Visa fullständig version : Vad skulle du göra om du vann 112 miljoner?
The_RobRoy
2005-10-08, 19:36
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,710585,00.html
Se till så att alla mina nära och kära skulle få så dom klarade sig och sen resa en massa.
Herkulez
2005-10-08, 19:39
skänkt 12 miljoner till en muskeldystrofi-fond och låtit familjen dela på 50miljoner sen hade jag investerat en hel del och levt loppan för resten.
Tejpa fast lotten på pannan och springa runt stan naken.
Fatalist
2005-10-08, 19:42
Levt ett rikt (både ekonomiskt och erfarenhetsmässigt) liv!
splittat ut 50 miljoner på lite blandat cancerfonden och diverse sånt sen delat upp resten bland min närmaste familj.,
sen hade jag åkt ned med en smörgåstårta ala 10.000 kr klassen till dom jag jobbar med och hälsat att jag ALDRIG ALDRIG mera kommer tillbaka, att jag avskyr mitt jobb är mitt enda problem=total lycka. Finns inget ens jag känner att jag vill köpa, jag vill bara slippa känslan av mitt eget personliga helvete(jobbet)
mini_Arnold
2005-10-08, 19:43
Erbjudit Arnold 10% av vinsten om jag fick vara med honom en hel timme.
15% om jag f¨r jag känna på hans högra biceps.
Resten hade gått till mig själv. Min familj har det väldigt bra ställt..
fintelligens
2005-10-08, 19:43
Slängt den, redan lycklig som jag är.
Herkulez
2005-10-08, 19:44
splittat ut 50 miljoner på lite blandat cancerfonden och diverse sånt sen delat upp resten bland min närmaste familj.,
sen hade jag åkt ned med en smörgåstårta ala 10.000 kr klassen till dom jag jobbar med och hälsat att jag ALDRIG ALDRIG mera kommer tillbaka, att jag avskyr mitt jobb är mitt enda problem=total lycka. Finns inget ens jag känner att jag vill köpa, jag vill bara slippa känslan av mitt eget personliga helvete(jobbet)hehe kört en "Åke"
http://www.onlineparty.se/mscreens/GronWall_Lotto-Åke.gif
Lasse Kongo
2005-10-08, 19:47
Ja hade vunnit MrO ganska snabbt :D
Gjorde rubriken lite klarare för att slippa dublettrådar
allan
Inte jobbat på ett par år iaf.
//NOSSie
s_himself
2005-10-08, 20:06
åhh.. skulle lätt utveckla företaget!! Köpa en fastighet eller två. investera.. köpa flott bil, ta mc kort, köpa hoj. köpa ett hus, inreda med massa snygga grejer.. det senaste innnom hi-fi och anna elektronik.. listan tar aldrig slut
Supit ner mig något djävulskt, blivit ett egoistiskt svin, förlorat mina riktiga vänner, försummat min familj, blivit blåst och svindlad, gjort usla investeringar, gått in i en djup depression och vart totalt barskrapad inom fem år.
Arne Persson
2005-10-08, 20:09
Anlitat en PT! :D
skaffa en skitnsygg lägenhet, operera allt jag är missnöjd med, och skänka pengar till nära och kära.
JustinCredible
2005-10-08, 20:11
Neverland i budget version :)
Krokodil
2005-10-08, 20:12
Skänka bort en hel del till välgörenhet, sedan skulle jag gå i pension! :) :sleep:
Anlitat Arne Persson som PT ;=)
Ge 1 miljon till alla mina närmsta släktingar, köpt något riktigt fint åt dem jag vet som inte behöver/vill ha pengarna :)
Kanske använda några hundra tusen till bil och dator, sedan skulle jag se till att utbilda mig till något riktigt intressant/roligt och skita i om lönen är bra eller ej. Köpa ett någorlunda fint hus också, men inget jättelyxigt. Resten skulle jag spara och utöka min lön med räntor/avkastning från obligationer m.m. Sedan skulle mina blivande barn få ärva resten när jag pensionerar mig (självklart uppbundet på något sätt så att de inte kan göra av med allt, utan klara sig bra på räntor/avkastningar). Då är plötsligt hela min framtid och alla mina barns framtid ganska säker :)
Basloppan
2005-10-08, 20:19
Köpt ett hus att bo i, ett vid stranden att festa i, en sjuhelvetes massa onödiga elektriska prylar, gett mig på att starta ett eget företag av nåt slag inom ett par år och bjudit David på pizza. Morsan hade fått lite med om hon ville ^^
Goddaniel
2005-10-08, 20:35
Hoppat av gymnasiet och köpt ett fett hus är två av de saker ja kommer på... :)
stahlberg
2005-10-08, 20:38
Fintan : Att du är lycklig som det är behöver väl inte betyda att du inte skulle kunna ha nytta och nöje av lite pengar. Men om du verkligen tycker som du skrev, och OM du skulle vinna, så ge pengarna till mig istället för att slänga bort dem! (Tack på förhand)
Exakt vad jag skulle göra med mina (Fintans) pengar vet jag inte. MYCKET skulle jag INTE ändra i mitt nuvarande liv i alla fall. Men säkert skulle jag fundera på vilket det bästa sättet vore att placera/investera pengarna.
Hoppat av gymnasiet och köpt ett fett hus är två av de saker ja kommer på... :)
för pengar kan ju ersätta kunskap vilken dag som helst!
mangemani
2005-10-08, 20:40
köpa tillbaks vårat gammla hus till familjen,ge familjen en slant,investera så man har sitt på det torra resten av livet och sen köpa en villa där jag har mitt eget gym samt den bästa uppkopplingen och sen dra mej tillbaks från allt och alla tills jag blir uttråkad.
thats what i woud do.
henke1001
2005-10-08, 20:56
Levt livet för 12 miljoner till mig och min familj något år, samtidigt som jag skulle lära mig investera....
Sett till att barnen hade så att dom klarade sig ekonomiskt
Herkulez
2005-10-08, 21:01
Anlitat en PT! :D
HUMOR!!!!!1111111 :D
Supit ner mig något djävulskt, blivit ett egoistiskt svin, förlorat mina riktiga vänner, försummat min familj, blivit blåst och svindlad, gjort usla investeringar, gått in i en djup depression och vart totalt barskrapad inom fem år.
jag quotar mig själv, då jag tror det hade gällt de flesta.
heltzonicka
2005-10-08, 21:18
Ja?
Vem behöver räkna på hur mycket en volvo 850 kostar på avbetalning när man kan köpa en Ferrari - Kontant *kissass*
Blivit väldigt glad!
Sen hade jag tagit väl hand om mina pengar. Investerat, skänt bort och haft roligt.
* Anlitat en bra arkitekt för att bygga ett fint litet hus sådär lagom långt ut på landet, och intill det en fullutrustad verkstad med plats för ~20 bilar.
* Köpt en Alfa GT för att flytta arslet (till jobbet, höll jag nästan på att skriva...)
* Byggt klart mitt bilprojekt med dom där 100-150,000 kronorna som saknas.
* Köpt biltrailer och gjort en turné runt alla kända racebanor i Europa.
Efter det vetifan. Farsan skall ju ha en Porsche, oavsett om jag blir miljonär eller inte. Sjävklart får föräldrarna en stor hög pengar också. Men utöver det kanske jag öppnar en "tuningshop" för bilar, med inriktning på mer renodlade raceåk.
Och just det, ett gym i huset och en trevlig pool skall jag också ha. Pengarna som blir över sparas/investeras för framtida projekt.
Hade skänkt hälften till släkten... men inte jämnt spritt alltså..
Brorsan hade väl fått en 20 mille, medan nån kusin fått 1 mille...osv
Sen efter att ha läst några förslag här; de i min släkt som fortfarande går i skolan hade inte fått ett öre innan de gått ut skolan, och då med hyfsade betyg!
Sen hade jag skaffat mig en nice utbildning, rest runt jorden.. osv..
Skänkt lite till nån bra organisation också.. ingen aning vilken just nu..
Sett till så familjen hade det BRA....sen hade jag emigrerat till Kanada, Alberta för att vara exakt, skaffat mig ett litet hus i Calgary och en liten lägenhet vid Vancouver Island.
Köpt mig en Jeep Rubicorn och en Xterra...klättrat på heltid under vår, sommar och höst, tagit varenda kurs som ges, lärt mig multipitching, havskajakat, levt det livet som jag levde när jag var där - fast med mer pengar denna gång.
Gift mig, med min drömkvinna, skaffat ett mycket trevligt och underbart liv...
Egentligen göra allt jag redan planerar att göra :cool:
Vad hade jag inte gjort för mina 112 mille är väl en bättre fråga :)
Det första ja skulle göra, inget snack om saken, skulle va att bjuda hela kolo på saftkalas!
Goddaniel
2005-10-08, 23:12
Hehe var mest menat som ett skämt...
Men om jag vann 112 miljoner så hade jag packat 5 väskor, delat ut 4 av dessa till mina kompisar sagt hej då till nära och kära sen stuckit ut å rest i vida världen ett år.
Arne Persson
2005-10-08, 23:15
Anlitat Arne Persson som PT ;=)
:D Ha ha! Tack! Du hade fått utnyttja mig gratis!
Rock'nRoll
2005-10-09, 00:32
Hadde köpt massa skivor, en lägenhet i stockholm och startat ett gym som bara spelar bra musik.
Hade gjort en massa saker.
Men först på listan ligger att köpa upp Kolozzeum (inklusive forumet) och gått från kostillskottsförsäljning till sytillbehörsförsäljning. Vidare så hade forumets nuvarande rubriker byts ut från saker som "Kost och näring" och "Träning och motion" till "Rak- och sicksacksöm" och "Virkning".
hur många hade stannat på forumet?
Hyra in Robert Plant, Jimmy Page, John Paul Jones och troligtvis Jason Bonham på mitt bröllop.. :cool:
grisbil3n
2005-10-09, 08:38
Hadde köpt massa skivor, en lägenhet i stockholm och startat ett gym som bara spelar bra musik.
Jag hade köpt kort som räcker livet ut på de gymmet. Sen vette fan...
Sett till att mina föräldrar kunde göra precis vad de vill under sin ålderdom, utan att tänka på pengar.
Gett mina RIKTIGA vänner det jag visste de var i behov av, inget fräckis spenderande för sakens skull
Sponsrat en person i min närhet med en ny bil varje år, då jag vet bilar är ett stort intresse.
Köpt ett avskiljt hus och bott i lugn och ro, förhoppningsvis inte ensam.
Några mille hade räckt åt mig, investerat lite och resten hade jag donerat till olika organisationer bla Rädda Barnen och Kolozzeum.
Sponsrat Herkiz o hans minimoppar, Jenses greppträning, Slartis mål mot Brad Pitt etc etc
Pirres frisörkostnader etc
Herkulez
2005-10-09, 10:21
köpt kladdkaka för alla pengar, så jävla många skulle väl fan inte min flickvän orka äta upp till frukost!!??
duttti vovve som skäller
Frågan är väl vad man skulle göra med 1,1 miljarder kronor: http://affarsvarlden.se/art/76067
Frågan är väl vad man skulle göra med 1,1 miljarder kronor: http://affarsvarlden.se/art/76067
Jag skulle göra samma sak.
Spara några mille, investera lite, sedan donera till organisationer som behöver + support till Kolozzeum.
Antingen det eller köpa Alaska pollock för allt + lite kladdkaka framför Herkiz ögon (blir slutsålt i butiken)
Herkulez
2005-10-09, 11:21
Jag skulle göra samma sak.
Spara några mille, investera lite, sedan donera till organisationer som behöver + support till Kolozzeum.
Antingen det eller köpa Alaska pollock för allt + lite kladdkaka framför Herkiz ögon (blir slutsålt i butiken)
du är en ond människa kwon
du är en ond människa kwon
Menade inte så! Trodde inte du skulle ta det så hårt!
Det kommer fler kakor gubben!
:thumbup:
Om jag skickar kladdkakor för en mille blir du gla då? :D
internethjälten
2005-10-09, 12:28
Vad skulle du göra om du vann 112 miljoner?
#1. Sagt upp mig från jobbet...
#2. Löst ut föräldrarna från deras banklån, de har ju alltid funnits för mig när det gäller ca$h...
#3. Öppnat ett gym samt IT-café på CranCanaria med flickvännen...
nicke
Herkulez
2005-10-09, 12:35
Menade inte så! Trodde inte du skulle ta det så hårt!
Det kommer fler kakor gubben!
:thumbup:
Om jag skickar kladdkakor för en mille blir du gla då? :D
om inte annat så hamnar jag i guinessrekord bok som världens fetaste människa (efter jet då) :D
Betalat av studieskulden, borde täcka den ungefär.
Gett typ.. 30 mille till min bror. Och försäkrat mina föräldrars pension.
Betalat farmors äldrevård och sett till att min mormor fått hjälp med sin cancer.
Köpt en bungalow i thailand och en nice lägenhet i Linnéstaden i GBG.
Inrett lägenheten, samt köpt en bil.
Investerat resten.
Gett typ.. 30 mille till min bror. Och försäkrat mina föräldrars pension.
Betalat farmors äldrevård och sett till att min mormor fått hjälp med sin cancer.
Köpt en bungalow i thailand och en nice lägenhet i Linnéstaden i GBG.
Inrett lägenheten, samt köpt en bil.
Investerat resten.
5-10 mille till mig också tack! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.