Visa fullständig version : kvällsmat...
Nu har jag ännu en liten fundering... Låt säga att man äter vid 6-tiden på kvällen, och för att hållla blodsockernivån på en bra nivå borde man ju äta vid 9-10-tiden igen... Men eftersom detta är sista målet innan jag går å lägger mej, borde man ju tjäna på (fettförbränningsmässigt) å hoppa över det om man inte är hungrig.... Vet att det kan ha en katabol inverkan på musklerna, men om man enbart tänker fettförbränningsmässigt... vilket är då bäst, att äta eller att inte äta??!?
Om man ser både till fettförbränning och muskelbyggande så ska du få idig protein, helst kasein! Annars så har du dåliga insulinnivåer och tror att förbränningen avtar! Rätta mig om jag har fel!:D
om du hoppar över måltider kommer du snabbt försämra din förbränning eftesom kroppen ställer in sig på sparlåga
tyker du ska försöka fi i dig lite långsamma kolhydrater kolhydrater oxå samt lite fett
själv går jag på diet nu och mitt sista mål intas när jag kommer hem från gymet ca 22.00 då äter jag 80g ris (snabba kolhydrater för att ladda glykogen depåerna)en burk tonfisk 1msk olja o 200gr sallad
Åse Columbus
2002-07-06, 00:32
tar en makrillmacka med lite keso...
åse:eating:
Tack för tipsen! Då vet jag att jag inte ska hoppa över målet i alla fall! Men borde det egentligen inte räcka med en proteindrink egentligen?!:confused:
psyko_bob
2002-07-08, 09:34
Tar en tallrik yoggi och blandar i en burk keso.
Mitt sista mål innan sängdags är vassle/kasein-pulver (ex. protec el liknande) utblandat i 2-3 dl minimjölk. Tycker inte att jag behöver så mycket kolhydrater på kvällen. Men har jag tränat sent, så äter jag alltid en måltid bestående av både kolhydrater, protein och fett, även om jag ska lägga mig. Annars förlorar man en del av återhämtningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.