handdator

Visa fullständig version : Deffa med Nutrilett ?

Enforcer
2005-10-03, 21:34
Nutrilett intensiv är måltidsersättning i pulverform, vilket om du äter så får du i dig cirka 500-600 kallorier per dag..vilket måste vara i stort sett minimum för överlevnad.. men vorre det bra att byta ut t.ex frukost och lunch till måltidsersättning och sedan äta en nyttig middag senare på kvällen efter träning ?

:hbang:

King Grub
2005-10-03, 21:35
Varför inte äta en välbalanserad måltid dom målen också, med den kalorimängd du vill ha?

Enforcer
2005-10-03, 21:38
jag är för tjock i själen *spy* om jag bara tar shaken så behöver jag inte laga mat heller..enkelt och smidigt..´

men är de för långt under gränsen för välmående ?

superforce
2005-10-03, 21:49
jag är för tjock i själen *spy* om jag bara tar shaken så behöver jag inte laga mat heller..enkelt och smidigt..´

men är de för långt under gränsen för välmående ?

Äter du enligt nutrilett dvs sex om dagen eller hur det nu var *screwy* , så svälter du..

Däremot så länge som du håller dig på ett lagom avstånd från +-0, cirkus 500 kcal.. så är det ju "vettigt" men fortfarande inte i närheten av en schysst middag... :eating:

MyungChul
2005-10-03, 21:53
skippa pulver om du ska deffa
håll dig till en bra och balancerad kost istället, så lär du dig samtidigt som du mår bra

ivarzon
2005-10-04, 07:15
Det där är väl nästan samma skit som jag körde förut en gång, men det heter cambridgekuren. Testade det när jag var väldigt överviktig, visst gick man ner, men det var mycket muskler som försvann, dessutom kom en del fett tillbaka inte långt efter avslutad kur, även fast man åt nyttigt.
Dricka dom pulverdrinkarna 3ggr/dag gav mig ett kalorintag på 472kcal/dag, ungefär samma som det där nutrilett..
Mitt förslag är att slopa det där.
Dessutom kommer du bli GALEN..allt mat du alltid avskytt kommer du att gå och tråna efter.
Nej, snickra ihop ett bra deffschema istället, det tjänar du på i lägden, och både fysiskt och psykigt.. :thumbup:

MvH
Martin

Callister
2005-10-04, 11:45
Du kan byta ut mindre mål mot Nutrilett, eller göra som de rekommenderar, tro mig, det funkar. Att det är bästa alternativet är dock en annan sak, folk som deffar bokstavligt talat (alltså DEFINERA MUSKLER) bör tänka om.. Nutrilett är för väldigt överviktiga med mestadels fett..

Jag körde det de 5-10 första kilorna, gick inte upp något efteråt heller.. resultat syns i sign.. ;)

Enforcer
2005-10-05, 17:53
ni har varit grymma tack för alla svar ! !

:hbang: