Visa fullständig version : Druvsocker efter träning
keffat_liv
2005-10-03, 16:43
Funkar druvsockerbitar i sådana småpaket direkt efter träningen, eller måste dom också blandas ut med vatten?
King Grub
2005-10-03, 16:46
Visst "funkar" det - det är samma sak som dextopur i pulverform, fast onödigt superdyrt.
Det går bra att dricka vatten till; du behöver inte smula sönder bitarna och röra ut dom i vatten.
Men druvsocker i pulverform är ett betydligt vettigare val, särskilt ekonomiskt. Finns ju i vilken matvarubutik som helst.
Scratch89
2005-10-03, 16:47
Visst "funkar" det - det är samma sak som dextopur i pulverform, fast onödigt superdyrt.
Det går bra att dricka vatten till; du behöver inte smula sönder bitarna och röra ut dom i vatten.
Men druvsocker i pulverform är ett betydligt vettigare val, särskilt ekonomiskt. Finns ju i vilken matvarubutik som helst.
Det är inte så överdrivet dyrt.
Ett paket kostar 4-5 kr, och en portion från paketet kostar väl ungefär lika mycket?
keffat_liv
2005-10-03, 16:48
jo men nu hade vi bara de i paket hemma, eftersom det andra är slut. Ska även tilläggas att jag tänker köpa maltodextrin (eller hur det nu stavas) när jag bara får tummen ur röven :thumbup:
keffat_liv
2005-10-03, 16:48
Det är inte så överdrivet dyrt.
Ett paket kostar 4-5 kr, och en portion från paketet kostar väl ungefär lika mycket?
ett paket här kostar 10 kronor, och ett 400g i pulverform 20kronor
Kände för att återigen posta en gammal bild. 25 kg druvsocker för 250 SKR på Partaj. Det får mig att vara suboptimal (i förhållande till Malto) med glädje.
Iofs har jag börjat konsumera mindre druvsocker efter träning och mer müsli/flingor då det är godare och innehåller näringsämnen förutom kolhydrat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.