Visa fullständig version : hur mkt protte
Hur mycket protein bör man få i sig vid varje måltid? ligger nu på ca 30 gram.
MvH
King Grub
2005-10-04, 19:49
Det finns ingen bestämd siffra. Det spelar mindre roll i praktiken om du får i dig den dagliga mängd du vill ha i dig från 4 eller 6 mål.
keffat_liv
2005-10-04, 20:05
Det finns ingen bestämd siffra. Det spelar mindre roll i praktiken om du får i dig den dagliga mängd du vill ha i dig från 4 eller 6 mål.
så då skulle det teoretiskt sätt funka med bara 1 mål som ger runt 180g protein om dagen? proteinmässigt
King Grub
2005-10-04, 20:06
Nej, man kan bara använda en viss mängd protein per gång i proteinsyntesen, och ett överskott oxiderar till energi eller lagras som kroppsfett.
keffat_liv
2005-10-04, 20:13
tänkte väl det, blev bara lite fundersam:)
Nej, man kan bara använda en viss mängd protein per gång i proteinsyntesen, och ett överskott oxiderar till energi eller lagras som kroppsfett.
Hur mycket är det då? Tror jag hört en gräns i gram hur mkt protein man kan använda sig av per måltid.
MvH
Razortongue
2005-10-04, 21:37
Hur mycket är det då? Tror jag hört en gräns i gram hur mkt protein man kan använda sig av per måltid.
MvH
Jag har 30-50g per måltid.
8-9mål om dagen.
MvH
ca 40gram
Mr. Moose
2005-10-05, 04:48
ca 40gram
Vilken kroppsvikt är det baserat på?
Skulle tro min kropp kan absorbera mer protein per måltid än vad tjejen som jobbar för mig kan. Jag väger ca 105Kg o han väger ca 40Kg.
Claes
Meningslös fråga, räkna ut hur mycket protein du ska äta per dag och dela upp det på det antal måltider du planerar att stoppa i dig. Äter du 4 ggr per dag blir det naturligtvis mer per måltid jämfört med om du äter 6 ggr!!
Vilken kroppsvikt är det baserat på?
Skulle tro min kropp kan absorbera mer protein per måltid än vad tjejen som jobbar för mig kan. Jag väger ca 105Kg o han väger ca 40Kg.
Claes
Meningslös fråga, räkna ut hur mycket protein du ska äta per dag och dela upp det på det antal måltider du planerar att stoppa i dig. Äter du 4 ggr per dag blir det naturligtvis mer per måltid jämfört med om du äter 6 ggr!!
Varför är det en menigslös fråga? Kan inte kroppen ta upp mer än visst mkt protein per måltid är det väl av största vikt att veta det, eller?
MvH
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.