handdator

Visa fullständig version : Vem vinner Olympia?

Allan
2005-10-07, 22:53
Dags att börja ladda för the real thing....vad har ni för tips?

allan

Krampus
2005-10-07, 22:55
Ronnie sorgligt nog.. :(
Hoppas dock på andra.

Fatalist
2005-10-07, 22:57
Ronnie Coleman kommer vinna i år också!

jakke
Verkar vara många avhopp också.

beckman88
1a Ronnie
2a Cormier/Cutler
3a --||--

delta_mats
2005-10-07, 22:58
Tror också Ronnie Coleman vinner.
Men hade gärna sett mindre killar i toppen. Gärna -100 kg och kanske rentav -90 kg killar. Då inte dvärgar.
Gillade byggarna på 70-80 talet mer än dagens.

Sonny
2005-10-07, 23:03
Coleman vinner med största sannolikhet, jag hoppas dock att Cutler vinner!

puppas
2005-10-07, 23:05
Cutler KOMMER att vinna !

*popcorn*

Lasse Kongo
2005-10-07, 23:08
Fan, tror Rånni vinner, men det känns inte helt 100 iår...

Deltagare:

http://www.bodybuildbid.com/articles/mrolympia/2005/2005-olympia-competitors.html

Krampus
2005-10-07, 23:12
Fan, tror Rånni vinner, men det känns inte helt 100 iår...

Deltagare:

http://www.bodybuildbid.com/articles/mrolympia/2005/2005-olympia-competitors.html

Alexander Fedorov...

Hade det inte varit för att han har halva muskler på sina ställen så hade han med massan kunnat utmana Coleman.. Meeeeeen, sen kommer politiken också..

Lasse Kongo
2005-10-07, 23:12
Jag har inget emot att Jay vinner och slår Coleman, han är den enda i mina ögon som ev skulle kunna ta förstaplatsen från RC.

Personligen så hoppas jag på en bra placering av en personlig favorit: Troy Alves, tycker han har oerhört bra fysik!

Håller oxå tummarna för en annan favorit: Quincy Taylor, gillar verkligen hans fysik, dessutom är han lång med =)

Goddaniel
2005-10-07, 23:15
Jag hoppas verkligen på Ruhl, möjligtvis Cutler men är rädd för att Ronnie tar hem det i år igen *flex*

MAXX
2005-10-07, 23:57
Tror Cutler vinner. Han skulle ha vunnit förra året om han inte var så vattnig. Tror inte han gör samma misstag i år igen.

bolt
2005-10-08, 00:13
Vill säga Cutler men Ronnie vinner..

Zonyk83
2005-10-08, 00:24
Med tanke på att de kommer vara hårdare med magarna/midjorna tror jag inte Ronnie vinner i år. Han har dessutom tillräckligt med fina bilar redan.

internethjälten
2005-10-08, 03:12
Många som säger att det är "politiken" som styr
att Coleman vinner men vet ni igentligen vad ni
pratar om då eller har ni bara sätt någon mer
känd kollo-profil skriva det för ett tag sen och nu
tar ni efter det ?

Krampus
2005-10-08, 05:44
Många som säger att det är "politiken" som styr
att Coleman vinner men vet ni igentligen vad ni
pratar om då eller har ni bara sätt någon mer
känd kollo-profil skriva det för ett tag sen och nu
tar ni efter det ?

Min mening är att det varit politik sedan Arnolds tid.
Politik i den mening att tävlingen styrs av Weider-koncernen, som är ett vinstdrivande företag.
Weiders intressen av en stark profil i sporten är ganska uppenbar... Försäljning av kosttillskott, kläder, tidningar m.m..
Alla inräknade från Coleman via Yates till Haney och tillbaka nämnda Arnold har alla minst en mer eller mindre gratis-seger i bagaget.
Coleman-Cutler, Yates-Nasser osv..
Och eftersom BB är en såpass udda sport, med relativt liten marknad att profitera på, om du tex jämför med basket, är det kanske tom nödvändigt om sporten ska kunna fortleva i samma skala.

Det här med att stora midjor kommer att dömmas ner tror jag bara är ett spel för galleriet.
De skulle nog inte våga dömma ner profilerna...
Men snart är det dags och vi får se om jag har rätt eller fel..

Jorgen
2005-10-08, 06:48
Coleman vinner i år igen.

Tyvärr.

J.Saarela
2005-10-08, 07:32
Coleman vinner och inge tyvärr i det han är störst och bäst.

mr ruhl
2005-10-08, 08:07
coleman såklart! och vadå politik visst är det politik med i spelet men coleman är inte sponsrad av weider längre, var inte det förra året heller om jag inte är helt ute och cyklar vilket jag sällan är=)

2a kommer den fula cutler, 3a cormier för trogen tjänst, 4a victor martinez, 5a ruhl hade gärna sett han högre upp men det är ju inte jag som bestämmer så..6a badell eller darrem, ryssen får vara glad för top 10 *flex*

Herkulez
2005-10-08, 08:09
frågan är vilka som kommer 3:a och neråt

1: coleman (välförtjänt, oavsett va alla låtsasdomare här säger)
2: Cutler
3: bolibompa och resten

Kwon
2005-10-08, 08:59
Ronnie vinner tills det år då han bestämmer sig för att inte ställa upp, då plötsligt Mr O idealet förändras enligt domarna.

Vem vet, det året kanske det blir Dexter.

Dock är jag aningens osäker på om Dex eller Lee P någonsin kommer få vinna ett Mr O.

Lallle
2005-10-08, 09:09
Coleman såklart. Han är ju störst?

Zafer
2005-10-08, 10:07
CUTLEEEEEEEEEEEEEEEEEER *grr27*

JJ
2005-10-08, 10:07
RC vinner eftersom ingen annan är i närheten av att ha hans fysik.

Zonyk83
2005-10-08, 10:15
RC vinner eftersom ingen annan är i närheten av att ha hans fysik.

Om du menar massan, nej. Hade de värderat den mindre hade han inte vunnit, det vet alla.

Dissector
2005-10-08, 10:26
Har redan startat en tråd om Ifall Coleman kan bli besegrad iår och vilka folk tror och hoppas på ska vinna, men den glömdes visst bort :P

Well, Jag tror på Coleman iår igen, och om han vinner så tycker jag det är berättigat för han är en otrolig byggare, men jag tror han får hett motstånd av Cutler givetvis. Även Mustafa Mohammad och Chris Cormier borde ligga högt. Markus Rühl kommer väl relativt långt ner som vanligt vilket jag tycker är synd, för det är en av mina absoluta favoriter, massa-freak som jag är =)

Pingu
2005-10-08, 10:29
Coleman vinner *flex*

Fultjack
2005-10-08, 10:29
Har redan startat en tråd om Ifall Coleman kan bli besegrad iår och vilka folk tror och hoppas på ska vinna, men den glömdes visst bort :P

Well, Jag tror på Coleman iår igen, och om han vinner så tycker jag det är berättigat för han är en otrolig byggare, men jag tror han får hett motstånd av Cutler givetvis. Även Mustafa Mohammad och Chris Cormier borde ligga högt. Markus Rühl kommer väl relativt långt ner som vanligt vilket jag tycker är synd, för det är en av mina absoluta favoriter, massa-freak som jag är =)

mustafa kommer inte komma högt, utanför top 10 iaf ..

Otto GROV
2005-10-08, 11:04
hoppas o tror att coleman vinner

Allan
2005-10-08, 11:07

Med 2000 nya inlägg om dan får man jobba lite för att hålla igång sina trådar. Hoppa på den här istället.

allan

Ryska_raketen
2005-10-08, 11:08

jaha och ?

Otto GROV
2005-10-08, 11:18

och bäst

Kebab-Arne
2005-10-08, 11:23
Markus Rühl kommer väl relativt långt ner som vanligt vilket jag tycker är synd, för det är en av mina absoluta favoriter, massa-freak som jag är =)

Femma förra året kallar inte jag lågt... Relativt eller inte.

Lee Priest och Troy Alves har vad jag läst hoppat av. Lee Priest pga politiken och Troy Alves pga personliga skäl.

Coleman vinner. Ska bli kul och se om Cutler kan komma in knallhård. Hårdare än förra året bör han vara iaf.

Zozza
2005-10-08, 11:25
Ronnie

Mass-Tech
2005-10-08, 12:32
Kommer stå mellan Coleman eller Cutler, beroende på vem som är i bäst dagsform, Colemans bästa form är mycket bättre än Cutlers bästa form, så vem som kommer vinna får vi se nästa vecka.

Cerberus
2005-10-08, 13:47
Ronnie tror jag med största sannolikhet.

Kaboffastar
2005-10-08, 14:12
Jag säger cutler.

reinholdsson
2005-10-08, 14:41
Ronnie, helt klart.

FyllSkalle
2005-10-08, 14:43
Skulle vara kul att se vad det är för odds på seger för Coleman OM det finns nåt spelbolag på andra sidan atlanten som har det som spelbart objekt.

Mass-Tech
2005-10-08, 14:47
Föra året var det 1:1 för Ronnie och 1:2 för cutler.

Dissector
2005-10-11, 10:20
Kommer stå mellan Coleman eller Cutler, beroende på vem som är i bäst dagsform, Colemans bästa form är mycket bättre än Cutlers bästa form, så vem som kommer vinna får vi se nästa vecka.

Tror Chris Cormier kommer hoppa upp sig bland dom också. Särskilt ifall kravet på mindre magar håller i sig. Isåfall lär ju Coleman komma in rättså mycket lättare (väktmässigt) än annars, och Cormier kan nog bli ganska hård konkurrans särskilt mot Cutler, men jag har inte sett jättenya bilder på Cormier så jag är inte säker, men kommer han in i toppform så kommer han komma högt

jwzrd
2005-10-11, 10:25
Om du menar massan, nej. Hade de värderat den mindre hade han inte vunnit, det vet alla.

Värderat massan mindre? NEWSFLASH: Det är en kroppsbyggartävling! Vill du värdera massa mindre så blir typ Richard Jones kvar. Säger du Dexter Jacksson så ska jag fan pissa i ditt morgonkaffe imorgon, han har rejält mycket massa på sina 110kg.

Jishuku
2005-10-11, 10:31
I en intervju med Ronnie säger han såhär om de nya reglerna gällande midja:
"My aesthetics are why I beat Cutler and Gunther. Nobody out there has too much better shape and size as far as mine goes. I’m leading the category in that. Seven Mr O titles can back it up."

Bob Chick: "People say you relax your midsection too much.
Ron: "Sure, all you have to do is work on certain things, and that’s what I have done. Worked on not relaxing, staying tight. You can perfect just about anything."

Och angående om han kommer fortsätta med BB:

"Bob Chick: “If you lose the O, do you come back, or do you retire at age 42?”
Coleman: “First of all, wake up. I have no earthly idea. I don’t see myself hanging up the trunks. No way. I will be around for a while. Longer than some ppl gonna want me to be around."

TCOG
2005-10-11, 11:13
ronnie vinner, han är i sin egen liga...

hoppas mustafa kommer top 10
Ruhl hoppas jag på top 5 igen iaf...
Dennis James vill jag ha 3a....

Zonyk83
2005-10-11, 12:09
Värderat massan mindre? NEWSFLASH: Det är en kroppsbyggartävling! Vill du värdera massa mindre så blir typ Richard Jones kvar. Säger du Dexter Jacksson så ska jag fan pissa i ditt morgonkaffe imorgon, han har rejält mycket massa på sina 110kg.

Jag menade att symmetri inte alltid går före massa och jag önskar att den gjorde det, Coleman vinner inte för att han har smalast midja och bäst symmetri. Herregud ta det lugnt vännen. Annars kommer jag och pissar i din morgongröt imorgon.

jwzrd
2005-10-11, 12:20
Jag menade att symmetri inte alltid går före massa och jag önskar att den gjorde det, Coleman vinner inte för att han har smalast midja och bäst symmetri. Herregud ta det lugnt vännen. Annars kommer jag och pissar i din morgongröt imorgon.

Hehe inget fel på piss i morgongröten. Men ett par tips till dig:

1) slå upp symmetri
Du kommer att se att det handlar om likheter runt en mittlinje,dvs: lika stor och samma form på höger och vänster arm, höger och vänster ben osv.

2) kolla förhållandet mellan lår, midja, lats och axlar på coleman. Inse att colemans midja relaterat till axlar och lats är mindre än dom flesta på O-scenen.

Där har du grundanledningen till att han pissar i allas morgonkaffe. Lägg sen till att han är bland dom hårdaste. Att han har typ två problem, svällbuk och tunna vader. Samma problem som halva O-scenen har.

Vi kan börja diskitera poser också om du vill. Vilka poser blir han slagen i av, tja, Cutler? Här är det alltid poppis av fjårtislaget att härja om mage-ben eftersom det laget bara tittar på magrutorna. MEN det handlar fortfarande och alltid om hela kroppen jämfört med HELA kroppen hos alla som jämförs. Cutler har en bred midja.

palme
2005-10-11, 12:28
Ronnie Rockel! Lätt snyggast fysik av de alla.

Men det blir väl RC som vanligt. Följt av Cutler och Cormier som vanligt.

Zonyk83
2005-10-11, 12:31
Hehe inget fel på piss i morgongröten. Men ett par tips till dig:

1) slå upp symmetri
Du kommer att se att det handlar om likheter runt en mittlinje,dvs: lika stor och samma form på höger och vänster arm, höger och vänster ben osv.

2) kolla förhållandet mellan lår, midja, lats och axlar på coleman. Inse att colemans midja relaterat till axlar och lats är mindre än dom flesta på O-scenen.

Där har du grundanledningen till att han pissar i allas morgonkaffe. Lägg sen till att han är bland dom hårdaste. Att han har typ två problem, svällbuk och tunna vader. Samma problem som halva O-scenen har.

Vi kan börja diskitera poser också om du vill. Vilka poser blir han slagen i av, tja, Cutler? Här är det alltid poppis av fjårtislaget att härja om mage-ben eftersom det laget bara tittar på magrutorna. MEN det handlar fortfarande och alltid om hela kroppen jämfört med HELA kroppen hos alla som jämförs. Cutler har en bred midja.

Med symmetri menar jag att musklerna har växt symmetriskt mot varandra, proportionellt lika stora i jämförelse med den "naturliga" storleken. Om man kan förklara det så?
Men sen tror jag att han vinner helt enkelt för att han är freakigast och störst, i mitt tycke är det några mindre byggare på scenen som borde ha en lika stor chans som Ronnie att vinna. Men återigen handlar det om törsten efter freaks.
Bigger is Better är mottot.
Och återigen är allt en smak och väldigt relativt.

jwzrd
2005-10-11, 12:36
Med symmetri menar jag att musklerna har växt symmetriskt mot varandra, proportionellt lika stora i jämförelse med den "naturliga" storleken. Om man kan förklara det så?
Men sen tror jag att han vinner helt enkelt för att han är freakigast och störst, i mitt tycke är det några mindre byggare på scenen som borde ha en lika stor chans som Ronnie att vinna. Men återigen handlar det om törsten efter freaks.
Bigger is Better är mottot.
Och återigen är allt en smak och väldigt relativt.

Nej, Bigger is better är inte måttot. Ruhl är större, Atwood är större(?), Gunther är större.

Zonyk83
2005-10-11, 12:44
Nej, Bigger is better är inte måttot. Ruhl är större, Atwood är större(?), Gunther är större.

För mig ser han större ut eftersom han är freakigare och mer deffad. Att han dessutom har större trapezius än någon annan är något som också får honom att se stor ut. Men detta är bara min åsikt

jwzrd
2005-10-11, 12:55
För mig ser han större ut eftersom han är freakigare och mer deffad. Att han dessutom har större trapezius än någon annan är något som också får honom att se stor ut. Men detta är bara min åsikt

Bra att du sa att det var din åsikt, trodde det var min ett tag där. Men du lyckas identifiera poängen med byggning där också. Ha en bra dag! :D

Zonyk83
2005-10-11, 13:02
Bra att du sa att det var din åsikt, trodde det var min ett tag där. Men du lyckas identifiera poängen med byggning där också. Ha en bra dag! :D

Då kanske mitt morgonkaffe klarar sig nu ;)
Samma!

Mass-Tech
2005-10-11, 13:08
Han har inte störst trapezius heller.

Zonyk83
2005-10-11, 13:15
Han har inte störst trapezius heller.

Noted

Ninjasmurf
2005-10-11, 13:18
dom har ialla fall ändrat om the challenge round...
*bara top 4 kommer vara med
*alla börjar på 0p
*bedömningen sker av tidigare Mr. O
*resultatet påverkar inte den övriga tävlingen

vet inte om jag tycker det är bättre eller sämre

Mass-Tech
2005-10-11, 13:40
dom har ialla fall ändrat om the challenge round...
*bara top 4 kommer vara med
*alla börjar på 0p
*bedömningen sker av tidigare Mr. O
*resultatet påverkar inte den övriga tävlingen

vet inte om jag tycker det är bättre eller sämre
Kan betyda mer chas för dom, inte helt fel, men rätt onödigt med en helt ny tävling i tävlingen.

Ninjasmurf
2005-10-11, 13:50
Kan betyda mer chas för dom, inte helt fel, men rätt onödigt med en helt ny tävling i tävlingen.
var tydligen top 5, lite förvirrad när jag skrev det sorry..

tycker det var lite intressantare förra gången när det verkigen påverkade tävlingen, även om uppläggningen förra gången var rätt kass

Nitrometan
2005-10-11, 13:56
Det innebär ju att man vet vilka som är topp 5 innan de ropar upp dem för prisutdelningen då?

När de går ut till Challenge Round vet man att det är topp 5 som står där.

Sen är överraskningen borta...

Ninjasmurf
2005-10-11, 13:59
Det innebär ju att man vet vilka som är topp 5 innan de ropar upp dem för prisutdelningen då?

När de går ut till Challenge Round vet man att det är topp 5 som står där.

Sen är överraskningen borta...
precis vad jag tänkte...det enda som är intressant då är om kändis domarna (ex mr O) tycker samma som dom vanliga domarna...

_Larre_
2005-10-11, 14:48
1a Ronnie
2a Cormier/Cutler
3a --||--

Chris Cormier?
*screwy*

Nä, blir nog:
1.Ronnie
2.Badell/Cutler
3.Cutler/Badell

Vem som kommer 2 resp. 3 får vi se. Men dom 3 i topp iaf.

Mass-Tech
2005-10-11, 14:52
Chris Cormier?
*screwy*
Om du tycker det så är det nog du som är *screwy*

victor_n
2005-10-11, 15:45
hoppa på cutler eller james i år! tröttnat på coleman! finns inget på den blåvalen som tilltalar mina ögon när jag tänker på en SNYGGT välbygd kropp!

Jense
2005-10-11, 15:46
publiken skriker RUUUUUUUUUUUHL, ruhl måste va kul att se posa live helt klart.meneeee.. coleman vinner och slår rekord eller tangerar eller vad han nu gör

MAXX
2005-10-11, 16:00
http://www.thefitshow.com/olympia/predictions/olympia_interface.html

*popcorn*

rQx
2005-10-11, 16:19
Jag hoppas på Dexter :)

Arne Persson
2005-10-11, 16:20
Troligen inte D. James.

Herkulez
2005-10-11, 16:29
Troligen inte D. James.
arnes kamp mot huggisar och dennis james går vidare :D

Mass-Tech
2005-10-11, 16:32
Jag hoppas på Dexter :)
Har hoppat av, tyvär.

Kwon
2005-10-11, 16:35
Jag hoppas på delad förstaplats av Palumbo och Greg Kovacs

Arne Persson
2005-10-11, 16:40
arnes kamp mot huggisar och dennis james går vidare :D

Nej bara mot James uttjatade "brutala" precontestform samt hans standardposer som man knappast vinner Olympia med.

Jense
2005-10-11, 16:42
Nej bara mot James uttjatade "brutala" precontestform samt hans standardposer som man knappast vinner Olympia med.

han bruukar vara ganska svampig på olympia, konstigt att han inte lär sig

Mass-Tech
2005-10-11, 16:43
Precis, min tanken, finns inget bättre än riktigt stor, uppsvulna magar :thumbup:

Herkulez
2005-10-11, 16:46
kärlek börjar alltid med bråk

Ninjasmurf
2005-10-11, 16:47
publiken skriker RUUUUUUUUUUUHL, ruhl måste va kul att se posa live helt klart.meneeee.. coleman vinner och slår rekord eller tangerar eller vad han nu gör
tangerar Lee Hanleys rekord på 8 vinster

Mass-Tech
2005-10-11, 16:48
Arne goes gay :D

Arne Persson
2005-10-11, 16:48

Ha ha! Min bild är i alla fall omorphad! Samt att mina ögon är piggare! Annars ligger man i lä. :D Ups! Glömde en viktig sak! Jag är ju totalt opumpad! :D

Mass-Tech
2005-10-11, 16:53
Ha ha! Min bild är i alla fall omorphad! Samt att mina ögon är piggare! Annars ligger man i lä. :D Ups! Glömde en viktig sak! Jag är ju totalt opumpad! :D
Du är inte heller solbrun, rakad och älska över hela världen(än).

Arne Persson
2005-10-11, 16:54
Du är inte heller solbrun, rakad och älska över hela världen(än).

Ha ha! Lär knappast bli älskad heller, åtminstone inte på Exhale och tydligen inte heller på Powerboard! :D

Jense
2005-10-11, 17:00
tangerar Lee Hanleys rekord på 8 vinster

tack ninja :thumbup:

coleman kommer vinna 9 gånger, så detta året tar han det lätt.

Mass-Tech
2005-10-11, 17:07
tack ninja :thumbup:

coleman kommer vinna 9 gånger, så detta året tar han det lätt.
Lätt, nja. Men han har något att komma med.

Lasse Kongo
2005-10-11, 17:11
http://rapidshare.de/files/6049613/Mr.Olympia_2005_Preview.wmv.html

Slutet på videon säger det mesta!

Fan, hade velat åkt iår, har tänkt att ge mig en resa till MrO i present när jag fyller 30, men är ett tag kvar =) Känns dock som att de ja helst vill se inte kommer stå på scenen då *cry*

Mass-Tech
2005-10-11, 17:16

Fan, hade velat åkt iår, har tänkt att ge mig en resa till MrO i present när jag fyller 30, men är ett tag kvar =) Känns dock som att de ja helst vill se inte kommer stå på scenen då *cry*
Du till Las Vegas, du hade direkt "råkat" komma in på en strippbar, sen hade du stannat där resten av resan. :naughty:

Lasse Kongo
2005-10-11, 17:19
Du till Las Vegas, du hade direkt "råkat" komma in på en strippbar, sen hade du stannat där resten av resan. :naughty:

Japp, sen hade kvällen slutat med efterfest/segerfest hemma hos Jay Cutler :hbang:

Sen hade ja i fyllan dragit av mig kläderna och flexat och med ett vrål skrikit: Heeeey Cutlha, what do ya think abåt this??? *flex*

Och där dog min karriär....

Mass-Tech
2005-10-11, 17:21
Japp, sen hade kvällen slutat med efterfest/segerfest hemma hos Jay Cutler :hbang:

Sen hade ja i fyllan dragit av mig kläderna och flexat och med ett vrål skrikit: Heeeey Cutlha, what do ya think abåt this??? *flex*

Och där dog min karriär....
Så jävla grova är han inte

_Larre_
2005-10-11, 17:25
Om du tycker det så är det nog du som är *screwy*

Ok, men då säger vi som så att om Cormier inte är med på topp-3 så blir du dumförklarad. Bra, deal.

Men jag är rätt säker på att han inte kommer komma topp-3. Topp-10, visst. Men 3? Nä..

Mass-Tech
2005-10-11, 17:27
Ok, men då säger vi som så att om Cormier inte är med på topp-3 så blir du dumförklarad. Bra, deal.

Men jag är rätt säker på att han inte kommer komma topp-3. Topp-10, visst. Men 3? Nä..
Varför inte, han kan slå alla utom Jay och Ronnie.

Baan
2005-10-11, 17:30
coleman F T W ! så fucking sjävlkalrt.

hade väl varit kul med någon annan för variationens skull men wtf, coleman da man så.

_Larre_
2005-10-11, 17:41
Varför inte, han kan slå alla utom Jay och Ronnie.

Tror inte han kommer före Badell, före Dexter kanske. Men vi får väl se. Ska iaf bli spännande att se hela fältet på scen!

Mass-Tech
2005-10-11, 17:55
Tror inte han kommer före Badell, före Dexter kanske. Men vi får väl se. Ska iaf bli spännande att se hela fältet på scen!
Han slog honom på ASC, desutom så är inte Dexter med i år.

mystic[-_-]
2005-10-11, 18:39
These competitors are not competing:

1. Dexter Jackson - Dexter Jackson was so mad and pissed off and hurt that he got booted out of 3rd place because of the 'inaugural' challenge round, he opted to compete in the Arnold Classic and take first place, beating out Chris Cormier by 1 point. As for this years Mr. Olympia, Dexter is nowhere to be found. Why should he. He is the king of the Arnold Classic, where his physique is great. He doesn't need to be at the O. Besides, he has a big announcement to make at the Olympia from the Met-Rx booth. We are all wondering what it is?

2. Ahmad Haidar - the best abs in bodybuilding is not competing, because sometimes, there is more important things in life than a contest, and that is a loving family. We hear that Ahmad is about to become a father, his wife is pregnant, and he didn't want to take the chance to leave her at this crucial moment.

3. Troy Alves - we wanted to see Troy compete. Really, he looked great the last time we saw him on stage. But sources said that Troy hurt himself in the spring, and needed to take some time off to repair his injuries. So he isn't going to compete at the Olympia. Oh well… such a nice guy.

4. Capriese Murray - a rookie on stage at the Olympia. Not for Capriese. Capriese, although he says is injured, is smart enough to not enter the Olympia and get clobbered in this lineup, and will wait until he is ready to compete. Sources says that Caprese obtained a note from his doctor that he couldn't compete, but who knows....

5. Lee Priest - backed out of the Olympia at the last minute, after signing a contract and agreeing to do the show. To take a stand against what he beleives is the fairness and treatment of the competitors. This decision was made a week or two before the Olympia, so you can be sure there will be some fines or something from the IFBB.

Vet ej om det stod tidigare i tråden men iaf.

Mass-Tech
2005-10-11, 19:02
']

5. Lee Priest - backed out of the Olympia at the last minute, after signing a contract and agreeing to do the show. To take a stand against what he beleives is the fairness and treatment of the competitors. This decision was made a week or two before the Olympia, so you can be sure there will be some fines or something from the IFBB.

En tia på att han bara gör det för att jävlas med Ben och Joe.

mr ruhl
2005-10-11, 19:35

alt så är han i dålig form och inser att han inte kommer att hinna..

HenrY
2005-10-11, 19:58
hahahahah LIGHT WEIGHT!!!! :hbang: :hbang:
Big Ron kommer ta hem det, och det är SÅ RÄTT!!

HookersUnited
2005-10-11, 20:40
Du har så jävla dålig humor! :laugh:

HenrY
2005-10-11, 20:48

Det är sant iof, men nu tror jag inte Kwon skämtade när han skrev det där! *screwy*

Runda Grodan
2005-10-11, 20:54

Posted by Chick on Getbig and also flexonline

OFFICIAL NOTICE: LEE has pulled out of the Olympia!!!

His decision is based on his disapproval with the way the show is run and handled, he beleives he has to stick to his word. The contract for the show is toataly restricting and one sided all the way for the promoters to the point it is dissrespectfull to the athletes in some instances.

The promoters requirements of the Athletes prior to the event is totaly unnessacery and shows no compasion for the compettitors. The athletes have to participate in promotional products for the promoter which have the potential to earn millions of dollars with not one cent being given back to the athlete.

The athlete has to sighn away his rights to image and likeness for promotianl and product endorsement with no financial compensation what so ever, plus in most cases go against there Sponcers obligations and rights.

All the athlete gets to be at the Super Bowl of Bodybuilding is there flight paid for, a room (with no cooking facilitys, and no microwaves) plus a $50 buck meal allowance, and 1 ticket to the event.

If the athlete chooses to stay at a hotel other than the one given to them (because of cooking reqiurements) no transport will be offered to them to get to and from the event.

The judgeing is not independently monitored. The challenge round is a joke and takes away the anticipation of the top 5 plus the money offered in this round should be used to pay for athletes lower down the placeings or should have been put to the Womens Olympia , which has been demoted to haveing their show held in the EXPO hall!

These issues are just some of the problems faceing the Olympia, and are issues shared by alot of the compettitors, its just that lee is a man of his word , so hes out, but not done by any amounts, trust me

Runda Grodan
2005-10-11, 21:01
Mer. ;)

Originally Posted by Lee Priest
I am in shape been doing photos for MD.Am i spitting on my qualifiying spot i think not just cause i choose not to compete in a show that is not what it use to be is my choice.When the show returns to what it was then i might change my mind.

So many athletes train hard year-round for just a chance to compete at the O.

Yeah whatever.a chance at what to stand on a stage at the O wow.They need a goal in life then don't they.Anyone going in that show who thinks they will win over Ronnie or Get second over cutler is very out of touch with reality.

I guess Chris was right.
Sorry for sticking to what i believe.My true fans will respect that.If i do the show then i have no respect for myself.

I will be at the expo from 10 am till 5pm everyday so my fans will have no problem seeing me or talking to me.

How can it be a competition when we know some of the outcome.I get to stand on stage with those guys at the Arnold and other shows through out the year.If it was the Arnold and the same guys where there and i knew i couldn't win i would still compete nuts i know i sometimes will never make top 3-4 at shows but i still go.You see it is the contract and the way the O i run .That is why i am not doing it.

i did sign the contract going against what i believed in.But the more i thought about it i just couldn't bring myself to do it.Yes i have a room with a kitchen which Twinlab paid for,Yes i have a flight to the O which Twinlab paid for.You see i told the people doing the O to cancell my stuff awhile ago.I have been competing for 20 years if i feel a show dose not treat the athleytes right then i will not compete.Yes the Ironman show prize money has not gone up but it is a good show.the Arnold say no more treats us like gold,the gnc show was better then the O but look what happened to it.
Ron you know nothing you are a company man who will lick ass to keep his press pass and i will tell you that at the EXPO.Yes i could do the O and go against what i believe in and make good money if i finish in top 6 whcih is possible but this isn"t about money it"s about the sport and us as athletes getting treated right.So put on a good show and people will not pull out.nuts i could have lied and said i was sick and got a note from a doctor .No i want people to know why i am not doing it.They need to make changes and sometimes it's like being in a relationship the little things can make a big difference.

i thought i could bring myself to do it but know i will not do it SIMPLE.The contract s says nothing about suspension this year it states i will owe the promoter
IT SAYS

If the athlete does not compete in the competition for any reason other than mediccal ,then the athlete shall reimburrse the Compnay for all costs and exspenses incurred by Company(if any) in reliance on athlete's participatiomn in the competition ,including but limited to costs and exspenses related to the consideration promised to the athlete hereunder.
Tell you what i wil find a scanner and scan the whole thing for you all to read.
Lee

Runda Grodan
2005-10-11, 21:09
För att svara på trådfrågan så säger jag att Ronnie kommer att vinna men det känns inte helt bergsäkert för min del. Ronnie förtjänar att vinna om han kommer in i samma form som förra året och året innan. Ingen kan slå honom då.

Vad jag däremot är lite fundersam är om gubbarna i ledningen vill göra något kontriversiellt (som när Gunther slog Ronnie på GNC Show Of Strength) bara för att få mer uppmärksamhet och "röra om i grytan". Funderar också lite över den här "no guts" regeln...

Jag tror inte att Cormier kommer att komma i särskillt bra form men skulle han göra det så anser jag att han förtjänar andra plats.

Kebab-Arne
2005-10-11, 21:11
Shawn Ray var mycket bättre som kommentator på det där försnacket än Kevin Levrone. Dels hade jag svårt att höra vad Kevin sa sen så blir det väldigt ofta halvknackiga meningar. Shawn Ray uttrycker sig på ett smidigare sätt.

Runda Grodan
2005-10-11, 21:39
Shawn Ray var mycket bättre som kommentator på det där försnacket än Kevin Levrone. Dels hade jag svårt att höra vad Kevin sa sen så blir det väldigt ofta halvknackiga meningar. Shawn Ray uttrycker sig på ett smidigare sätt.
Det låter som om ljudet är lite sämre när Kevin pratar. Kanske det beror på micken? Jo det blev lite knackigt ibland när Kevin pratade men jag tycker han sköter sig rätt bra ändå. Han vill ju slå sig in i showbiz så med lite (eller kanske mycket :D ) träning kan han nog bli rätt okej.

Är det Shawn Ray eller Bob Chick som går under nicket "The Mouth"?

Runda Grodan
2005-10-11, 21:43
Edit. Lågkoliskevin i Maryland Muscle Machine.

100... pound... dumbellcurl... in you`...re... face! :D

mystic[-_-]
2005-10-11, 21:45
Edit. Lågkoliskevin i Maryland Muscle Machine.

100... pound... dumbellcurl... in you`...re... face! :D

100.........pound.......dumb.......ell............ .......curls............in..........youre......fac e........Mary.........land............musclemachin e.....mass...100.....dumbe.......llcurl.........s

:thumbup:

Runda Grodan
2005-10-11, 21:56
']100.........pound.......dumb.......ell............ .......curls............in..........youre......fac e........Mary.........land............musclemachin e.....mass...100.....dumbe.......llcurl.........s

Han var nog lite snurrig vid det tillfället. :smash:

Här är han riktigt grym.
Kev 1997 - Best ever condition
http://rapidshare.de/files/689158/Kev1997.wmv.html

Kwon
2005-10-12, 01:05

Är det något nytt? :laugh:

mr ruhl
2005-10-12, 08:44
']100.........pound.......dumb.......ell............ .......curls............in..........youre......fac e........Mary.........land............musclemachin e.....mass...100.....dumbe.......llcurl.........s

fan han måste ju ha varit på nåt lugnade, helt snurrig, 100 pounds är ju inte ens särskilt tungt, fan dom var ju inte ens särskilt strikta! *screwy*

mystic[-_-]
2005-10-12, 08:50
fan han måste ju ha varit på nåt lugnade, helt snurrig, 100 pounds är ju inte ens särskilt tungt, fan dom var ju inte ens särskilt strikta! *screwy*

Han verkade hög :D

Lasse Kongo
2005-10-12, 21:10
Hej! Mitt namn är Dennis, det här är en bild på mig en vecka innan Mr Olympia, jag livnär mig som bodybuildare, men som ni ser så leker jag gärna Teenage Mutant Ninja Turtles med de andra stora pojkarna på fritiden, ojsan vilket tryck ja har idag thihi.

Lasse Kongo
2005-10-12, 21:12
Hej igen, det var Dennis här thihi ;)

Jag har precis fått en plats i Guinness rekordbok för världens minsta axelbredd.

Mass-Tech
2005-10-13, 17:27
Hej igen, det var Dennis här thihi ;)

Jag har precis fått en plats i Guinness rekordbok för världens minsta axelbredd.
Har set vatten meloner som har varit mindre.

HenrY
2005-10-13, 19:08
Hej! Mitt namn är Dennis, det här är en bild på mig en vecka innan Mr Olympia, jag livnär mig som bodybuildare, men som ni ser så leker jag gärna Teenage Mutant Ninja Turtles med de andra stora pojkarna på fritiden, ojsan vilket tryck ja har idag thihi.

OK för att Dennis james slår dessa jävla poser hela tiden...

men de där va nog bland de grövsta jag sett! :hbang:
Kanske inte bredvid Coleman o CO, men ensam! :hbang:

mystic[-_-]
2005-10-13, 19:13
Lalala

lauria
2005-10-13, 19:42
Jag vill inte att coleman ska vinna, han kanske förhoppningsvis åkter dit på de nya dommar-kriterierna att det inte få vara nån större midja.
Men jag tycker cutler är en värdig vinnare, men cormier kan kanske ta cutler på vinnar platsen. Den som lever får se.
Det blir nog ett spännande olympia :)

Kaboffastar
2005-10-13, 19:43

Vilken jävla nr 1 inspirerande film. DANKE !

Runda Grodan
2005-10-13, 20:26
En till Dennisbild.

Tricklev
2005-10-13, 20:27
']Lalala

Kris dim ser så liten o trevlig ut där :D

Edit: Så man bara vill gå fram o krama han.

Kwon
2005-10-13, 20:33
Haha den där bilden är så bra.

Som Ninjasmurf sa, ser ut som Clownskor på Schoolman :)

lauria
2005-10-13, 21:21
off: Vet nån om olympia kommer att sändas på tv?

Jense
2005-10-13, 21:25
off: Vet nån om olympia kommer att sändas på tv?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=53539

lauria
2005-10-13, 21:31
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=53539
det är tur man man e uppmärksam :laugh:

Lasse Kongo
2005-10-14, 00:02
Jag Ska Vinna Uber Alla!!!

Lasse Kongo
2005-10-14, 00:05
Gah

Jak Ska Vinna!

Rock'nRoll
2005-10-14, 00:08
Hoppas verkligen på Chris Cormier. Chansen att han ska vinna är väll 0.1% men det skulle onekligen va häftigt om han fick till det. Vilket datum är det Olympia egentligen?

Herkulez
2005-10-14, 06:48
Gah

Jak Ska Vinna!
Jak har sniffat upp halva bolivia

Fultjack
2005-10-14, 06:51
Hoppas verkligen på Chris Cormier. Chansen att han ska vinna är väll 0.1% men det skulle onekligen va häftigt om han fick till det. Vilket datum är det Olympia egentligen?

nu på lördag är det dax :thumbup:

abjorn
2005-10-14, 06:57
http://www.wrestleprints.com/catalog/images/wrestleprints/MrOlympiaStandingPose2.jpg

Mass-Tech
2005-10-14, 08:08
Jak har sniffat upp halva bolivia
Han verkar har tat andra halvan också.

Rock'nRoll
2005-10-14, 10:27
nu på lördag är det dax :thumbup:

Coolt!