Visa fullständig version : Rescue Me - Denis Learys senaste serie
drar en vild chansning men det kanske finns någon här inne som följer denna underbara serie: http://www.imdb.com/title/tt0381798/
serien utspelar sig i new york, och man följer 6-7 karaktärer på en brandstation i deras minst sagt märkliga vardagssituationer :)
man kan väldigt grovt säga att rescue me är som ett slags sex and the city fast för killar, och det är mycket råare humor och skönare skådespelare!
rekommenderas varmt!
kan tillägga att andra säsong sänds i usa just nu och jag vet inte om något svenskt bolag har köpt in första säsongen.
som med många andra serier kan den verka lite segstartad men efter 3-4 avsnitt är man helt fast :thumbup:
Har just betat av de 3 säsongerna som finns (den fjärde kommer i vår nån gång..). Lätt den bästa drama/komedi serie jag någonsin sett, min själsfrände när det gäller serier (PB släng dig i väggen). Bör passa många av alla er störda jävlar som huserar här inne och perfekt för magträningen är den också.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
TrasMannen
2006-08-31, 15:07
Kollar på den och gillar den starkt!
hehe. Jag säger ju att serien tokäger! :)
Kul att någon mer än jag har insett det nu. :)
hehe. Jag säger ju att serien tokäger! :)
Kul att någon mer än jag har insett det nu. :)
Rekommenderade den för några polare när jag var klar, och dom gillade den skarpt också.
Garrity är ju så jävla skön, favoritscenen är när han gick i sömnen :laugh:
Rekommenderade den för några polare när jag var klar, och dom gillade den skarpt också.
Garrity är ju så jävla skön, favoritscenen är när han gick i sömnen :laugh:
Det sjuka är att i stort sett alla karaktärer är hur sköna som helst. :laugh:
När man sett 3 säsonger och tänker tillbaka på alla roliga saker som har hänt så finns det så sjukt många.
Det är så jäkla skönt med en serie där alla inte studsar runt på rosa moln och där allt löser sig till slut.
Väldigt skarp serie som kan få en att gå från att sitta och skratta så man nästa lipar till verkligt tragiska händelser som verkligen berör en (tänker främst på slutet i säsong 2 utan att spoila något)
Alltså Dennis Leary har gjort en liknande serie men där han e snut, är det också del av Rescue Me eller? Jag hittar dock inget på MDB om det? Den serien visades i Sverge för något år sen tror jag?
Ah, den ska tydligen heta The Job. Sedär.
grisbil3n
2006-09-05, 13:32
The Job är också bra som fan.
Arf Pingvin
2006-09-05, 13:34
En helt vanlig serie. Rätt trist med andra ord.
Tricklev
2006-09-05, 14:48
"En serie för er andra störda jävlar"- Populär kultur när den är som bäst, ni är inte ovanliga heftiga störda jävlar, ni är vanliga människor.
En helt vanlig serie. Rätt trist med andra ord.
Du kan inte ha sett många avsnitt?
Förmodligen dömde du ut den efter att ha sett 10 minuter på tv?
Arf Pingvin
2006-09-05, 22:38
Du kan inte ha sett många avsnitt?
Förmodligen dömde du ut den efter att ha sett 10 minuter på tv?
Jag är inte mycket för serier bara, men jag bestämde mig för att kolla in den här. Såg första avsnittet.
Jag är inte mycket för serier bara, men jag bestämde mig för att kolla in den här. Såg första avsnittet.
Om du ser ett avsnitt av en serie så kanske du inte bör uttala dig om den alls?
Man kan inte ha fått en speciellt stor bild av en serie på ett avsnitt.
Absolut inte tillräckligt för att jämföra den med andra serier i alla fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.