handdator

Visa fullständig version : Hur ska man äta ??!

Peshmerga
2005-10-02, 22:39
tjenare...hur jag käka innan mitt konditionspass på morgonen, tänkte träna de på morgonen eftersom jag har långa sovmorgon =) ....tänkt va är bra att ladda me för jag tänkte träna strax efter jag vaknat, åka till gymmet o cykla på cykel med rygg stöd :hbang: .....snälla snabba o bra svar :)

// MAX OT :hbang:

Peshmerga
2005-10-02, 22:43
tjenare...hur jag käka innan mitt konditionspass på morgonen, tänkte träna de på morgonen eftersom jag har långa sovmorgon =) ....tänkt va är bra att ladda me för jag tänkte träna strax efter jag vaknat, åka till gymmet o cykla på cykel med rygg stöd :hbang: .....snälla snabba o bra svar :)

// MAX OT :hbang:

Glömmde säg att : ska jag köra med min vanliga frukost efter träning,,,3 dl havregryn+5dl vatten + mjölk ..5 äggvitor, grovmacka+keso och ett glasmölk...eller ska jag kö på nått annat vis =)

King Grub
2005-10-03, 05:37
Du behöver inte äta alls, om det handlar om fettförbränningsträning. Inte för konditionsträning heller, egentligen, men tycker du att du presterar bättre med lite blodsocker så kan du ju ta något lätt, som inte tynger ned magen, om du skall träna kondis strax efter, t ex en tallrik yoghurt med en skivad banan eller liknande. Jag tror inte du behöver tänka på att ladda något speciellt dagen innan heller, om det inte handlar om timmar av hård träning. Att äta normalt bör räcka.

Din frukost efter träning är utmärkt.

myggan
2005-10-03, 10:00
3 dl havregryn+5dl vatten + mjölk ..5 äggvitor, grovmacka+keso och ett glasmölk

får du i dig allt det där till frukost :confused:

jag är avundsjuk *cry*

LisaB
2005-10-03, 19:39
Du behöver inte äta alls, om det handlar om fettförbränningsträning. Inte för konditionsträning heller, egentligen, men tycker du att du presterar bättre med lite blodsocker så kan du ju ta något lätt, som inte tynger ned magen, om du skall träna kondis strax efter, t ex en tallrik yoghurt med en skivad banan eller liknande. Jag tror inte du behöver tänka på att ladda något speciellt dagen innan heller, om det inte handlar om timmar av hård träning. Att äta normalt bör räcka.

Och jag som trodde att det var endast för lågintensiv träning det var ok att skippa frukosten. Man får ju alltid höra annars att man borde äta frukost för att få ut så mycket som möjligt av konditionsträningen. Jobbigt med dubbla bud :confused:

King Grub
2005-10-03, 19:53
Och jag som trodde att det var endast för lågintensiv träning det var ok att skippa frukosten. Man får ju alltid höra annars att man borde äta frukost för att få ut så mycket som möjligt av konditionsträningen. Jobbigt med dubbla bud :confused:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48285&highlight=proteinnedbrytning

Peshmerga
2005-10-03, 21:26

Din frukost efter träning är utmärkt.

okej tack för svaret....men kan jag köra min frukost direkt efter tränigen, eller ska man vänta eller nått liknade ?? ...ville bara säga att jag kör efter Max ots sätt att träna konditionen,brännafett, man ska köra sitt konditionspass 8-12 innan eller efter sitt syrkepass, så om jag kör på morgonen så kör jag styrketräning på eftermiddagen =) Enligt max ot så kan man göra högst 16 min , då ska de vara riktigt hårt :)

King Grub
2005-10-03, 21:27
men kan jag köra min frukost direkt efter tränigen,

Ja, absolut.

Enligt max ot så kan man göra högst 16 min

Det är däremot trams. :)

Peshmerga
2005-10-03, 21:29
[QUOTE=King Grub]Ja, absolut.QUOTE]

Nej jag tror verkligen de inte är trams !! .....för jag kör efter Max ot och jag har öka så mycket i muskelmassa o styrka så de är inte sant :) hehe...så jag litar på att deras metod funkar när de gäller bränna fett också !! , Max ot , är bäst :D:D :hbang: har du kört efter det eller ?? ;)

King Grub
2005-10-03, 21:34
Jag behöver inte följa trams för att veta att det är trams, på samma sätt som jag inte behöver trampa i en hundskit för att veta vad det är. :D

Skämt åsido, det finns säkert många bra saker för nybörjare med det systemet, men någon obskyr 16-minutersregel för konditionsträning är definitivt hundra procent trams. Hur kom dom fram till den minutsiffran? Varför är 17 minuter sämre? Till exempel.

Peshmerga
2005-10-03, 21:41
Jag behöver inte följa trams för att veta att det är trams.

Nej, men det finns säkert många bra saker för nybörjare med det systemet, men någon obskyr 16-minutersregel för konditionsträning är definitivt hundra procent trams. Hur kom dom fram till den minutsiffran? Varför är 17 minuter sämre? Till exempel.

haha okej....efter som om du läser max ot programet så berättar dem om deras studier och forskning som har gjort att ,efter runt 16 min så sjunker presationen snabbt, Max ot går ut på att få maximal överbelastning vid styrketräning, sen vid konditions träning vill dem ha maximal ökning av ämnesomsättningen...!! läs de så förstår du vad jag menar =) ....

Jag vill gärna veta hur du styrke tränar, antal reps ?? sets , musklergrupper per dag ? antal ggr per grupp per vecka ?? osv =)=)

King Grub
2005-10-03, 21:43
Dom säljer ett koncept, och vill få folk att tro att deras tolkningar av forskning stämmer till fullo.

Peshmerga
2005-10-03, 21:46
Dom säljer ett koncept, och vill få folk att tro att deras tolkningar av forskning stämmer till fullo.

okej, de kan se ut som de, men dem gör inte de..men deras sett är ändå bäst =) jag tror det här eftersom jag har blivit mycket större, starkare på deras program som man kan prova 12 veckor lång, nu idag började jag med deras 6 månaders program =) Det är många många som har ökar rejält med det programet

du ska får se , jag ska ta för bilder och efter bilder =) sen ska du få se mig om 6 månader =)

Har du provat max ot programmet ?? :confused:

Hannes
2005-10-03, 21:58
okej, de kan se ut som de, men dem gör inte de..men deras sett är ändå bäst =) jag tror det här eftersom jag har blivit mycket större, starkare på deras program som man kan prova 12 veckor lång, nu idag började jag med deras 6 månaders program =) Det är många många som har ökar rejält med det programet

du ska får se , jag ska ta för bilder och efter bilder =) sen ska du få se mig om 6 månader =)

Så du tror att MAX-OT är det ultimata träningsättet, bara för att dem själva säger det?, som grubben säger: alla dessa tidningar, olika program som finns säljer koncept och visseligen kan dom fungera bra. men det finns väldigt väldigt MÅNGA PROGRAM SOM FUNGERAR bra. så att säga att om man följer max ot till punkt o pricka så ökar du bättre än om du kör nåt annat program. det köper jag inte

ökar du bra, så visst fortsätt för all del, men att tro blind på vad dem skriver är inte bra. så om dom skriver att äta en massa skräpmat gör du det också? :confused:

för övrigt säger dem ju att du ökar EXTREMT bra om du tar deras proteinpulver som går på kanske 600kr burken, det är vad jag kallar överbetalt.

Lyset
2005-10-03, 22:29

När jag läser inlägg i den här stilen får jag alltid en känsla av att någon driver med mig. Givetvis är inte MAX-OT tusen gånger bättre än andra träningsprogram och givetvis går det ingen magisk gräns efter 16 minuters konditionsträning.

Peshmerga
2005-10-04, 10:50
hahahah okej....jag ser verkligen att ni inte har kört efter max ot , men om ni hade de, så skulle ni fatta va jag menade ;) Prova på :)

Till den som sa nått om deras protein så kör jag inte me de, kör med star natrions whey 80 o deras gainer pro =)