Visa fullständig version : Mariusz Pudzianowski VS. Bob Sapp!
Lövbiffen
2005-10-08, 15:16
Vem tror ni skulle vinna mellan Mariusz och Bob i K1-ringen? Eller någon annan form av fight!
http://www.pudzian.pl/foto/321.jpg
VS.
http://www.omelete.com.br/imagens/cinema/news/atores/bob_sapp.jpg
mystic[-_-]
2005-10-08, 15:16
Mariuz :cool:
reinholdsson
2005-10-08, 15:19
Tippar på Bob
magicteddy
2005-10-08, 15:22
Skulle satsa mina pengar på Mariusz =)
ArnoldOnLehmä
2005-10-08, 15:26
mariusz är ju svartbältare och typ starkast i världen så bobban skulle nog åka på däng men man vet aldrig.
hobbitar
2005-10-08, 15:26
Pudde har nog bättre kondis så jag skulle satsa mina pengar på han. Om han fick träna någon månad innan vore han het!
Lövbiffen
2005-10-08, 15:28
Mariusz borde vinna! Han har trots allt varit polsk amatörboxningsmästare och har tydligen svart bälte inom någon sorts karate(kommer inte ihåg vilken sort).
Bob är ju väldigt stor och stark. Det är väl därför han har lyckats vinna över folk i K1, men jag undrar vad som händer om han får möta mariusz. Jag kan ju tänka mej att han får lite problem att köra sin vanliga krossar metod :D
Frågan är ju bara om marius kan ta emot smällarna
Lövbiffen
2005-10-08, 16:56
Eftersom att han är en gammal boxare, så borde han kunna stå emot en del stryk! Dessutom så vet man ju inte vem som lägger press på vem! :thumbup:
Frågan är ju bara om marius kan ta emot smällarna
Ja Sappen är ju riktigt duktig på att slå så han kommer att få in många och bra träffar.
blekfet2
2005-10-08, 17:16
bob är grymt skoj att se i ringen men man skulle väl aldrig satsa nå pengar på honom... ;)
delta_mats
2005-10-08, 17:32
Med lite förberedning från Pudden så skulle jag tippa på honom. Han har som sagt varit en duktig boxare och tränat annan form av kampsport också. Dessutom väger han väl runt 130 kg så han är inte så lätt att knuffa omkring som de övriga inom K1. Sapp har dock sina 30 kg plus och ett längdövertag. Men är ju svagare och har sämre kondis=)
Visserligen är Mariusz gammal boxare.. men när de boxas så är de uppdelade i viktklasser.. att möta en jätte på 160kg som har magrutor tror jag Mariusz får problem med..
mariusz är ju svartbältare och typ starkast i världen så bobban skulle nog åka på däng men man vet aldrig.
Mmm.....Mario har ju vunnit WSM och varit amatörboxare alltså borde han vinna *rolleyes* *rolleyes*
Hur många matcher har Mario gått i ringen i tex K1, MMA eller Pride?...hehe tror han skulle få så mycket spö att steroiderna skulle gå på led ut genom stjärten på honom
:thumbup:
Det som fäller avgörandet är nog kombon av Pudzis illerpersonlighet och att han är sjukt stark. När Sapp knallat sina 2-3 varv runt ringen är han slut ändå :)
delta_mats
2005-10-08, 17:54
Sapp har ju börjat bli mer kontrollerad i ringen nu. Gör inte dessa tjurrusningar och tar slut på 1 min. Han har faktiskt gått tiden ut några gånger nu. Sapp är ingen lysande fighter alls. Det han har är sin storlek och styrka, enbart. Å andra sidan så spelar det ingen roll om han möter en stor eller liten kille. Träffar hans slag bra så är det knock i vilket fall som helst.
Men eftersom jag inte tycker att Sapp är varken duktig eller rolig att titta på så håller jag på Pudde :D . Ifall dessa skulle ha fightats i ringen alltså.
Bob sapp har sämst kordinationsförmåga så jag skulle satsa mina pengar på marius.
Sapp skulle äga sönder honom. Spelar noll roll hur stark puddan är när han väger så jevla mycket mindre, för att inte tala om hur mycket kortare han är. Fysik + erfarenhet talar för Sapp, teknikmässigt har jag noll koll. Bara för att man varit amatörboxare och har svart bälte behöver man inte ens kunna spöa en dagisfröken i en K1 match.
Sapp i nio fall av tio
Pudzi hade lyft upp sapp och kört ett set stående axelpress med honom. Sen hade han gjort en pålkran och vunnit fighten.
mini_Arnold
2005-10-08, 18:36
Vem är Bob? Mariuz hade klämt sönder sylthuvet i andra ronden.
Pudzianovski
2005-10-08, 18:48
Vad jag läst så tror jag på pudz bara han får träna lite innan för matchen.
Herkulez
2005-10-08, 19:34
Sapp skulle äga sönder honom. Spelar noll roll hur stark puddan är när han väger så jevla mycket mindre, för att inte tala om hur mycket kortare han är. Fysik + erfarenhet talar för Sapp, teknikmässigt har jag noll koll. Bara för att man varit amatörboxare och har svart bälte behöver man inte ens kunna spöa en dagisfröken i en K1 match.
Sapp i nio fall av tio
om jag inte minns fel så snackade pudde nå om att bli proffsboxare då han snacka med brorsan, han körde nog fullkontakt karate (eller va det nu var) och inge fjes när han väl höll på och en jävla fightingspirit han han ju med, så min röst faller nog på pudde. pudde väger väl bara 20-30kg mindre (och då är han mkt hårdare) och det är ju mkt mindre killar som knockat sapp än så.
Sapp i nio fall av tio
Du tänker inte så mycket innan du skriver va? Du kan utgå från att en sån match inte skulle bli verklighet om Sapp vore totalt överlägsen. Jag vet inte om du varit i närheten av Pudzianovski nån gång men jag kan garantera att han inte ser ut som dvärg...Inte ens i närheten av Sapp, som fysiskt sett är i samma storlek som Samuelsson.
allan
Pudzianovski
2005-10-08, 20:18
Du tänker inte så mycket innan du skriver va? Du kan utgå från att en sån match inte skulle bli verklighet om Sapp vore totalt överlägsen. Jag vet inte om du varit i närheten av Pudzianovski nån gång men jag kan garantera att han inte ser ut som dvärg...Inte ens i närheten av Sapp, som fysiskt sett är i samma storlek som Samuelsson.
allan
Jag håller inte alls med. Pudz är mycket mindre än man tror IRL. Anledningen till att han ser stor ut är att han är hård i kroppen.
Denna uppfattning är faktiskt ganska omtalad.
Jag har inte sett Pudzi på riktigt, och jag ser ju att han är bra mycket kortare än Samuelsson, men inte fan ser han liten ut jämfört med de här andra tjockisarna. En del av dem väger f ö bra mycket mer än han själv....
http://www.realdutchpower.nl/uitslagen2004/wsm2004/groep.jpg
allan
Pudzianovski
2005-10-08, 20:31
Jag sa inte att han var liten. Jag menade bara att ögat bedrar. Sätt på dem kläder så ser man en tydligare skillnad. Vill bara påpeka jag inte på något sätt menar att pudz är liten. JAG bara tycker att Vasyl, Magnus Janne V mfl. ser bra mycket större ut med kläder på i verkligheten.
Pudzianovski
2005-10-08, 21:05
"Aside from being a world-class strength athlete, Mariusz maintains and constantly improves his agility, conditioning, and general physical preparedness through other athletic endeavors. He is an exponent of Kyokushin karate (fourth kyu), which he has been practicing since the age of 11. He was also a competitive boxer for seven years, three of which were spent in the Kosedowski League"
Herkulez
2005-10-08, 21:10
Sap hade spöat pudz....
utveckla gärna varför du tror det.
Fysiken är ändå till Sapps fördel, garanterat. Längd och vikt är enormt viktigt speciellt när det är mellan 2 som inte är några tekniker(vilket jag inte på något sätt kan se att pudzi skulle vara). TYVÄRR kommer ju detta aldrig hända så ingen kan säga att dem vet vem som skulle vinna, men jag tror som sagt att Sapp hade vunnit i minst nio fall av tio.
Herkulez
2005-10-08, 21:13
speciellt när det är mellan 2 som inte är några tekniker(vilket jag inte på något sätt kan se att pudzi skulle vara). .
läs lite ovan så se du att pudzi inte är någon nybörjare när det gäller kampsorter så nog ska han vara bra teknisk.
läs lite ovan så se du att pudzi inte är någon nybörjare när det gäller kampsorter så nog ska han vara bra teknisk.
Det där är rent BS kan jag sätta en peng på. Visst han kanske kan slåss, men att ha 0 erfarenhet från K1 är ändå tillräckligt för att Sapps värdelösa teknik ska vinna.
Herkulez
2005-10-08, 21:22
Det där är rent BS kan jag sätta en peng på. Visst han kanske kan slåss, men att ha 0 erfarenhet från K1 är ändå tillräckligt för att Sapps värdelösa teknik ska vinna.han har ju erfarenhet från andra tävlingar´.....föresten muckar du gräl? här och nu via pm om du törs
utveckla gärna varför du tror det.
Griip har redan sagt det. Erfarenhet från k-1 ringen. Pudz har 0 erfarenhet från k-1 ringen ufc pride eller mågot liknande.Desutom är inte sap lika "dålig" som han var innan.
Herkulez
2005-10-08, 21:31
Griip har redan sagt det. Erfarenhet från k-1 ringen. Pudz har 0 erfarenhet från k-1 ringen ufc pride eller mågot liknande.Desutom är inte sap lika "dålig" som han var innan.
ok, kul bara att veta lite mer utförligare varför folk tror som dom vill =)
Sapp mot noiguera visade väl att sapp inte är helt värdelös om det hade gått till marken i alla fall.
Så där hade han nog haft väldigt bra utsikter att lyckas i alla fall.
Erfarenheter från K1 ser jag inte vad det skulle vara så himla speciellt med. K1 är ju inte så väldigt speciellt. En snäll form av Thai boxning ungefär.
Med tanke på Sapps underbara sparktekniker så är det ju i princip boxning han sysslar med. Så K1 erfarenheten kvittar nog rätt så mycket.
delta_mats
2005-10-08, 22:15
Sapp har alldeles för dålig teknik för att kunna göra skada mot någon bättre fighter på marken. Han har dessutom svindålig kondis. Alla som brottats vet hur jobbigt det är. Tänk er 160 kg muskler som ska syresättas. Har han vunnit någon mma fight?
Nej jag hoppas att K1 ska sluta med denna freak-show någon gång... In med duktiga fighters och låt freaken tävla i mma, där får dom så mycket stryk så dom vågar inte fortsätta så länge.
Nu är väl inte Pudzi direkt kort heller, han är väl över 190 tom?
delta_mats
2005-10-08, 22:18
Nu är väl inte Pudzi direkt kort heller, han är väl över 190 tom?
Tror faktiskt han är strax under. Typ 188 cm eller något sådant. Men jag kan ha fel.
Pudzianovski
2005-10-08, 22:33
Tror faktiskt han är strax under. Typ 188 cm eller något sådant. Men jag kan ha fel.
Det stämmer. 186cm enligt hans egen hemsida.
Sapp har alldeles för dålig teknik för att kunna göra skada mot någon bättre fighter på marken. Han har dessutom svindålig kondis. Alla som brottats vet hur jobbigt det är. Tänk er 160 kg muskler som ska syresättas.
Ja han var ju sjukt kass mot noiguera *rolleyes*
Som jag gissar är lite bättre än mariuz på marken.
Hade jag tagit dom där 112 miljonerna från den där andra tråden så hade jag kunnat arrangera denna match, Sapp slåss mot vem som helst för pengar, Pudzi vet jag dock ej om han gör det, men 20-60 miljoner kanske skulle motivera.
Låt dom få 3 månaders förberedelse (träning etc). Självklart hade det varit kul att se.
Däremot ska man ej glömma att Sam Greco tränar Sappen nu och han är mer ekonomisk med sin energi (Sapp har bättre försvar, dugliga knätekniker och kan göra highkicks än tidigare), han kör även mer defensivt och inte bullrushes tills han blir trött och blir ett stående mål med händerna nere vid midjan i första ronden längre.
Nuförtiden orkar Sapp ända till tredje ronden!
:thumbup:
Många är nog intresserade av att se hur Pudzi skulle göra sig i K-1 ringen mot Sapp "Clash of the Titans".
Däremot tror jag nog allas vår egen Pudzi "Kolozzeum-Pudzi" skulle klara sig bättre, ty han är inte bara stark, han har även humor!
Liten Men Fet
2005-10-09, 03:04
Inte för att jag sett så många K1 fajter men om Pudzi har boxats i 7 år och är en av världens starkaste män så behöver han inte få in en spark för att sänka Sapp, om han bara kan hålla sig borta tills Saap börja sänka garden.
En rak höger av Pudzi tror jag inte många klarar av om han har tekniken för att lägga tyngd och kraft i slagen.
Tar hårt med såna kroppslag åxå..
jag tror på sapp, har inte sett pudz boxas ännu... om pudz skulle vinna borde han satsa på k1 men i mma har han ingen chans mer pengar i k1 än strongman
Herkulez
2005-10-09, 09:58
just nu hade jag nog spöat bägge pga vreden av min uppätna kladdkaka *grr*
Det hade vart nåt
Pudz VS Sapp VS Herkiz i samma ring
Snacka om galet, alla mot alla
Åsså kladdkaka upphängd i ett rep i mitten
Lövbiffen
2005-10-09, 12:32
Fan va roligt! Jag har lyckats sätta igång en tråd som nån gör inlägg i, för en gång skull :D
Hoppas nu bara att nån kollar in min journal ;)
har hunden ätit upp den? :D
The_RobRoy
2005-10-09, 12:53
när ska du sluta lipa om din kladdkaka i alla trådar, spring ner till affären och köp en ny
Jag tror sapp pga erfarenheten av K-1, Pride ..
Komihåg om ni tittat på sapp i senaste matcherna har han förbättrat sin teknik ganska mycket..
Kladdkaka är ju aslätt att baka,blir klart på en halvtimme
Pluttski
2005-10-09, 15:35
Finns det kladdkaka i ringen så ställer jag också upp!!!!!
Pluttski
2005-10-09, 15:41
Mariuz lär ju få friska upp minnet med lite kampsport först annars borde ju Sapp ta honom eftersom han är aktiv, man tappar ju en del. Det skulle nog bli en jä**a intressant fight!
kimonque
2005-10-09, 15:44
jag tror chuck hade plockat båda :thumbup:
för många variabler i en k1 match kan avgöra, tror knappast styrka ligger i topp... såg ett klipp där bob sapp decka totalt av en rak vänster på käken... visst bob sapp är en stor pr grej, men ärligt talat tycker jag han hör hemma som linebackern. btw sapp hade vunnit vs pud 99%... :D
för många variabler i en k1 match kan avgöra, tror knappast styrka ligger i topp... såg ett klipp där bob sapp decka totalt av en rak vänster på käken... visst bob sapp är en stor pr grej, men ärligt talat tycker jag han hör hemma som linebackern. btw sapp hade vunnit vs pud 99%... :D
Du menar då när han bröt okbenet? ja det var ju knappt en liten bitchslapp det där :D
Herkulez
2005-10-10, 06:56
när ska du sluta lipa om din kladdkaka i alla trådar, spring ner till affären och köp en ny
aldrig i livet
jag väcker lite nytt liv i den här tråden...
Jag såg på viasat sport igår, på ett strongman event från polen har jag för mig att det va.. Troligen en repris, måste bara säga att pudzianowski gjorde ett sju-helvetes intryck på mig, han fick dom andra att se "medelmåttiga" ut, helst i däckvältningen, han bara slängde däcket framför sig, den enda gren jag såg honom va lite sämre i va "hercules-hold"( tror jag de va) där han bara kom tvåa, iofs så såg jag inte hela eventet, men han vann då klart iaf, och har han dessutom en del "kampsports-skills" så tror jag bob sapp får det riktigt svårt! Han har (i dom matcher jag sett) bara sett stor och klumpig ut, orkeslös och inget "flow" i hans rörelsemönster, har aldrig sett pudz fightas iofs, men tror att han skulle bryta av Sapp på mitten, och köra biceps curl med delarna *flex* :hbang:
J.Saarela
2006-01-31, 12:49
Vad är det för dyngsnack om att Dom andra skulle se större ut i kläder än Pudzi,tycker mera dom är lika stora,men man ser knölar överallt på Pudzi å på dom andra är det mest en stor knöl.Och Janne.V större än Pudzi ja på längden men för övrigt är han en flaggstång.
Tricklev
2006-01-31, 13:18
jag tror chuck hade plockat båda :thumbup:
What’s known as the UFC, or Ultimate Fighting Championship, doesn’t use its full name, which happens to be “Ultimate Fighting Championship, Non-Chuck-Norris-Division”.
Thorwaldsson
2006-01-31, 13:36
Vill bara föra fram att ni inte ska ha sån enorm respekt för viktskillnaden. Tittar flitigt på K1, och är det något som man fort får erfara är att vikten inte är så kritisk.
Två typfall som jag kommer ihåg.
1. Tokdeffade thailändaren Khaoklai (stavningen kan ifrågasättas) knockade exvärldsmästaren i tungviktsboxning, Frank Botha.
Stats: Khaoklai 68 kg, runt 170 cm. Botha 105 kg, runt 170 cm. Viktskillnad 37 kg
2. Den flerfaldige K1-världsmästaren Remy Bonjasky vann över Bob Sapp på TKO efter att ha pulveriserat hans knä under tre ronder. Sapp fick inte en enda träff.
Stats: Bonjasky 102 kg, runt 198 cm. Sapp 170 kg, runt 207 cm. Viktskillnad 68 kg
Reserverar mig för felaktiga värden, bör dock inte ligga långt ifrån dock. Är säker på Sapps matchvikt vid tillfället dock.
Vill bara föra fram att ni inte ska ha sån enorm respekt för viktskillnaden. Tittar flitigt på K1, och är det något som man fort får erfara är att vikten inte är så kritisk.
Två typfall som jag kommer ihåg.
1. Tokdeffade thailändaren Khaoklai (stavningen kan ifrågasättas) knockade exvärldsmästaren i tungviktsboxning, Frank Botha.
Stats: Khaoklai 68 kg, runt 170 cm. Botha 105 kg, runt 170 cm. Viktskillnad 37 kg
2. Den flerfaldige K1-världsmästaren Remy Bonjasky vann över Bob Sapp på TKO efter att ha pulveriserat hans knä under tre ronder. Sapp fick inte en enda träff.
Stats: Bonjasky 102 kg, runt 198 cm. Sapp 170 kg, runt 207 cm. Viktskillnad 68 kg
Reserverar mig för felaktiga värden, bör dock inte ligga långt ifrån dock. Är säker på Sapps matchvikt vid tillfället dock.
Det har stor betydelse. Bara för att den lättare killen vinner betyder väl inte det att motståndarens fördel i vikt inte är värd något? Isåfall är ju teknik och erfarenhet sämst, kan gärna dra några bra exempel om du vill ;)
Sapp vs Hoost
Hoost vs Sapp
Sapp vs Hoost
Ser du? Det funkar inte.
Extra viktigt eftersom vi snackar om 2 grabbar som inte är speciellt tekniska(antagligen).
Har svårt att se hur Sapp ska kunna särskild stor fördel av sitt viktövertag(?), då pudz dominerar stort i styrkeförhållandet dom emellan! (skulle jag tippa på iaf)
Har svårt att se hur Sapp ska kunna särskild stor fördel av sitt viktövertag(?), då pudz dominerar stort i styrkeförhållandet dom emellan! (skulle jag tippa på iaf)
Fast du verkar ju inte riktigt förstå att det är en viss skillnad att vara stark och att SLÅ HÅRT.
Fast du verkar ju inte riktigt förstå att det är en viss skillnad att vara stark och att SLÅ HÅRT.
om pudz varit boxare i 7 år, borde han ju kunna slå (hårt) gissar jag på.
Sen om dom skulle komma in nära varann eller ner på marken så tror jag pudz styrkeövertag skulle ge honom en del fördelar
tyson slog hårt, men han väger inte 160-170 kg för de
tyson slog hårt, men han väger inte 160-170 kg ,tror nog att tyson slog hårdare än Bob Sapp, notera "tror" alltså betyder det att man inte (nödvändigtvis) behöver slå hårdare för att man väger mer (i mina öron iaf),
( j-vla edit funktion)
bob sapp lägger nog ner väldigt många timmar mer på fighting än pudzi, iaf på att sparra å att träna för just fighting ja kan inte tänka mig att bob åker ner även fasst han e stor å klumpig.
Alltså, tror ni Sapp är nån stor uppblåst bodybuilder som inte kan slåss? Visst, han var väl det mer eller mindre, förut. Enorm skillnad på Sapp då och nu, så har ni inte sett Sapps senare matcher i K1 så uttala er inte om "han ser ut att" osv osv.
känns som den här är aktuell nu igen
http://video.google.com/videoplay?docid=5250971845178619832
på datorn har jag också en musikvideo med sapp... riktigt usel är den. "Sapp time" heter låten :laugh:
Tigerkotten
2006-01-31, 17:40
sapp ska inte slåss enligt k1 regler utan efter pride regler.
Varför visas inte alla sapps matcher på sherdog förresten? Som mot remi och crocop?
Iaf efter pride regler, så kan sapp suga tag i motståndaren och utnyttja sin vikt enormt. Var rolig match mellan sapp och nogeira.
Java_Java
2006-01-31, 17:56
sapp ska inte slåss enligt k1 regler utan efter pride regler.
Varför visas inte alla sapps matcher på sherdog förresten? Som mot remi och crocop?
Iaf efter pride regler, så kan sapp suga tag i motståndaren och utnyttja sin vikt enormt. Var rolig match mellan sapp och nogeira.
för att K-1 inte är MMA...
Tigerkotten
2006-01-31, 18:01
för att K-1 inte är MMA...
En form är det ja, men inte komplett.
Vart mycket k1 snack osv, och första posten handlade lite om k1 också. Enbart stående så försämras sapps chanser helt enkelt.
Ja Sappen är ju riktigt duktig på att slå så han kommer att få in många och bra träffar.
o andra sidan räcker det han får in en
Java_Java
2006-01-31, 18:04
Mariusz är en Kyokushin-karate fighter, Sam Greco som tränar Sapp är också en kyokushin fighter. Mariusz är nog väldigt bra erfarenhet iaf från sparring eftersom det är full contact i kyokushin.
Java_Java
2006-01-31, 18:05
En form är det ja, men inte komplett.
Vart mycket k1 snack osv, och första posten handlade lite om k1 också. Enbart stående så försämras sapps chanser helt enkelt.
vadå en form ? K-1 är K-1 och MMA är MMA.
Wennerberg
2006-01-31, 18:26
Jag tror Pudz hade kastat ut Sapp ur ringen, visst han väger 20-30kg mindre, men han är garanterat snabbare och har grym uthållighet. Inte nog men att han har vunnit VÄRLDENS STARKASTE MAN, inte en men tre gånger! Hade han fått in Sapp i en choke eller något hade nacken gått av ffs.
Jag tror Pudz hade kastat ut Sapp ur ringen, visst han väger 20-30kg mindre, men han är garanterat snabbare och har grym uthållighet. Inte nog men att han har vunnit VÄRLDENS STARKASTE MAN, inte en men tre gånger! Hade han fått in Sapp i en choke eller något hade nacken gått av ffs.
två gånger va? vasyl vann sist om jag inte missminner mig.
sapp är säkert starkare vad gäller brottning
ErikWrestlingFreaket
2006-01-31, 18:37
Bob Sapp vinner lugnt, han är totalt Bad-Ass :D
http://mcsa.fc2web.com/Quiz/BobSapp_P01.jpg
Pudzianovski
2006-01-31, 20:01
De kan ju tävla i MMAAS "Mixed Mega AAS" om inte annat.
Vem vinner då?
Vem vinner då?
Svårt val, den ena sysslar med styrkesport i östeuropa och den andre är gammal NFL-spelare.. det kan nog bli en toppmatch.
Cerberus
2006-01-31, 21:26
Fan vad coolt det här är :D hehehe, jag är inte ett dugg insatt. Nån får gärna PMa mig om vad för matcher man kan kika in på :)
Tigerkotten
2006-01-31, 22:10
vadå en form ? K-1 är K-1 och MMA är MMA.
Ja och k-1 är inte olika kampsporter?
MMA = MIXED MARTIAL ARTS.
Vem vinner då?
vettefan, i ena hörnet har vi häst-mariuz och i andra hörnet har vu ryss-bob
blir en svår nöt att knäcka, om inte annat så kommer nån från west "testoröd" side och knäcker dom
Java_Java
2006-01-31, 22:20
Ja och k-1 är inte olika kampsporter?
MMA = MIXED MARTIAL ARTS.
ja, men du skrev att k-1 var en form av mma.... vilket det INTE är
Java_Java
2006-01-31, 22:23
Båda är ju kampsporter mixxade kan man säga,men k-1 är inte form av mma som du skrev.
ville editera mitt förra inlägg men det gick inte
va har han för meriter pudz i boxning då? har han vunnit stora matcher?, tar han ens tyson idags läget, det tror jag inte.
På tal om stora killar
http://www.diegofeed.se/?p=112
va har han för meriter pudz i boxning då? har han vunnit stora matcher?, tar han ens tyson idags läget, det tror jag inte.
Du tror Sapp skulle göra det? Nee ;)
Tigerkotten
2006-02-01, 01:43
Båda är ju kampsporter mixxade kan man säga,men k-1 är inte form av mma som du skrev.
ville editera mitt förra inlägg men det gick inte
K1 är fortfarande inte 1 kamsport, det är flera olika man bör behärska, och jag anser det är en som sagt FORM av MMA. Men du får tycka vad du vill ang det, k1 suger hur som helst endå :)
Du tror Sapp skulle göra det? Nee ;)
Tyson hade chansen att möta Sapp i K1 :) han var där på en av sapps matcher och lovade skriva på för en fight.
blekfet2
2006-02-01, 20:15
Tyson hade chansen att möta Sapp i K1 :) han var där på en av sapps matcher och lovade skriva på för en fight.
nyår 2004 va? :MrT:
delta_mats
2006-02-01, 20:23
Var ju bara PR... K1 blev helt plötsligt mer intressant. Men en toppboxare skulle aldrig ställa upp i K1. Dels tjänar dom bättre som boxare sen är skaderiskerna för höga. Men Tysons tid är förbi för länge sedan.
delta_mats
2006-02-01, 20:24
K1 är fortfarande inte 1 kamsport, det är flera olika man bör behärska, och jag anser det är en som sagt FORM av MMA. Men du får tycka vad du vill ang det, k1 suger hur som helst endå :)
Nej K1 är inte någon form av MMA. De allra flesta som tränar för K1 kör thaiboxning, kickboxning eller liknande stående fighting. MMA är en mix av både stående fighting, brottning och submission. Vilket de allra flesta i K1 inte behärskar.
blekfet2
2006-02-01, 20:39
Men en toppboxare skulle aldrig ställa upp i K1.
kan det bero på att dom är på topp i boxning så behöver dom inte gå till K1!?!
fighters som inte har något kvar att ge i boxning går till k1 för att kunna fortsätta försörja sig, typ bootha (stavning ey)
delta_mats
2006-02-01, 20:44
kan det bero på att dom är på topp i boxning så behöver dom inte gå till K1!?!
fighters som inte har något kvar att ge i boxning går till k1 för att kunna fortsätta försörja sig, typ bootha (stavning ey)
Precis, var ju det jag skrev... :)
blekfet2
2006-02-01, 21:10
Precis, var ju det jag skrev... :)
är lite trött, ursäkta :sleep:
Tror att det skulle se ut som här: http://www.sherdog.com/news/picture_popup.asp?pic_id=8907&f_id=4416
tyson skulle inte vinna mot sapp inte pudzi heller *slap* ingen ide tro nånting annat att pudz skulle komma å dominera.
det handlar inte endast om att försörja sig lite hjärta å stolthet finns väll också , om tyson viste att han skulle slå ner sapp skulle han ställa upp på en match mot han, men han har tränat boxning i hela sitt liv ingenting annat + att hans kariär e över. Jag skulle kunna gå en match mot fedor gratis om ja visste att ja hade stor chans :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.