Visa fullständig version : Fahrenheit [PC]
God afton!
För några dagar sedan rekommenderades Fahrenheit här på kolozzeum vilket jag nu testar och tycker är riktigt läckert men en sak stör jag mig på, se bild.
Ska det vara så att när dagsljus i spelet silar in genom ett fönster bländar det och suddar hela rummet med alla detaljer, men om man vrider figuren en aning försvinner det så allt blir normalt? Funderar på om det bara är på min dator det blir så, det är liksom ingen snygg övergång mellan dem.
King Grub
2005-10-03, 05:43
Jag upplevde ingen som helst "suddighetseffekt".
Grymt bra spel för övrigt! Ett av de bästa jag någonsin spelat om inte det bästa.
/Timme
mangemani
2005-10-03, 07:17
har ite stött på "problemet" som du tycks ha=/.
jäkligt bra och nyskapande spel måste jag säga....är en stor kritiker utav all dagens spel,men detta tog nog priset måste jag säga,MYCKET länge sedan man har fått sån spelglädje i ett spel måste jag säga.
älskar det där "spela som brottsling/detaktiv" systemet...allt man gör med brottslingen påverkar spelet senare när man undersöker brottet med detektiven och det tycker jag är imponerande och bra.
fan vad man satt länge med det där scenariot där den där pojken rammlade i vattnet och man skulle dyka i och hämta honom,man visste ju inte riktigt om man skulle springa från platsen efteråt eftersom polisen kunde känna igen en..var lite småklurigt.
Hmm, ja det finns inget egentligt fel jag kan se, det stödjer ju mitt ATI Radeoon 9600 Pro och jag prövade ominstallera spelet. Aja, jag får väl försöka leva med det även om det stör, än så länge mest störande när Lucas kommer till sitt jobb där hela rummet är omgärdat av fönster. Annars ett väldigt bra spel!
Lasse Kongo
2005-10-03, 10:54
Grymt bra spel för övrigt! Ett av de bästa jag någonsin spelat om inte det bästa.
/Timme
Instämmer, man fick ju upp lite smågodis när man klara det, men ja ska spela om det från början igen.
Kan sitta o spela om vissa scener bara, med full kräm på hemmabion, scenen "storm" tror ja det är aaaa "ståpäls" :D
Instämmer, man fick ju upp lite smågodis när man klara det, men ja ska spela om det från början igen.
Kan sitta o spela om vissa scener bara, med full kräm på hemmabion, scenen "storm" tror ja det är aaaa "ståpäls" :D
*popcorn*
:)
Som sagt otroligt bra
/Timme
stoney_king
2005-10-03, 16:51
God afton!
För några dagar sedan rekommenderades Fahrenheit här på kolozzeum vilket jag nu testar och tycker är riktigt läckert men en sak stör jag mig på, se bild.
Ska det vara så att när dagsljus i spelet silar in genom ett fönster bländar det och suddar hela rummet med alla detaljer, men om man vrider figuren en aning försvinner det så allt blir normalt? Funderar på om det bara är på min dator det blir så, det är liksom ingen snygg övergång mellan dem.
väldigt OT: Fan va kul att se ett DOWN fan... det är inte varje dag det händer... :hbang:
Kaboffastar
2005-10-04, 12:52
Asså. jag är så jäävla dålig på dataspel alltså =P
ja har precis kommit till Lucas jobb och där ska jag dodga några eckelmonster, man ska dodga med piltangenterna.. min fråga är HUR gör man ?
När det är 2 runda ringar brevid varandra, ska man följa båda eller bara den ena ? hur funkar dom.. ja klarar allting fram till efter att jag piltangentat snabbt där man blir fasthållen om ni hänger med.. men sen går de fan inte =P hur funkar dom där grön/röd/bli/vadförfärg-ringarna ?
Kaboffastar
2005-10-04, 12:57
Helt enkelt, hur styr man den HÖGRA ringen !?!? det är den som inte lyder =PP
King Grub
2005-10-04, 12:58
Dom till vänster styr du med piltangenterna, medan dom till höger reagerar på 2,4,6 och 8 på det numeriska tangentbordet.
Kaboffastar
2005-10-04, 13:01
Dom till vänster styr du med piltangenterna, medan dom till höger reagerar på 2,4,6 och 8 på det numeriska tangentbordet.
Tack, får testa igen, jag håller på att bli galen totalt. haha inget tålamod !!!
Gissar detta är något slags adventure för singleplayer.
Man kan alltså inte hoppa in på servern o fragga Lasse Kongo! :laugh:
mangemani
2005-10-04, 13:50
tänk dej en blandning av broken sword och silent hill(inte monster och skit inräknat,utan mer den psykiska delen),då har du fahrenheit
Riktigt bra spel, synd bara att det skenar iväg på slutet (som förövrigt är relativt värdelöst).
Asså. jag är så jäävla dålig på dataspel alltså =P
ja har precis kommit till Lucas jobb och där ska jag dodga några eckelmonster, man ska dodga med piltangenterna.. min fråga är HUR gör man ?
När det är 2 runda ringar brevid varandra, ska man följa båda eller bara den ena ? hur funkar dom.. ja klarar allting fram till efter att jag piltangentat snabbt där man blir fasthållen om ni hänger med.. men sen går de fan inte =P hur funkar dom där grön/röd/bli/vadförfärg-ringarna ?
Fixade du spelet själv?
/Timme
Kaboffastar
2005-10-04, 15:42
Fixade du spelet själv?
/Timme
Ah fifan ja fixade det :D tack för hjälpen. :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
Kaboffastar
2005-10-04, 17:17
en sak till... hur får man reda på om bokmärket är vattenmärkt ? affroamerikanen har redan flyttat till florida en gång =P
Lasse Kongo
2005-10-04, 17:39
haha "fragga" är så jävla fult ord
Kaboffastar
2005-10-04, 22:13
Dags att sätta betyg på den här gamla bettan.
Om jag får säga mitt så hade jag varken roligt eller tråkigt under dessa 5-6 timmar det tog att klara ut spelet under svårighetsgraden easy ;), OK tidsfördriv alltså.
( Har aldrig lirat någon "vanligt" dataspel innan i mitt liv. )
Yaaay! Det gamla trickset att uppdatera drivrutiner fungerade för en gångs skull så nu är spelet normalt! :)
Hmm, kör också på easy för de där kontrollerna som var...öh, lite charmiga i början, är inte så charmerande längre. Påminner om riktigt gamla Amiga spel där kontrolltiming utgör svårigheten istället för själva spelsituationen. Varför laga något som inte är trasigt? Klassiska FPS kontroller hade varit bättre eller som i Splinter Cell som är lite annorlunda. Men snyggt är det i alla fall!
Hur f-n save-ar man manuellt i spelet ?
King Grub
2005-10-08, 11:58
Det gör du inte. Det går inte att spara spelet mitt i sekvenserna.
mini_Arnold
2005-10-08, 12:00
vad går spelet ut på?
mangemani
2005-10-08, 12:05
vad går spelet ut på?
du spelar som flera personer i ett mordfall.
du spelar som brottslingen som gör mordet och detektiverna som ska lösa mordet.
ALLT som brottslingen gör påverkar spelet,skulle du tex efter mordet,sätta dej ner vid ett bord med blodiga kläder,så skulle det gynna detektiverna,skulle du prata med någon innan du lämnar mordpaltsen,eller göra någonting misstänktsamt så att folket runtomkring dej börjar undra,så skulle det gynna detektiverna.
det är ett mycket nyskapande spel,faktiskt det enda på länge som skiljer sej från alla andra spel.
mini_Arnold
2005-10-08, 12:13
du spelar som flera personer i ett mordfall.
du spelar som brottslingen som gör mordet och detektiverna som ska lösa mordet.
ALLT som brottslingen gör påverkar spelet,skulle du tex efter mordet,sätta dej ner vid ett bord med blodiga kläder,så skulle det gynna detektiverna,skulle du prata med någon innan du lämnar mordpaltsen,eller göra någonting misstänktsamt så att folket runtomkring dej börjar undra,så skulle det gynna detektiverna.
det är ett mycket nyskapande spel,faktiskt det enda på länge som skiljer sej från alla andra spel.
SOm csi fast betydligt roligare.
Låter väldigt underhållande!
Har nån butik öppet nu köper jag den direkt. (JA, köper)
King Grub
2005-10-08, 12:14
Värt pengarna i sådana fall, trots att speltiden inte är längre än 6-7 timmar totalt. Det är makalöst involverande, spännande och underhållande under den tiden.
Det gör du inte. Det går inte att spara spelet mitt i sekvenserna.
Grr. Ok då vet jag ! Inget man kan spela i 5 minutersintervaller mao :)
Annars verkar det väldigt välgjort och underhållande !
Just nu är polisen och knackar på och jag måste dölja div.blodspår :)
mangemani
2005-10-08, 13:06
Grr. Ok då vet jag ! Inget man kan spela i 5 minutersintervaller mao :)
Annars verkar det väldigt välgjort och underhållande !
Just nu är polisen och knackar på och jag måste dölja div.blodspår :)
tog ett tag för mej att komma på hur man gjorde då;)
man trodde man hade gömt undan allt,men när man släppte in polisen så såg han nått misstänkt direkt och sen var det game over=/.
att han stog och banakde på dörren och det hela gick på tid,gjorde det inte lättare heller.
tog ett tag för mej att komma på hur man gjorde då;)
man trodde man hade gömt undan allt,men när man släppte in polisen så såg han nått misstänkt direkt och sen var det game over=/.
att han stog och banakde på dörren och det hela gick på tid,gjorde det inte lättare heller.
Haha !! Jo det var skapligt stressigt när man såg klockan som tickade och samtidigt märkte att man var tvungen att leta på nyckeln för att kunna öppna för polisen :D
Helcoolt spel !
Har kört fast. :( Tyler är inne på Marcus jobb och frågar ut mig, jag får Great! på alla piltangents-grejer...ÄNDÅ så bryter han ihop efter halva pga av alla gröna insekter. *grr27*
King Grub
2005-10-09, 13:40
Då är du för deprimerad när sekvensen börjar. Det du gjort och påverkats av tidigare under spelat påverkar också den sekvens du är i för tillfället. Du får inte ha gjort sådana val tidigare i spelet att du blivit för nedstämd.
Lasse Kongo
2005-10-09, 13:42
ja håller på o lirar om mitt just nu, känns som ett helt annat spel då ja gör helt andra val =)
Lyckades rädda killen som drunka den här gången med =), riktigt grymt spel!
*grr* Har också kört fast !
När man skall undkomma de gröna monstren och man skall använda sig av brandsläckaren så tar den slut och monstren käkar upp mig. Jag trycker ju rätt och vid rätt tidpunkt endå dör jag :cryout:
För visst skall man trycka åt det håll som lyser grönt? Blått vad betyder det?
Lasse Kongo
2005-10-09, 14:41
*grr* Har också kört fast !
När man skall undkomma de gröna monstren och man skall använda sig av brandsläckaren så tar den slut och monstren käkar upp mig. Jag trycker ju rätt och vid rätt tidpunkt endå dör jag :cryout:
För visst skall man trycka åt det håll som lyser grönt? Blått vad betyder det?
eh va?
lyser det blått ska du ju trycka åt det hållet liksom.
eh va?
lyser det blått ska du ju trycka åt det hållet liksom.
Grönt då? Det kan ju lysa grönt med :confused:
Ahh...Nu måste jag ju prova igen för jag har gått efter grönt hela tiden och struntat i blått :D
Lasse Kongo
2005-10-09, 14:48
Grönt då? Det kan ju lysa grönt med :confused:
Ahh...Nu måste jag ju prova igen för jag har gått efter grönt hela tiden och struntat i blått :D
GAH
haha, det är väl rött, grönt, blått och gult tror ja, och när tex rött lyser på ena sidan och grönt på andra sidan så ska man trycka åt det hållen där det lyser sas.
Lasse Kongo
2005-10-09, 14:51
här ska man alltså enbart trycka uppåt på den vänstra sidan, ja kör ju på ps, vet inte hur tangenterna är på pc.
GAH
haha, det är väl rött, grönt, blått och gult tror ja, och när tex rött lyser på ena sidan och grönt på andra sidan så ska man trycka åt det hållen där det lyser sas.
Faan, nu känner jag mig blåst ! Så oavsett vad det lyser för jäkla färg så skall man trycka åt det hållet? Jag trodde att man inte skulle trycka om det lyser rött?
Gult har jag inte sett, bara grönt,blått och rött.
King Grub
2005-10-09, 14:52
Så oavsett vad det lyser för jäkla färg så skall man trycka åt det hållet?
Javisst. Svårare är det inte.
Gult är åt höger.
Tack kongo och grub ! Ni har precis räddat min dator ifrån att åka ut genom fönstret :)
stoney_king
2005-10-09, 20:33
Fan, jag klarade just spelet...
Jag ska nog spela om det... kan nog bli en aning annorlund då iaf... fast huvud storyn är den samma....
Jag gillade idén iaf... om jag har fattat den rätt... det är väl så att det ska vara som en långfilm som man påverkar handlingen i... eller?
Scratch89
2005-10-09, 21:04
Fyfan! Nu blev jag riktigt sugen.
Vad kostar spelet i butik till PC?
Och har det skyhöga systemkrav?
BORDE iofs klara av det med nya burken.
Kört fast...igen :em:
Carla är i psykhuset och skall gå då det är mörkt.
Går rakt fram tills man stannar upp och håller andan, fortsätter gå rakt fram tills nästa kommer och går förbi mig (jag håller andan).
Jag går rakt fram tills det står en i vägen. Vad gör jag då? Det går inte att gå förbi honom ?!...
Lasse Kongo
2005-10-12, 18:47
Kört fast...igen :em:
Carla är i psykhuset och skall gå då det är mörkt.
Går rakt fram tills man stannar upp och håller andan, fortsätter gå rakt fram tills nästa kommer och går förbi mig (jag håller andan).
Jag går rakt fram tills det står en i vägen. Vad gör jag då? Det går inte att gå förbi honom ?!...
du måste gå rätt väg, det är askort bit, du går rakt fram, sen ska du ta första åt vänster, inte fortsätta rakt fram där, det är inte alls långt, och när du kommit fram så kommer nästa problem ;)
du måste gå rätt väg, det är askort bit, du går rakt fram, sen ska du ta första åt vänster, inte fortsätta rakt fram där, det är inte alls långt, och när du kommit fram så kommer nästa problem ;)
Hm...Alltså jag går rakt fram tills spelet stannar upp och hon säger för sig själv att inte andas eller röra sig. Sen säger hon att jag kan fortsätta så då går jag rakt fram tills det kommer en till "sjukling" och jag håller då andan.
Jag fortsätter gå och kommer fram till en dåre som står ivägen ?!
Jag kan inte gå in till vänster i dörren för då ser han mig.
Robbelibob
2005-10-12, 19:17
Hm...Alltså jag går rakt fram tills spelet stannar upp och hon säger för sig själv att inte andas eller röra sig. Sen säger hon att jag kan fortsätta så då går jag rakt fram tills det kommer en till "sjukling" och jag håller då andan.
Jag fortsätter gå och kommer fram till en dåre som står ivägen ?!
Jag kan inte gå in till vänster i dörren för då ser han mig.
Du ska ju gå VÄNSTER när du kommer till första guben, och sen är det bara rakt fram. Om jag minns rätt.
Du ska ju gå VÄNSTER när du kommer till första guben, och sen är det bara rakt fram. Om jag minns rätt.
Hm. Jag fixade det äntligen...
mini_Arnold
2005-11-01, 18:45
SOm csi fast betydligt roligare.
Låter väldigt underhållande!
Har nån butik öppet nu köper jag den direkt. (JA, köper)
Så, nu har jag köpt spelet och en dvd-läsare så jag kan lira det också.
Anteckna.
agahowa22
2005-11-01, 18:53
det var grymt kul :hbang: nån som kan tipsa om nått liknande spel :D
Är kontrollen lika överdrivet jävla hyper-usel till PC som till Xbox?
Styr man med musen mestadels - Peka och klicka?
Tycker Xboxversionen i princip är ospelbar pga den usla kontrollen.. argh
agahowa22
2005-11-01, 19:08
nea tyckte de va lätt när man flytta allt så ja hade på wsad och piltangeter. när man ska välja nott använder man musen annars piltangeter för att gå
Robbelibob
2005-11-01, 20:13
PS2 kontrollen var då klockren, spakarna till allt.
Lasse Kongo
2005-11-01, 23:02
Weee ja spelar om det nu, lyckades spela rätt på gitarren när Tiffany är på besök, ja kanske inte ska avslöja vad som händer då men lite kul var det allt :naughty:
mini_Arnold
2005-11-02, 01:27
Så, nu har jag köpt spelet och en dvd-läsare så jag kan lira det också.
Anteckna.
:thumbup: Mycket underhållande. Spelat i nästan 3 timmar i sträck.
Weee ja spelar om det nu, lyckades spela rätt på gitarren när Tiffany är på besök, ja kanske inte ska avslöja vad som händer då men lite kul var det allt :naughty:
Ahaaa !! Jag har också spelat rätt på gitarren men inte under tiden Tiffany är på besök, nu måste jag också köra om det kapitlet hehe :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.