handdator

Visa fullständig version : Misslyckad ätardag

Nitrometan
2005-10-06, 13:30
Ibland är naturen grym. Han var ju bara hungrig och tyckte att det var bulksäsong...
http://sydsvenskan.se/varlden/article122138.ece

Pingu
2005-10-06, 13:35
Blä *spy*

tigerofsweden
2005-10-06, 13:37
Bara jag som inte kunde urskilja vad som tillhörde orm resp. alligator på den bilden :D

Edit, nu ser ja kanske. Urk är det alligatorns dajmkryss man ser (__*__) :laugh:

Slartibartfast
2005-10-06, 13:42
WOAH! Va fan!? *spy* :hbang:

magicteddy
2005-10-06, 13:47
hehe ja det var ju en aning skumt :) :)

cheesian
2005-10-06, 14:19
haha fan va bra.. jävla djur :P

Fartman
2005-10-06, 14:29
HELVETE! :eek:

Fatalist
2005-10-06, 14:37
Detta var bland det coolaste jag sett på länge, tänk att få se den fighten live! :hbang:

BajareN
2005-10-06, 14:43
Smått otroligt, tycker dock att aligatorn bör spöa på ormen :confused:

kirch
2005-10-06, 14:57
aligatorn kanske var död och flöt omkring när ormen dök upp.

Kwon
2005-10-06, 15:14
Snacka om att följa sina djuriska instinkter utan att tänka alls!

:D

Glupsk! Javisst!

Ist för utförsäljning "Allt Ska bort!" så var det visst "Allt ska ner i maggen!"

Mago
2005-10-06, 15:29
Äsch, en mesig liten alligator har ju såklart ingen chans mot en orm som äger lika mycket som den själv typ. :)

Visst kan den bitas hårt. Men får den inte tag rätt över huvet så rullar ormen upp sig runt den och kramar ihjäl den lite lätt. Skulle säkert nästan kunna krama ihjäl den även om den blev biten i huvvet nästan. :P

aliquis
2005-10-06, 15:39
såg det där tidigare jag med, fräckare med klippet på tigern som äger krokodilen istället ;D

Grisen
2005-10-06, 15:47
aligatorn kanske var död och flöt omkring när ormen dök upp.

Rent generellt brukar inte ormar äta as, så det är förmodligen uteslutet.

Adde_15
2005-10-06, 15:53
Det stämmer, jag pratade med en kompis som sa att han hade sett det där på tv.
Tydligen så levde alligatorn när den svaldes så den rörde sig när den var i ormens mage. *spy* :confused:

Hobbes
2005-10-06, 16:01
såg det där tidigare jag med, fräckare med klippet på tigern som äger krokodilen istället ;D

Klart tigrar äger :cool:

Vart, vart, vart...vill se det klippet..SNÄLLA!!!

Grisen
2005-10-06, 16:04

JAG OCKSÅ!

bosse_brutal
2005-10-06, 16:33
den bilden var med i värmlandstidningen idag, klart brutalt:hbang:
hade med en bild på en jävligt snuskig morot också, ska se om jag kan skanna den nån dag

userfriendly
2005-10-06, 16:34
jag spyr nästan när jag ser det där.. ormar ger mig kväljningar... *spy*

CoC
2005-10-06, 17:09
Burmesisk pytonorm har blivit ett stort problem i Everglade vad jag forstatt. Populationen ar synnerligen livskraftig (harstammar fran exemplar som agare trottnat pa och helt sonika slappt fria i traskmarkerna) och paverkar hela ekosystemet.

olwe
2005-10-06, 18:02

Det var med i någon illustrerad vetenskaps-tidning...

De kanske har det på deras hemsida?

Zakath
2005-10-06, 18:14
Burmesisk pytonorm har blivit ett stort problem i Everglade vad jag forstatt. Populationen ar synnerligen livskraftig (harstammar fran exemplar som agare trottnat pa och helt sonika slappt fria i traskmarkerna) och paverkar hela ekosystemet.

Hur tror du att ekosystemet kommer påverkas?
Färre byten för alligatorer/krokodiler som leder till minskad population av nämnda arter? Skulle vara intressant att veta då jag studerar en hel del biologi och gärna vill förstå hur arterna påverkar varandra.

Grisen
2005-10-06, 18:19
Färre byten för alligatorer/krokodiler som leder till minskad population av nämnda arter? Skulle vara intressant att veta då jag studerar en hel del biologi och gärna vill förstå hur arterna påverkar varandra.

Då är Miami "the place to be", för där finns en mängd exotiska arter som inte ska finnas där egentligen.

fonzie
2005-10-06, 18:32

Jag vill också se!!! :(

CoC
2005-10-06, 18:41

http://www.cnn.com/2004/TECH/science/10/22/predators.in.paradise/

HookersUnited
2005-10-06, 18:46
Yeah!
Rekomenderar alla som besöker Miami att ta en tur till Everglades, man får se mycket. Jag missade dock dom bizarra inslagen liknande detta :D

CoC
2005-10-06, 18:53

http://www.flmnh.ufl.edu/fish/southflorida/news/pythonsgonewild2004.html

Zakath
2005-10-07, 16:53
Tack för länkarna Mikael!

_Larre_
2005-10-07, 17:12
Grejen är att det finns faktiskt folk som tar hand om dessa tigerpytons i everglades. Men från början kommer de ju från ägare som tröttnat. Och att alligatorn inte skulle varit död låter tveksamt. Ormar är väldigt försiktiga av sig och håller hellre för längre än släpper för tidigt. Sen kan man bara spekulera i vad som hänt. Mest troligt är ju att det är en motorbåt eller liknande som kört över ormen.

Zakath
2005-10-07, 17:16
Grejen är att det finns faktiskt folk som tar hand om dessa tigerpytons i everglades. Men från början kommer de ju från ägare som tröttnat. Och att alligatorn inte skulle varit död låter tveksamt. Ormar är väldigt försiktiga av sig och håller hellre för längre än släpper för tidigt. Sen kan man bara spekulera i vad som hänt. Mest troligt är ju att det är en motorbåt eller liknande som kört över ormen.

Vem tar hand om dem i everglades?

Det är ju dumt vanligt folk som köper ormarna, inte kan ta hand om dem och släpper ut dem i everglades. Eller har jag förstått det fel? Parkvakterna skjuter ormarna direkt.

_Larre_
2005-10-07, 17:26
Vem tar hand om dem i everglades?

Det är ju dumt vanligt folk som köper ormarna, inte kan ta hand om dem och släpper ut dem i everglades. Eller har jag förstått det fel? Parkvakterna skjuter ormarna direkt.

Jo, det är riktigt dumt. Men folk köper den ju som söt och 40cm lång. Förstår ju inte att den växer värre än ogräs.
Var visst jag som fått det om bakfoten. Var folk(parkskötare) som tar med hundar och letar efter dessa för att döda dem.