Visa fullständig version : Ast Vp2
Läste lite om detta proteinpulver, och det verkar riktigt bra.
Men det är ju väldigt dyrt, så jag tänkte att jag frågar de som använt VP2 om det är bra, eller om man skall skaffa Protec+ eller Whey-100 istället....
Oops, menade inte Protec+ utan Hi-Whey....
Rekommenderar att du söker så kommer du att hitta hur mycket information som helst om VP2...
Har själv använt det under lång tid och måste säga att det fungerar jäkligt bra. Förtillfället använder jag det bara innan morgonpromenaderna för jag testar Optimums produkter lite:)
Patte, på vilket vis tycker du att det fungerar bra?
Joachim B
2002-07-08, 11:34
VP2 är ett vanligt vassleprotein på endast 85%. Hi-Whey ÄR bättre. Fairings proteiner är också bättre. Slösa inte bort dina pengar på hype!
Av nån anledning verkar alla tro att VP2 är mycket dyrare än Hi-Whey och Whey-Hydro.. skillnaden på kilopris mellan VP2 och Hi-Whey är 8kr och VP2 är ca 25kr _billigare_ än whey-hydro.. om man jämför 900gr, 750gr och 700gr-burkarna!
Denna eventuella hype betalar man således inte särskilt mycket för eftersom det dessutom är rent vassleisolat precis som eiselts och fairings produkter.. och dessutom välsmakande.
/r
Joachim B
2002-07-08, 11:59
VP2 har fortfarande bara en proteinhalt på 85%. Hi-Whey har cirka 90% och Whey Hydro kan du inte ens jämföra då det är ett hydrolyserat vassleprotein med extremt låg molekylvikt (något som är mycket dyrare i tillverkning än ett vassleisolat).
Och ja, jag har använt VP2. I närmare ett år faktiskt.
Jag har inte så mycket att jämföra med, eftersom jag har använt medstadels VP2 av den enkla anledningen att jag är mycket nöjd med det. Och med all respekt Jocke; VP2 är ett hydroliserat protein, precis som Fairing.
Senast jag räknade på priser fick jag fram att VP2´an är billigare än både Hi-Whey och Twinlabs vassle.
Tycker inte att det är så dyrt som alla tror/säger... och om Eiselt kommer att fortsätta höja sina priser som dom gjort senaste året kommer VP2 vara rena fyndet snart...:D
Vänligen,,,
Petrus
Hmmm, verkar som om det får bli Eiselt Hi-Whey då.....
En fråga till bara: Hur smakar det? Vilken smak är godast?
-=RebeL=-
2002-07-08, 12:43
Originally posted by AndersT
Hmmm, verkar som om det får bli Eiselt Hi-Whey då.....
En fråga till bara: Hur smakar det? Vilken smak är godast?
Det smakar som den smak man beställer :smash:
SJälv har jag bara prövat jordhubb men jag var då riktigt nöjd över smaken... Många har jag hört berömma choklad men det vet jag inget om kanske får testa det nästa gång..:muscle:
Det smakar som den smak man beställer
Åh fan! :D
Om inte fairing eller eiselt anställer dig, Jocke, för marknadsföring snart så vore det mycket underligt:)
du gör juh trots allt lite reklam för dessa företag.
Att du nämner proteinhalten i vp2 är totalt intetsägande, de flesta räknar ändå ut pris per gram protein. inte pris per gram pulver...
Intetsägande??? Jo förstår man inte bättre så är det kanske så ;) .
Kan bara hålla med Bartoll om AST's "hype". De har bra produkter och deras MAX-OT träningsprogram är inte så dumt. Men ibland får man en känsla av religiös fanatism bland de som gillar AST.
Den "forskningsrapport" som finns om VP2 på AST's hemsida är ett skämt. Den presenteras på ett sätt som är emot alla vetenskapliga regler och praxis. De använder statistik som är helt missvisande och inte passar in i sammanhanget. Dessutom presenteras det på ett visuellt smart sätt så att det ska "lura" läsaren.
VP2 är ett bra men dyrt protein. Finns många andra märke som är minst lika bra och dessutom billigare.
// AJ
Joachim B
2002-07-09, 09:51
Bra skrivet AJ! Skönt att det finns fler som har koll! :cheers:
P.S. Vill man vara riktigt seriös går man efter aminosyreprofilen på pulvret, inte gram protein. :D
Team 666
2002-07-09, 10:34
Äh, vad snackar ni för goja?
Fem kilo rena muskler på 12 veckor tycker jag låter finfint.
Det blir tjugo kilo på ett år, två hundra kilo på tio år. Snacka om att utklassa de andra på mr olympia.
Var det en ökning på tjugo kilo på ens bästa bänk? Det blir åttio på ett år, på fem år blir det fyrahundra kg om man inte bänkar ett gram när man börjar. Det är väl inte så dumt. Bartoll? AJ? Duger inte det åt er?
MVH Team 666
muskelbyggarn
2002-07-09, 10:37
Visst är det skönt med folk som har "koll". Jocke du gillar inte 85% VP2 men gillar Whey Hydro? Om nu 85% är så himla dåligt varför är då Whey hydros 82% så mycket bättre som har lägre proteinhalt? OM det nu är proteinhalten du hänger upp dig på?
Molekylvikten på det hydrolyserade proteinet är en annan femma. Där tror jag att Hydron överlag har lägre molekylvikt än VP2.
Vänl,,,
Tobbe
Man kan ju inte låta bli att undra om skillnaden mellan (ca 88% - Hi-Whey) och VP2 (ca 85%) är så där överväldigande avgörande heller för den delen.... jaja, each to his own.
/r
Joachim B
2002-07-10, 08:56
Jag tycker inte illa om VP2, jag har använt många burkar själv genom åren. Dock tycker jag att Complete II är ett mycket bättre pulver och VP2 kan inte jämföras med Whey Hydro.
För drygt två år sedan fick jag en aminosyreprofil på VP2 av Gunnar på AST i USA. Tyvärr hittar jag den inte. Någon som har den? Har inte lyckats hitta den någonstans på nätet...
Nej, nu är det dags för gymmet! :bpump: :kickass:
The Dwag
2002-07-10, 10:50
Originally posted by Joachim B
Bra skrivet AJ! Skönt att det finns fler som har koll! :cheers:
P.S. Vill man vara riktigt seriös går man efter aminosyreprofilen på pulvret, inte gram protein. :D
Bra > Då kan man skita i Hi Whey , Whey Hydro , VP 2 och köpa PRO SCORE 100 från Champion eller hur !!!!:rolleyes:
Bra > Då kan man skita i Hi Whey , Whey Hydro , VP 2 och köpa PRO SCORE 100 från Champion eller hur !!!!
Går Pro-Score att få tag på i Sverige?
The Dwag
2002-07-16, 15:49
Budo & Fitness har det tror jag !?
Champion Nutrition är det som gör det !
Tror dock inte det är speciellt bättre än något annat ! Jag ville bara knäppa Bartoll på näsan :smokin: :D
hmm, är inte VP2 något lite "special special", är alla vassle proteiner peptidbundna?
Men ibland får man en känsla av religiös fanatism bland de som gillar AST.
Jag kan inte mer än hålla med dig AJ!
Om man läser deras dagliga "Sports Science Ultimate Q&A" så får man ibland en känsla av att de själva sitter och skriver frågorna. För att kunna vinkla dem till sina produkters fördel. Det är ofta likadana svar där enda lösningen är "VP 2" och "NyTro pro". Inget illa menat mot produkterna för jag har själv ej provat dem men det är deras marknadsföring jag inte är så förtjust i.
Jag har även läst igenom deras 12 veckors kurs där man blir praktiskt taget indoktinerad med att MaxOT är det enda rätta. Visst kan det vara en bra träningsmetod men att hävda att alla andra metoder är fel och inte bygger muskler, tycker jag är helt överdrivet. Upplägget i kursen påminner om en religös sekts bibel som indoktrinerar sina medlemmar om att bara deras tro är rätt.
Som sagt, jag angriper inte träningsmetoden nu utan AST:s inställning till andra produkter och träningsmetoder. MaxOT är säkert bra om man gör det rätt, men att bara använda detta år ut och år in, tycker inte jag är det mest optimala.
Tack för mig.
/Kristian
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.