Logga in

Visa fullständig version : Bli större (deff/bulk)

c0nne
2005-10-02, 20:39
Gick hem innan idag o funderade som vanligt o kom o tänka på;

För att bli större ska man ju ha energiöverskott om jag inte har fel,
men det är väl protein som gör en större muskelmässigt?
Då kan det ju kvitta ifall man får i sig 500 kcal i sig extra om dagen än vad man förbrukar? om man då har hyffsat med kroppsfett på sig?
Så tar ju kroppen energin från kroppsfettet istället när man utför något fysiskt?

Räcker det inte då med att man får i sig tillräckligt med protein och en del fett så att kroppen inte försätter sig i fettsparläge o börjar bränna muskler som energi istället??

Hmm lite konstigt formulerat kanske, men jag hoppas nån förstår vad jag menar? och kan svara på det...

MVH
c0nne :)

King Grub
2005-10-02, 20:43
Då kan det ju kvitta ifall man får i sig 500 kcal i sig extra om dagen än vad man förbrukar?

Kvitta för vad? Äter du mer än du gör av med lägger du på dig kroppsfett. Och du behöver inte ett överskott på 500 kcal/dag för att bygga muskelmassa.

c0nne
2005-10-02, 20:54
Då kan det ju kvitta ifall man får i sig 500 kcal i sig extra om dagen än vad man förbrukar?

Kvitta för vad? Äter du mer än du gör av med lägger du på dig kroppsfett. Och du behöver inte ett överskott på 500 kcal/dag för att bygga muskelmassa.

Hmm mja va jag har läst bör man ligga på kaloriöverskott om man vill växa, men då borde man ju bara växa i kroppsfett? (som du säger..)

Då borde man kunna äta så mycket proteiner som man behöver dagligen och sen klara av att träna genom att få energin från sitt kroppsfett? eller?

brrrr inte lätt att skriva det man tänker :P

King Grub
2005-10-02, 20:57
Vid styrketräning används inte fett som bränsle, utan i princip enbart kolhydrat.

c0nne
2005-10-03, 17:37
Vid styrketräning används inte fett som bränsle, utan i princip enbart kolhydrat.

oj, är det? ja då får jag ta o säga att jag fått allt om bakfoten, men tack för ditt svar iaf! :)