Visa fullständig version : Väggmålning
Tänkte göra en väggmålning och behöver inspiration. Tips på nån bra site? Behöver inte var färdiga väggmålningsanpassade bilder. Det är ju lätt fixat i photoshop.
Nåt nice samurajmotiv hade varit coolt. Såg nån video på ztv där det en orange väggmålning på en samuraj skymades i bakgrunden.
Fanken vad talanglösa ni är! ;)
sry kan inte hjälpa dig för tillfället.. har inte sett nått liknande du e ute efter, hmm
www.walldesign.se
Du kanske kan hitta lite insperation där.
www.walldesign.se
Du kanske kan hitta lite insperation där.
Tack för tipset. Har kollat där innan, men det är en nice sida. Synd bara att man inte kan få se några högupplösta bilder. Så svårt att se annars.
Vad sägs om dessa? Hittade lite bilder som jag moddade i photoshop:
heltzonicka
2005-10-08, 01:17
En riktigt cool grej hade varit om du tog en rad ur valfri Dylanlåt och skrev dne med lite fina bokstäver, sen för att krydda det ännu mer målar du dit en svartvit cool Dylanbild.
Perfektion!
En riktigt cool grej hade varit om du tog en rad ur valfri Dylanlåt och skrev dne med lite fina bokstäver, sen för att krydda det ännu mer målar du dit en svartvit cool Dylanbild.
Perfektion!
Tänkte faktiskt på det där med text. Kan bli riktigt fett, även om jag inte diggar just Dylan. Men nån fet bild och nåt tillhörande citat, eller något.
Det svåra är bara att få texten att bli snygg med frihandsmålning. Och ska jag maskera så måste det ju vara ganska stort. Eller väldigt kantiga bokstäver, och det är ju inte snyggt.
heltzonicka
2005-10-08, 01:22
Tänkte faktiskt på det där med text. Kan bli riktigt fett, även om jag inte diggar just Dylan. Men nån fet bild och nåt tillhörande citat, eller något.
Det svåra är bara att få texten att bli snygg med frihandsmålning. Och ska jag maskera så måste det ju vara ganska stort. Eller väldigt kantiga bokstäver, och det är ju inte snyggt.
Behöver väl inte bli kantiga bokstäver?
låt oss säga att du lägger upp en bild på en hemlånad overheadmaskin.
Du får upp texten på väggen, fyll i kanterna med blyerts och börja måla?
Eller denna?
Hehe, anime motiv :)
Tredje motivet är ju från Cowboy bebop! Vad är första? Från Elfen Lied eller något? Andra känner jag inte alls igen.
Coola bilder, men andra bilden var ju egentligen den enda som passade någotsådär för väggmålning. På första så tycker jag detaljerna flyter ihop.
Hehe, anime motiv :)
Tredje motivet är ju från Cowboy bebop! Vad är första? Från Elfen Lied eller något? Andra känner jag inte alls igen.
Coola bilder, men andra bilden var ju egentligen den enda som passade någotsådär för väggmålning. På första så tycker jag detaljerna flyter ihop.
Ja, Anime. Inte något fan av det egentligen, men det fanns många bilder man lätt kunde omvandla till 2-färgsbilder
:D
Du har nog rätt gällande första bilden. Men andra och tredje gillar jag. fast jag ska göra två bilder tror jag, relativt nära varandra (alternativt en bild som man kan foga i ett hörn, vilket ju kommer bli svårt att hitta). Och 2:an pch 3:an passar ju inte riktigt..
Behöver väl inte bli kantiga bokstäver?
låt oss säga att du lägger upp en bild på en hemlånad overheadmaskin.
Du får upp texten på väggen, fyll i kanterna med blyerts och börja måla?
Over head? Vakna upp och hitta projektorn :D
Ja, så tänkte jag ju göra med bilderna också (fast med projektor), men man måste vara stadig på hand för att få de linjerna raka och vassa ju. Fast det kanske går.
Over head?
.
AAAAh the good ol' days :hbang: :D
Är ju så fint me väggmålningar :bow: en kompis gjorde denna två-och-en-halv meter hög! :eek: snyggt som tusan vart det :love:
Herkulez
2005-10-08, 08:17
den hade varit riktigt cool ifall man hoppat över pistolen och haft ett samurajsvärd eller nå. klockren isåfall
Har personen kattöron på bilden? Hur går det ihop?
Har personen kattöron på bilden? Hur går det ihop?
Uppenbarligen.
Inte så svårt att modda bort iofs. Jag har inte gjort annat än att gjort bilderna till 2-värgsbilder och skurit bort saker som inte skulle vara med. Inte lönt att optimera bilderna innan man bestämt sig. Orginalbilden såg ut såhär:
den hade varit riktigt cool ifall man hoppat över pistolen och haft ett samurajsvärd eller nå. klockren isåfall
Nja, det var just pistolen jag gillade med den bilden faktiskt. Ska se om man kan göra den lite enklare och cleanare.
heltzonicka
2005-10-08, 21:31
Over head? Vakna upp och hitta projektorn :D
Ja, så tänkte jag ju göra med bilderna också (fast med projektor), men man måste vara stadig på hand för att få de linjerna raka och vassa ju. Fast det kanske går.
Används inte overheaden i skolorna längre?
Fan, är jag så gammal redan?, har itne ens fyllt 23 och är redan en senil gammal gubbe :)
Används inte overheaden i skolorna längre?
Fan, är jag så gammal redan?, har itne ens fyllt 23 och är redan en senil gammal gubbe :)
Jo, overhead används säkerligen fortfarande i skolorna. Men lite jobbigt att släpa hem en sådan. LÄttare med projektor ju. Slipper man hålla på och printa ut på oh-papper och så.
Herkulez
2005-10-09, 10:00
gör en väggmålning av en kladdkaka, kan lova att min tjej kommer försöka äta upp den med.
LOL! Kladdkaka i tre trådar hittills!
Snacka om laxrensning!
gör en väggmålning av en kladdkaka, kan lova att min tjej kommer försöka äta upp den med.
Då får vi hoppas du lyckats få tag på några skydd till henne innan dess ;)
Nästan 2 år senare och jag har bytt bostad 4 gånger, och fortfarande inte gjort någon väggmålning :D
Men blev sugen på det igen. Så tips? De första bilderna jag postade gillar jag inte längre riktigt.
Wennerberg
2007-05-03, 04:33
Rita en sån röd babianröv
^LMAO
Nä men varför inte undervattenstema, kanske ta ut konturer som du gjorde i de första bilderna du postade...
http://www.danheller.com/images/California/CalCoast/Monterey/aquarium-kelp-big.jpg
Polaren ritade sig själv på väggen, lite väl ego för min smak :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.