteå bör man snarast ge sig in på Sunes & beställa ett "Dundermål". Rund & förnöjd mage utlovas.

Lillgrabben
2005-10-12, 18:17
Frasses ska börja satsa mer söderut i landet nu, så inom inte allt för många år kanske Frasses är välkänt här nere också, man kan ju alltid hoppas iaf! :thumbup:

Då jag var liten var Frasses det överlägset bästa på snabbmatsfronten. Tyvärr har de blivit ganska skabbiga med åren & nu föredrar jag Max burgare mer..

Lillgrabben
2005-10-12, 18:18
För de som är intresserade av points & hela den där viktväktargrejen kan jag meddela att ett Megaskrov från Frasses motsvarar 68 points! :hbang:

hulken
2005-10-12, 18:20
SUNES GRILL i Piteå, helt klart bäst på flottig mat, och där beställer man självklart ett dundermål :thumbup:

Lillgrabben säger.......på Sunes grill äter man om man vill äta :cool:

Lillgrabben
2005-10-12, 18:22
SUNES GRILL i Piteå, helt klart bäst på flottig mat, och där beställer man självklart ett dundermål :thumbup:

Lillgrabben säger.......på Sunes grill äter man om man vill äta :cool:

Jag tycker mig minnas att ni blev som alldeles till er sist vi var på Sunes....

Ni andra tog bara ett dundermål medans lillen (jag) kombinerade ett dundermål med extrastor läsk & en stor mjukglass efteråt.

hulken
2005-10-12, 18:24
Frasses tycker jag har blivit sjabbigt och ohygieniskt, förutom Frasses i Arjeplog som serverar starköl också,hehe.

Lillgrabben
2005-10-12, 18:25
Frasses tycker jag har blivit sjabbigt och ohygieniskt, förutom Frasses i Arjeplog som serverar starköl också,hehe.

Japp!

Frasses är ofräscht som faan. :(

Lasse Kongo
2005-10-12, 18:58
Men sug gammal svullen flensballe!!!

Fyhelvete va det sög till i magen när ja såg bilderna på den där burjaren oj oj va ja ska äta upp hela köket när ja kommer hem!!! :eating: :eating: :eating:

muzzelman
2005-10-12, 21:51
Jag säger bara "Krysset", eller Max Gatukök som det hette för några år sedan innan det åter bytte namn till Krysset. Bästa burgarna i Skellefteå.

:bow:

axlpxl
2005-10-12, 22:04
Gunsan i Trelleborg. Punkt. Det var fan ett heligt ställe. Aldrgi förr har stans gatukök varit hippare än hippaste uteklubben.

Fartman
2005-10-13, 00:38
Måste även jag ställa mig till skaran som lovordar Sunes grill! Åt ett "lyxmål" där efter PDOL i sommras... mmmmm, och jag antar att dundermålet är ännu bättre :thumbup:

Dav0d
2005-10-13, 05:10
Jag brukar beställa 2 * 200 grams hamburgare som dom sätter ihop från närliggande gatukök. Som annars kallas "Turken på bron". Underbart och gott.

Markus H
2005-10-13, 07:57
Glömmer aldrig skrovmålen man åt efter 10 dagars bataljonsövning på skjutfälten utanför Boden. Mycket gurkdressing...sen en chipspåse och en cola i kiosken brevid som efterrätt!

Frasses är teh shit :whipped:

Då var det jhu en flottbomb på GK:s (eller ngt liknande namn ??) som gällde.

Markus H
2005-10-13, 08:02
EDIT: PG´s hette det vist... (i Boden)

skaparn
2005-10-13, 10:14

Om man däremot går till utkanterna av Skellefteå så är Sandrella Grillen i Ske-hamn ett bra val.

Besöker man Piteå bör man snarast ge sig in på Sunes & beställa ett "Dundermål". Rund & förnöjd mage utlovas.

Du talar vist!

Dubbel bure borde k-märkas. Det fina är att även om burgaren är nystekt så brukar den hinna bli rätt kall efter dom slängt på alla kylda tillbehör, minst en deciliter räksallad, Då vet man att man kommit rätt.

Kwon
2005-10-13, 12:08
FRASSEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.........

Kom te Sthlm! Plz

delta_mats
2005-10-13, 12:18
Hade varit och kapat ved hos en gammal tant i 6 timmar med enbart några kaffekoppar i magen. Efter det var jag skithungrig och käkade en 2x200 hamburgare med massor av ost på och strips. Sköljdes ned med 1 1/2 liter cola... Empes i Kiruna har riktigt goda burgare.

myggan
2005-10-13, 12:29
så jävla sugen blir jag :cryout:

så bor man i helt fel ände

tenchi
2005-10-13, 12:36
om man väljer bort dressingen, så ja. Gott :)

jag är uppväxt med Donken så jag gillar det bäst. Ni som har vägarna förbi Luleå kan gärna prova Järnvägsgrillen. TA XL-målet. 2 x 200g burgare och en hel låda strips. :eating:

Diana
2005-10-13, 13:38
Nästa koloträff på ett lämpligt Frasses kanske? :D

Tror vi alla är mkt lyckligt ovetande om va som egentligen pågår i kulisserna på alla våra favvo hak :eek: hehehe

hangatyr
2005-10-13, 14:35
Nästa koloträff på ett lämpligt Frasses kanske? :D

Tror vi alla är mkt lyckligt ovetande om va som egentligen pågår i kulisserna på alla våra favvo hak :eek: hehehe

på frasses i umeå såg jag en gång hur man "värmde på" pommes fritesen en gång extra i fritösen när de kallnat. jävligt ofräscht!

Kebab-Arne
2005-10-13, 14:51
på frasses i umeå såg jag en gång hur man "värmde på" pommes fritesen en gång extra i fritösen när de kallnat. jävligt ofräscht!

Hmm, jo. Även pomme inte direkt är den maten man behöver vara rädd för bakterier, typ salmonella och kyckling. Även om det är inte så fräsch ändå...

Däremot är väl "varmhållningsprogagandan" om burgar ställen lite överdriven. Nu har jag inte ätit på Frasses men på en jävla massa andra ställen och McD. som väl är det kändaste stället för varmhållning så har jag aldrig varit med om nån extrem sådan. De varmhåller ju bara under rusningen och då går ju burgarna åt fort så att ligga och varmhållas i timmar är nog lite överdriven. Men nån med andra erfarenheter får gärna uttala sig.

Själv har jag väl en 6-7 mil till närmaste Frasses. Så dit lär jag inte komma på ett tag..

Kwon
2005-10-13, 15:33
Kom igen Frassseeeeee

Var eeeee du?

Erik__
2005-10-13, 15:42
om man väljer bort dressingen, så ja. Gott :)

jag är uppväxt med Donken så jag gillar det bäst. Ni som har vägarna förbi Luleå kan gärna prova Järnvägsgrillen. TA XL-målet. 2 x 200g burgare och en hel låda strips. :eating:

Järnvägsgrillen är ju ÖVERLÄGSEN, gah tror aldrig jag ätit upp allt där när jag varit där, LIIIITE mat man får.

skadar ju inte att är äckligt gott också, äter alltid där när man har vägarna förbi.

wepp
2005-10-13, 15:43
deras kycklingburgare är bland det bästa jag ätit =)

Diana
2005-10-13, 15:51
Fi fan, trevlig konsistens den måste fått då *spy* gästerna fick tugga i en kvart :D Känns skönt att bo på betryggande avstånd från sörjan hehe

Kwon :laugh:

Olsson
2005-10-13, 16:29
Gunsan i Trelleborg. Punkt. Det var fan ett heligt ställe. Aldrgi förr har stans gatukök varit hippare än hippaste uteklubben.

Det är iofs sant! men det beror delvis på att det inte finns några uteställen värda att nämna i trelleborg. Hur som helst hade dem god mat där :eating:

Handcuff
2007-08-18, 17:41
Finns trådar för allt.

Köpte ett "Originalmål" på Frasses i Luleå idag. Äter aldrig på Frasses...nu vet jag varför. Sunkigt sned hamburger som var halvbränd, dressingen var sur (härsken?) och stripsen saknade allt vad salt heter. Och visst ja...min dricka smakade vatten med en droppe pepsi i*mini*

Tyvärr hade jag tagit med mig maten så jag kunde inte kasta den i nyllet på grabbarna som försökt laga maten. Kasst, sunkigt och slappt. :banned :banned :banned

Solros
2007-08-18, 18:00
Var på Frasses en gång när dom öppnade här i Gävle. Tyckte inte det var någon höjdare.

Aasa
2007-08-18, 20:20
Ganska ojämn kvalitet på Frasses. Frasses i Pajala är gudomligt! Arvidsjaur var också bra men där var det nog den enorma hungern som kryddade mest. Frasses i Umeå var lite halvsunkigt, går före McD dock. Ska man äta i Umeå så är både "Fantastisk Grill" som den lite lätt ironiskt(?) faktiskt heter, och den andra Norrlandsfavoriten Max bättre. Fast kebab och skrovmånglaren i Fantastiska kanske inte är den mest hygieniska så har jag aldrig blivit sjuk av det i alla fall. Gott, flott och kostar 40:-.

nordland
2007-08-18, 20:30
Ganska ojämn kvalitet på Frasses. Frasses i Pajala är gudomligt! Arvidsjaur var också bra men där var det nog den enorma hungern som kryddade mest. Frasses i Umeå var lite halvsunkigt, går före McD dock. Ska man äta i Umeå så är både "Fantastisk Grill" som den lite lätt ironiskt(?) faktiskt heter, och den andra Norrlandsfavoriten Max bättre. Fast kebab och skrovmånglaren i Fantastiska kanske inte är den mest hygieniska så har jag aldrig blivit sjuk av det i alla fall. Gott, flott och kostar 40:-.

Jo, Frasses här i byn är kanon. IOM att byn sen är så jäkla liten så måste de ju hålla allt fräsht och bra. Annars får ju hela byn reda på det inom 2 dagar, och då förlorar "jösse" alla sina kunder...

Tycker rent generellt att snabbmatsställen på minder orter är mer måna om sina kunder än i storstäder.

Aasa
2007-08-18, 20:41
Jo, Frasses här i byn är kanon. IOM att byn sen är så jäkla liten så måste de ju hålla allt fräsht och bra. Annars får ju hela byn reda på det inom 2 dagar, och då förlorar "jösse" alla sina kunder...

Tycker rent generellt att snabbmatsställen på minder orter är mer måna om sina kunder än i storstäder.

Ligger nog mycket i det där. Frasses i Umeå får ut ett gäng med skrov åt fulla, förbipasserande och nyinflyttade. Skulle Pekka och Marit börja snora i burgarna så är det bara att stänga butiken. :)
Har hört lite dåliga rykten om en av våra två pizzeriors hygien för övrigt. Med påföljd att jag inte ätit där på 2 år. *spy*

Fan nu blev man sugen på en riktig hjärtattacksburgare! Tur att de stänger tidigt, en annan fördel med att vara i byn!

robin-
2007-08-18, 20:51
Frasses gör dom godaste hamburgarna! Dom känns, ja vad ska man säga, naturliga på ett konstigt sätt som aldrig någon annan hamburgerkedja skulle kunna göra.

Emil_Larsson
2007-08-18, 21:23
Dom såg riktigt mäktiga ut dom jäklarna till hamburgare :D

Kebab-Arne
2007-08-18, 22:00
Nu har även jag ätit där, och två gånger t o m. En gång i Sillekrog och en i Kiruna. Ingen höjdare nån av gångerna. Då går helt klart McD, BK, Max före om jag är sugen på sån mat.

Mson
2007-08-18, 22:42
"Jägarmålet" (2x200g) i Arvidsjaur på Frasses var riktigt najs...tycker köttet där är bättre än max/donken/burger king *drool*

Pingu
2007-08-18, 23:47
En gång av 10 så är det bra på frasses annars är det, ja det lämmnar en hel del över att önska. Dom är ljusår efter krysset och max, i alla fall i Skellefteå

L-Sami
2007-08-19, 00:35
Det blir väl att prova Frasses när jag flyttar röven upp dit bland älgar och björn.

Kabuto
2007-08-19, 01:12
En gång av 10 så är det bra på frasses annars är det, ja det lämmnar en hel del över att önska. Dom är ljusår efter krysset och max, i alla fall i Skellefteå

Skärpning! Krysset är så jävla överskattat så det är inte sant, samma med max. Frasses is teh shit..

Pepparkakssmurfen
2007-08-19, 13:24
Ok,jag har länge hört talas om de mytomspunna hamburgarna på Frasses.
Tänkte att jag måste testa dem...
Flottig hamburgare,äckliga pommes på en ranglig paptallrik?
Fattar inte grejen med Frasses?
BK-burgarna är 10 ggr bättre.
McD är bättre
Max är bättre
Daisys är bättre
Sibylla har godare burgare.

rikke_B
2007-08-19, 19:36
Åt där idag. Hård och kall bacon, orostat bröd och lång väntetid. Brukar dock oftast inte vara så dåligt. Mycket folk kanske var anledningen... :)