Visa fullständig version : Katter och hundar i Kina
http://origin.www.peta2.com/TAKECHARGE/t-dogcatfur.asp?int=peta2_enews
:(
Vore schysst att skjuta dem allesammans.
http://www.djurensratt.org/
Ryska_raketen
2005-10-08, 12:40
fy helvete säger jag! Jävla gulingar!
Usch, att man misshandlar djur på det där sättet! Vad är det för människor! *grr27*
fy helvete säger jag! Jävla gulingar!Knyt ihop armar o ben på dem och sparka ut dem från ett 40m högt stup med berg som stopp...
Ryska_raketen
2005-10-08, 12:46
Knyt ihop armar o ben på dem och sparka ut dem från ett 40m högt stup med berg som stopp...
ja eller samma som du sa, med armar och ben, fast lägga ansiktet ala american history x på trottoar kanten och sparka! :D
Att ge de där människorna lite stryk skulle man mer än gärna ställa upp på.
ja eller samma som du sa, med armar och ben, fast lägga ansiktet ala american history x på trottoar kanten och sparka! :D:D, vore något, knyter du så stampar jag?
Jag hoppas att ni som köper en ny vinterjacka med pälskragge har koll på huruvida den är av syntet eller inte. Eller ännu hellre skippar den helt, eftersom jag inte tycker det är något vi behöver uppmuntra till att det skall ses som fint/mode/whatever. Päls är vackert, sålänge den sitter kvar på djuret.
Ser inget fel med päls. Det ni ser på nyheterna och internet är självklart det grymmaste man kan hitta. Men det betyder inte att alla djur har det så. O visst skjut dom som du länka till...
Vad gäller pälsindustrin, så finns de största konsumenterna på den här sidan av jorden. Man får inte köpa sex, borde gälla päls också om man nu gärna vill försvara djurens rätt. Stryper staten handeln med päls så minskar konsumtionen drastisk och flera djur räddas.
Sen att man äter hundar och katter, enda anledningen till att man reagerar så hårt just på dom djuren är för att här har man de som husdjur och nära till sig. Finns många andra djur som plågas lika svårt innan de slutligen hamnar i någons mage. Att man accepterar att vissa äter hundar och katter borde vi väl acceptera och förstå lika mycket som vi slaktar och äter grisar.
Ser inget fel med päls.
Ser du nåt fel i att ha människohud på jackan då?
Människan är ond helt enkelt. Jorden hade mått fan så mycket bättre av betydligt färre eller inga alls...
Ser inget fel med päls. Det ni ser på nyheterna och internet är självklart det grymmaste man kan hitta. Men det betyder inte att alla djur har det så. O visst skjut dom som du länka till...Ser inga RÄTT med päls.
Om det är det grymmaste beror väl på hur det har filmats, i smyg eller inte osv, jag skulle dock tro att det där är rätt vanligt, känns mer som en bra ursäkt för att lindra sitt eget samvete.
Och hur djuren än behandlas så slutar det med att de dör för att bli någon jävla prydnad på din äckliga kropp.
Bronkitkorv
2005-10-08, 13:28
Man ska vara snäll mot maten innan man äter den och samma med pälsen innan man bär den. Fast då kostar det ju pengar och dom stackars typåerna tjänar inte sin första miljard lika snabbt så det går ju inte.
Vad gäller pälsindustrin, så finns de största konsumenterna på den här sidan av jorden. Man får inte köpa sex, borde gälla päls också om man nu gärna vill försvara djurens rätt. Stryper staten handeln med päls så minskar konsumtionen drastisk och flera djur räddas.
Sen att man äter hundar och katter, enda anledningen till att man reagerar så hårt just på dom djuren är för att här har man de som husdjur och nära till sig. Finns många andra djur som plågas lika svårt innan de slutligen hamnar i någons mage. Att man accepterar att vissa äter hundar och katter borde vi väl acceptera och förstå lika mycket som vi slaktar och äter grisar.Precis, jag accepterar och förstår dock inte hur ni kan tycka er ha rätt att slakta och äta grisar. Men päls är ju helt onödigt, finns ju ingen som helst mening med det, mer än att göra sig ännu äckligare som människa. Hatar pälskärringar som skall sätta sig bredvid en på bussen osv, borde spotta dem i ansiktet eller dylikt.
Att andra djur också plågas är ju inte heller något försvar.
Man ska vara snäll mot maten innan man äter den och samma med pälsen innan man bär den. Fast då kostar det ju pengar och dom stackars typåerna tjänar inte sin första miljard lika snabbt så det går ju inte.Det är ni som konsumenter som är ansvariga och bestämmer vad som händer. Betalar ni priset för kravkött osv får ni det, låter ni bli att äta kött dör färre djur, osv. Samma sak med päls, upp till er vad som händer och ni som bär ansvaret.
Precis, jag accepterar och förstår dock inte hur ni kan tycka er ha rätt att slakta och äta grisar. Men päls är ju helt onödigt, finns ju ingen som helst mening med det, mer än att göra sig ännu äckligare som människa. Hatar pälskärringar som skall sätta sig bredvid en på bussen osv, borde spotta dem i ansiktet eller dylikt.
Att andra djur också plågas är ju inte heller något försvar.
Håller med, men förstå att jag inte försvarar genom att säga att andra djur plågas, jag påpekar svenskarnas hyckleri genom att publicera 8 sidor i aftonbladet om katter som slaktas, och några rader om att man slår söndar grisar i sina egna mass-slaktningsfabriker.
Ser inga RÄTT med päls.
Om det är det grymmaste beror väl på hur det har filmats, i smyg eller inte osv, jag skulle dock tro att det där är rätt vanligt, känns mer som en bra ursäkt för att lindra sitt eget samvete.
Och hur djuren än behandlas så slutar det med att de dör för att bli någon jävla prydnad på din äckliga kropp.
Det är lika lite fel att använda pälskläder som det är att använda ett par läderskor eller läderjacka. Om pälsindustrin är vettig är en helt annan fråga. Om människan slaktar ett djur så tycker jag vi har en SKYLDIGHET att använda så mycket som möjligt av djuret. Däremot så tycker jag det är rent förjävligt att avla fram djur enbart för slakta djuret och ta reda på pälsen.
Det är lika lite fel att använda pälskläder som det är att använda ett par läderskor eller läderjacka.Har jag sagt det? Och jag använder inte läderskor eller läderjackor, naturligtvis är inte jag heller helt perfekt dock.. jag går på marken bl.a.Om pälsindustrin är vettig är en helt annan fråga. Om människan slaktar ett djur så tycker jag vi har en SKYLDIGHET att använda så mycket som möjligt av djuret. Däremot så tycker jag det är rent förjävligt att avla fram djur enbart för slakta djuret och ta reda på pälsen.Precis, pälsen är ju enbart en utsmyckning, ungefär som jakttrofér också är...
"lika lite fel", det är ju mycket fel så.
Håller med, men förstå att jag inte försvarar genom att säga att andra djur plågas, jag påpekar svenskarnas hyckleri genom att publicera 8 sidor i aftonbladet om katter som slaktas, och några rader om att man slår söndar grisar i sina egna mass-slaktningsfabriker.Även om vår egen djurindustrin inte är lika bra som många av er säkert hoppas så tror jag det är rätt få människor inom den svenska näringen som skulle få för sig att sparka ner burar med djur från ett lastbilsflak.
Har jag sagt det? Och jag använder inte läderskor eller läderjackor, naturligtvis är inte jag heller helt perfekt dock.. jag går på marken bl.a.Precis, pälsen är ju enbart en utsmyckning, ungefär som jakttrofér också är...
"lika lite fel", det är ju mycket fel så.
Använd huvudet! Är det bättre att vi bara äter köttet, eller tar till vara på alla djurens delar? Jag tycker vi visar mer respekt för djuret om vi använder så stor del av djuret som möjligt.
Bronkitkorv
2005-10-08, 15:01
Djur är till för att dödas och ätas. Ge mej en ko och jag ska med glädje döda den med en slö morakniv.. jävla moraltanter.
Djur är till för att dödas och ätas. Ge mej en ko och jag ska med glädje döda den med en slö morakniv.. jävla moraltanter.
Ja shit va macho och cool du är... *rolleyes*
Lövbiffen
2005-10-08, 15:45
Måste säga att jag håller med om att folket i asien inte verkar vara så medkännsliga till djur!
Va i san francisco för ett par år sedan. En dag så åkte vi till chinatown och kollade! Ni skulle ha sett mat-marknaden. Det kryllade av plågade djur överallt(dock inga hundar eller katter, det va ju trots allt i USA).
Dom hade paddor i burar, så många att dom inte kunde röra sej(är en reptil/amfibie-människa).
Såg även hur dom tog en levande fisk och högg den i två delar så att den fick ligga och andas till sin död. Kanske inte lika hemskt som våld mot hundar och katter, men ganska makabert ändå!
Såg dessutom på TV förrut, hur man i nått asiatiskt land tog stora havsskölpaddor och skar bort det undre skalet och kockade dom levande :(
Riktigt sjukt *grr*
Sålänge det tar tillvara så stor del av djuren som möjligt så är det ok tycker jag. Enda anledningen att man har så mycket djurtransporter är väl att slakterierna inte ligger bredvid stället där dom avlas, så då borde väl djurvännerna vilja att dom flyttade närmare istället?
Sedan att dom här kineserna uppenbarligen stulit katter och hundar från deras ägare är ju förkastligt då de faktiskt stjäl nån annans egendom.
Annars är det väl ett väldigt effektivt och ekonomiskt användbart sätt att få bort lösa hundar och katter från gatorna i Kina så från det perspektivet är det bra.
Edit:stavfel
så jä*la surt detta, skinflå dom där jävlarna så får dom smaka lite....hur fan kan man va så känslokall ? skulle inte fälla en enda tår om dom som håller på med sån industri skulle dö en hemsk död....
Använd huvudet! Är det bättre att vi bara äter köttet, eller tar till vara på alla djurens delar? Jag tycker vi visar mer respekt för djuret om vi använder så stor del av djuret som möjligt.Det enda som används på "pälsdjuren" är ju pälsen. Lär dig läsa istället.
Sålänge det tar tillvara så stor del av djuren som möjligt så är det ok tycker jag. Enda anledningen att man har så mycket djurtransporter är väl att slakterierna inte ligger bredvid stället där dom avlas, så då borde väl djurvännerna vilja att dom flyttade närmare istället?Samma problem där, folk vill ha billigare kött, och då blir det ett fåtal högeffektiva slakterier istället för många små lokala, och längre transporter. Bara att gå och handla på en gård om man nu vill det.Sedan att dom här kineserna uppenbarligen stulit katter och hundar från deras ägare är ju förkastligt då de faktiskt stjäl nån annans egendom.Det är iofs skitsamma, stöld är ingenting jämfört med liv och lidande. (även om vår idiotiska lagbok säger annat)Annars är det väl ett väldigt effektivt och ekonomiskt användbart sätt att få bort lösa hundar och katter från gatorna i Kina så från det perspektivet är det bra.
Edit:stavfel
Det enda som används på "pälsdjuren" är ju pälsen. Lär dig läsa istället.
Nej det är DU som ska lära dig läsa. Läs mitt första inlägg igen. Där skriver jag klart och tydligt att man PÄLSINDUSTRIN inte är vettig, eftersom man bara föder upp djuret i syfte att ta reda på pälsen, men om man föder upp djur med syftet att ta reda på både köttet och pälsen så är det absolut inget fel med det... eller om man jagar ett djur i samma syfte.
Samma problem där, folk vill ha billigare kött, och då blir det ett fåtal högeffektiva slakterier istället för många små lokala, och längre transporter. Bara att gå och handla på en gård om man nu vill det.
Borde det inte gå att få till en mera löpandebandet princip på aveln och slaktningen av djur? Sedan om det inte fungerar så kan man försöka placera slakterierna nära gårdarna istället för tvärtom, bättre och enklare att frakta en massa kött istället för levande djur.
BTW tar kineserna på filmen tillvara på köttet eller inte? Hund är väl något av en stapelvara i Kina?
Det enda som används på "pälsdjuren" är ju pälsen. Lär dig läsa istället.
Nope!
Antingen blir kropparna djurfoder till "nya" pälsdjur eller så blir dom gödselmedel att sprida på åkermark.
Nej det är DU som ska lära dig läsa. Läs mitt första inlägg igen. Där skriver jag klart och tydligt att man PÄLSINDUSTRIN inte är vettig, eftersom man bara föder upp djuret i syfte att ta reda på pälsen, men om man föder upp djur med syftet att ta reda på både köttet och pälsen så är det absolut inget fel med det... eller om man jagar ett djur i samma syfte.Se var jag svarar ;D
Borde det inte gå att få till en mera löpandebandet princip på aveln och slaktningen av djur? Sedan om det inte fungerar så kan man försöka placera slakterierna nära gårdarna istället för tvärtom, bättre och enklare att frakta en massa kött istället för levande djur.
BTW tar kineserna på filmen tillvara på köttet eller inte? Hund är väl något av en stapelvara i Kina?Skulle det vara en jättegård med 200.000 djur då eller?
Och de är ju nära någon gård antar jag, men inte alla... Lägre pris = Högre effektivitet = Större slakterier = Färre slakterier = Längre transportsträcker i genomsnitt.
Inte fan vet jag vad de gör, de är efterblivna och sparkar ner djur från lastbilar.
Nope!
Antingen blir kropparna djurfoder till "nya" pälsdjur eller så blir dom gödselmedel att sprida på åkermark.Det vet jag iofs om.. men tja, samma sak ;D
Även om vår egen djurindustrin inte är lika bra som många av er säkert hoppas så tror jag det är rätt få människor inom den svenska näringen som skulle få för sig att sparka ner burar med djur från ett lastbilsflak.
Mig veteligen finns det ingen djurindustri i sverige, bara större eller mindre gårdar. Och dom gör ett jättebra jobb, och ja den svenska produktione är riktigt bra.
Visst händer det att bönder "går in i väggen" och då blir konsekvenserna stora om det finns djur på gården, men det är en helt annan sak än djurplågeri.
edde_1 - djurskyddsinspektör
wintersnowdrift
2005-10-08, 18:54
Djurskyddsmässigt föredrar jag mindre eller "medelstora" gårdar, där djuren får gå ute mycket. Problemet är självfallet lönsamheten - de fasta kostnaderna för livsmedelsproduktion är i allmänhet mycket höga. "Löpande band" och "djur" vill jag helst inte se i samma mening faktiskt...
Beroende på under vilka förhållanden man transporterar djuren så är det inte alltid enklare och billigare att transportera kött. Till exempel exporteras varje år tusentals levande hästar (mörkertalet är stort) från Sverige till sydeuropa (t.ex. Italien) under horribla förhållanden. Dessa djur får ingen mat, inget vatten och inte andas frisk luft på flera dygn. Många är dessutom i bedrövligt skick och endel dör under själva transporten... Anledningen till att man exporterar levande djur är att slaktpriset på häst är högre i Italien. I Sverige är efterfrågan på hästkött mycket låg, och mindre nogräknade hästhandlare kan då göra sig en hacka på att sälja hästarna till slakt i andra länder.
Etiken kring djurhållning (och särskilt då kring köttdjur) är mycket svår. Vi vill äta kött men inte plåga djur. Jag är övertygad om att man kan ha en bra djurhållning, men att det i så fall kostar. Sedan är det ju ytterligare ett dilemma om det öht kan ses som moraliskt rätt att äta kött.
//Kristin
Även om vår egen djurindustrin inte är lika bra som många av er säkert hoppas så tror jag det är rätt få människor inom den svenska näringen som skulle få för sig att sparka ner burar med djur från ett lastbilsflak.
Du tror väl inte att ett par fattiga timmlönsarbetare som knappt kan försörja familjen ger fan i djurens rätt och liknande när de själva inte lever ett värdigt liv.
trasan tar och passar sig. Tänk efter innan du trycker på "post reply".
Asiater och djur är ingen bra kombination.
grisbil3n
2005-10-09, 08:18
Jävla fjolleri, människan är överodnad djuren så är det bara. Klart fan man inte behöver plåga stackarna men man behöver ju inte gråta för att nån annan gör det heller. Djuren sliter varandra i stycken, skitsamma om vi hjälper dom på traven.
Såg inte ens klart på filmsnutten. Blir så jävla förbannad, och igår höll jag på att sparka sönder tv'n på jobbet. Hade en liten rast och sneglade då på TV'n som just då visades landet runt och några stackars älgjägare som inte fick skjuta pg.a. att det var en Varg som rev älgar för att ge mat åt sina valpar. Dom diskuterar en stund och reportern frågar om det inte ska vara så att Vargen ska hålla älgbeståndet i schack istället för jägarna..Han funderar en lång stund och ger ett darrigt svar :
Jagat har man gjort sedan urminnes tider.
Han hittade fan inget annat skäl än det att HAN ville skjuta något istället för att Vargen ska få kött för att överleva..
Fyfan, skulle använda mitt automatvapen vilken dag som helst på såna där jävlar. *grr*
http://origin.www.peta2.com/TAKECHARGE/t-dogcatfur.asp?int=peta2_enews
:(
Vore schysst att skjuta dem allesammans.
Du får helt enkelt åka dit och visa dom vart aliquis-skåpet skall stå! :thumbup:
Bronkitkorv
2005-10-09, 08:28
Såg inte ens klart på filmsnutten. Blir så jävla förbannad, och igår höll jag på att sparka sönder tv'n på jobbet. Hade en liten rast och sneglade då på TV'n som just då visades landet runt och några stackars älgjägare som inte fick skjuta pg.a. att det var en Varg som rev älgar för att ge mat åt sina valpar. Dom diskuterar en stund och reportern frågar om det inte ska vara så att Vargen ska hålla älgbeståndet i schack istället för jägarna..Han funderar en lång stund och ger ett darrigt svar :
Han hittade fan inget annat skäl än det att HAN ville skjuta något istället för att Vargen ska få kött för att överleva..
Fyfan, skulle använda mitt automatvapen vilken dag som helst på såna där jävlar. *grr*
Om jag inte minns fel så var du den som sköt ihjäl oskyldiga ekorrar och visade bilder här på kolo ? (fast jag kan ju ha fel)
Jägare är blodtörstiga men vill absolut aldrig erkänna det själva utan säger sej älska alla stackars djur och vill ta vara på den fina naturen.
grisbil3n
2005-10-09, 08:31
Jo fan alla jägare är barbarer och avskum. När dom fällt en älg med sina bara händer så tömmer dom först djuret på blod (med munnen!) Sen offrar dom hjärta och lever till Satan. Återigen, jävla fjolleri...
http://img.photobucket.com/albums/v160/XpiderMan/smilies/pray.gif
några stackars älgjägare som inte fick skjuta pg.a. att det var en Varg som rev älgar för att ge mat åt sina valpar. Dom diskuterar en stund och reportern frågar om det inte ska vara så att Vargen ska hålla älgbeståndet i schack istället för jägarna..Han funderar en lång stund och ger ett darrigt svar :
Från början var det väl vargen som höll älgbeståndet i schack fast nu när det finns 2-3? vargar i hela landet så är det väl inget alternativ.
Sedan så ÄR jakt kul, människor har gjort sånt sedan urminnestider ja. Varför skulle då han inte få ha kul samtidigt som han trimmar ner älg/ripbeståndet?
Dessutom så äter åtminstone jägarna häruppe upp älgen eller ger kött till vänner och familj vilket tom du måste tycka är något bra...
Djurskyddsmässigt föredrar jag mindre eller "medelstora" gårdar, där djuren får gå ute mycket. Problemet är självfallet lönsamheten - de fasta kostnaderna för livsmedelsproduktion är i allmänhet mycket höga. "Löpande band" och "djur" vill jag helst inte se i samma mening faktiskt...
//Kristin
FEL FEL FEL
Stora gårdar är mycket bättre rent djurskyddsmässigt, miljömässigt mm. På dom stora gårdarna har man bättre koll på djuren, senaste utrustning, inredning, ofta rådgivare å besök, egenkontrollprogram, fler personer som deltar i djurskötslen, fördelarna med stordrift är enorma.
"Astrid Lindgren gården" är en myt. Är det på någon gång jag träffar på mindre bra skötta djur så är det på smågårdar, här finns helt enkelt inte resurser till att renovera stallar mm, och den termiska komforten för djuren i dessa "Astrid Lindgren stallar" är katastrofal.
Ofta jobbar dessa bönder inte heltid på sin gård utan har ett jobb vid sidan av, därför får djuren mindre tillsyn och det är dåligt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.