Visa fullständig version : Riktigt bra vänner
Hur många rikigt bra vänner anser du dig ha?
Ni får själva tolka vad det innebär med "en riktigt bra vän".
Skillnad mellan könen? Skillnad beroende på ålder?
Niclaaas
2005-10-11, 22:28
2st... och så räknade jag med flickvännen. så tre
Tragiskt nog, inte en enda för tillfället, massor av trevliga bekanta, och vänner jag umgås med ofta, men ingen som är så där supertight...
Hm, vilken svår fråga.. får dåligt samvete av att välja bort någon. Tycker själv att jag har ganska många, 5 valde jag, men tänker jag efter lite mer kanske jag bara borde räkna 3st. :)
En... Han är nog den enda i klassen som jag kommer att vara kompis med ett par år efter att skolan är slut. Dom andra kommer jag vara glad att slippa, ärligt talat. Kanske kommer jag träffa ett par till av dom då och då, men jag kommer önska att jag slapp.
Skillnaden mellan goda vänner och goda vänner
är dom som står kvar vid och dom som springer
när du verkligen behöver dom...
Jag har 1 riktigt god vän
s_himself
2005-10-11, 22:43
5+ riktigt bra vänner.
Gabriel_
2005-10-11, 22:52
1-2.. men man vet ju aldrig..
Lasse Kongo
2005-10-11, 22:56
Ett par st, men det är fan inte många som hamnar under kategorin "bra pålitliga vänner"
Egentligen har jag bara 1 riktig, en vän som alltid funnits för mig oavsett vilka dumheter jag har gjort, när andra inte velat veta av mig har han funnits där, och jag har gjort precis samma saker för honom.
Både han och jag skulle kunna döda för varandra och ta straffet, och vi skulle både 2 ta en kula för att rädda den andra, vilket aldrig skulle hända men OM alltså..
Fyfan, snacka om att jag älskar honom, blev bra sentimental av den här tråden, vi ses inte lika ofta som förr eftersom vi bor en bit ifrån varandra numer... men pratar nästan dagligen.... ofyfan.... *cry*
mangemani
2005-10-11, 22:59
hmm,2 st och det är RIKTIGT bra vänner som verkligen skjiljer sej från mina "vanliga" vänner.
Det är nog 4-5 som jag aldrig tror att jag kommer att tappa kontakten med...
2 stycken skulle jag säga.
Trodde jag hade fler men under det senaste halvåret har de visat att det inte är värdiga att klassas som "riktigt bra vänner"
Det här är min enda vän
http://www.martryx.se/prdbilder/0020.jpg
De här sluskarna trodde jag var min vänner, men jag var ju dum på den tiden. Nu vet jag bättre vad de är för typer.
http://www.husrum.com/images/categories/1042687785_20.jpg
Krokodil
2005-10-11, 23:39
2 som jag vet ställer upp när det blåser kallt.
muzzelman
2005-10-11, 23:44
Jag hade 2 st, sen knullade jag deras flickvänner.
ingen, litar inte på nån annan än mig själv.
0, jag har (haft?) en jättetrevlig bekant som var min vän, vi kanske inte talade om allt men han var ju alltid vän, vet inte om det uppfyller kriterierna men för mig gjorde det det, men sedan har han gjort lumpen i boden ett år och bott i göteborg över 5 så jag träffar honom inte längre. Så då kan han ju inte riktigt räknas som riktigt bra vän? Talar aldrig i telefon ens en gång.
Sedan har jag haft en halvnära "vän", men han är rätt värdelös som vän egentligen så...
Mr. Moose
2005-10-12, 04:05
Jag flyttade ifrån Sverige för lite över 11 år sen men jag har fortfarande regelbunden kontakt med en och lite mer sporadisk kontakt med två. Så 3 totalt. ( Har känt dom i >25 år.)
Skulle jag E-maila dom att jag behövde dom här, skulle dom inte fråga varför utan bara skaffa en biljett ASAP.
Jag skulle gjort exakt samma för dom.
Claes
King Grub
2005-10-12, 05:33
Två (om endast icke-familjemedlemmar räknas). En av vardera kön.
Edit: och Barbapapa, förstås. Så egentligen tre.
Tre stycken. Sen har jag några vänner jag har sex med som är riktigt bra.
En. Ev. kan jag säga två riktigt bra vänner som jag kan lita på.
Herkulez
2005-10-12, 06:29
Ett par st, men det är fan inte många som hamnar under kategorin "bra pålitliga vänner"
Egentligen har jag bara 1 riktig, en vän som alltid funnits för mig oavsett vilka dumheter jag har gjort, när andra inte velat veta av mig har han funnits där, och jag har gjort precis samma saker för honom.
Både han och jag skulle kunna döda för varandra och ta straffet, och vi skulle både 2 ta en kula för att rädda den andra, vilket aldrig skulle hända men OM alltså..
Fyfan, snacka om att jag älskar honom, blev bra sentimental av den här tråden, vi ses inte lika ofta som förr eftersom vi bor en bit ifrån varandra numer... men pratar nästan dagligen.... ofyfan.... *cry*love u 2
hade 5. nu har jag 4.
mini_Arnold
2005-10-12, 07:28
2 riktiga vänner som jag litar på och kan tänka mig umgås med. Dom flesta går mig på nerverna.
Sen så räknar jag även in mina syskon bland pålitliga och balla vänner. Har 4 syskon. Så det blir 6+
Svårt att säga. Men fem som jag vet att jag kan lita på!
Überbiffen
2005-10-12, 07:38
5+
har nog bara 1 som jag kan säga att han är 100% pålitlig..
anser mig ha rätt många riktigt bra vänner, vi kanske inte träffas varje dag, eller ens varje vecka, men jag vet att samtliga skulle ställa upp så fort det är nåt. Vi har dessutom känt varandra i över 20 år och hunnit vara med om en del tillsammans.
Fatalist
2005-10-12, 09:39
5+, utan flickvän. Eftersom ajg inte har nån. :D
Slartibartfast
2005-10-12, 09:54
Beror på definition, men 1-3 om man inte räknar tjejen. Hade gärna haft många fler. :(
Tror inte jag har någon jag skulle lita på till 100%. En del som är på rätt väg, men ingen som jag har totalt förtoende för än. Jo, om jag räknar mitt ex så har jag 1, men hon har inte gått från att vara ex till att vara vän än.
Jag kommer på fyra på rak arm som jag vet alltid skulle ställa upp.
2 skulle jag säga, de är tvillingsystrar och känns mer som småsystrar (trots att de är ett år äldre än mig) än vänner.
Slartibartfast
2008-01-22, 10:20
Förutom min flickvän så har jag 2-3 st som jag räknar som riktigt nära vänner.
4 st. fast en bästa vän om man nu kan ha det när man är över 8 år?
0, har dock en massa vänner, men inga riktigt, riktigt bra som jag skulle lita på till 100%
0. Har nog aldrig haft vänner jag skulle kunna lita till 100% på, det är jag som är den typen av vän.
Slartibartfast
2008-01-22, 10:52
Förutom min flickvän så har jag 2-3 st som jag räknar som riktigt nära vänner.
HAHA! Så går det när gamla trådar bumpas. Jag hade redan svarat tre inlägg upp. :D
HAHA! Så går det när gamla trådar bumpas. Jag hade redan svarat tre inlägg upp. :D
*whistle*
~4-5st... vissa har jag kännt sen jag var 6-7år fast man träffas inte lika ofta som förut nu när man börjar bli vuxen :ike
Två tror jag. En är verkligen en supervän. Hon finns alltid där, oavsett. Även om vi inte ses jätteofta.
LadyInsane
2008-01-22, 12:02
Min tvillingsyster
En vän från grundskolan
En vän från innebandylaget
Två ifrån gymnasiet
Min pojkvän
Min gamle lekkamrat från grundskolan är fortfarande en av mina
bästa vänner...........:)
Har 7-8 st som jag kan prata om allt med och som ställer
upp i alla väder. De flesta har jag känt i +20 år. Gött!!!
Stenmark
2008-01-22, 12:25
Har väl 3 st som jag räknar som en del av familjen, och skulle gå igenom eld för och de skulle göra samma sak för mig, sen räknar jag även brorsan bästa kompis som en del av familjen men han är mera som en storebror för mig ( han och jag bor i samma stad, brorsan har flyttat)
Muskelbyggaren
2008-01-22, 12:27
Endast en, resten skulle jag vilja betrakta som vänner och bekanta.
Ganymedes
2008-01-22, 12:55
Två to-die-for-vänner (tre om man ska räkna in frun, så klart), två "bara" riktigt bra vänner samt 8 goda bekanta som man gladerligen träffar lite då och då.
gnagaren
2008-01-22, 13:03
Har hur många "riktigt bra vänner" som helst känns det som. Vi är ett gäng som har hängt ihop sedan 6-års, vissa från dagis, och vissa t.o.m från födseln. Alla är grymt tajta och nu när jag tänker efter känns det f*n underbart att ha så många nära vänner runt sig.
Två, en I Sverige och en i Singapore. Det är människor som vet allt om mig och jag vet allt om dem. De dömmer mig inte och ställer alltid upp.
shut teh face
2008-01-22, 13:08
Vet inte riktigt vart man ska dra gränsen här. Men tre personer + sambon..
Sen finns det 10 pers man kan prata om allt med och bara impulsringa
Fettecke
2008-01-22, 13:11
bara 2 som jag kan prata med allt om, som jag kan göra allt med, varav en är mitt ex, träffas inte så ofta men jag vet precis vart jag har henne
3st riktigt bra "bästa" vänner, som jag blivit kompis med i omgångar under uppväxten.
men det finns bara en som är tillgänglig 24h/dygnet:
Kolo!!!
shut teh face
2008-01-22, 14:49
men det finns bara en som är tillgänglig 24h/dygnet:
Kolo!!!
Kolo?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.