handdator

Visa fullständig version : äta innan konditionsträning

Julius Caesar
2005-10-05, 10:03
Har en fråga ang "äta" innan fettförbrännande träning på morgonen. Jag tänkt börja ta pyruvat samt lean innan träningen (förut drack jag bara ett stort glas vatten) Nu säger en kille på mitt jobb att eftersom det är en vegetabilisk kapsel med risstärkelse, runt pyruvatet så påverkar det fettförbränningen negativt att ta den. Samma sak med tandborstning (tandkräm och ev fluortablett innehåller xylitol samt sorbitol) att den lilla mängden kolhydrater räcker med att förstöra den fettförbrännande effekten?

Stämmer detta? Nån som vet?

King Grub
2005-10-05, 10:09
Nej, den mängden är försumbar, leder inte till signifikant insulinutsöndring, och den mängden kolhydrater kommer du att förbruka genom att knyta skorna.

z_bumbi
2005-10-05, 10:10
Den lilla mängden spelar absolut ingen roll.

Sen måste jag bara fråga, brukar din arbetskamrat äta tandkräm till frukost? :D

Julius Caesar
2005-10-05, 10:20
Nä, men han skulle behöva :D
Det var mest att jag tar en fluortablett varje morgon (och kväll) som tog fram kolhydrats-polisen i honom, samt att när man borstar tänderna så tas det snabbt upp kolhydrater i munhålan... bla bla lång föreläsning...
Han låter dessutom väldigt övertygande i allt han säger, så man blir nästan lite osäker på sina egna tankar, när han börjar mala på.

Tack för svaren.

Davil
2005-10-05, 11:22
Nä, men han skulle behöva :D
Det var mest att jag tar en fluortablett varje morgon (och kväll) som tog fram kolhydrats-polisen i honom, samt att när man borstar tänderna så tas det snabbt upp kolhydrater i munhålan... bla bla lång föreläsning...
Han låter dessutom väldigt övertygande i allt han säger, så man blir nästan lite osäker på sina egna tankar, när han börjar mala på.

Tack för svaren.

Jag tycker din kompis är lite löjlig :)
Hur få kalorier kan det röra sig om som kroppen tar upp från fluortabletten?
Tror knappast du hamnar på ett kaloriöverskott eftersom du även förbrukar kalorier då du borstar tänderna.

mvh.