Visa fullständig version : shrugs frågor
hej
har slarvat en del med traps träningen men nu vill jag komma igång med den
när jag har kört har jag kört hantelshrugs.. rakt upp och rakt ner, oftast 10-12 reps
några frågor:
1) vad tycker ni om skivstångsshrugs i jämförelse med hantelshrugs.
Antar att variation gäller här som i alla andra muskelgrupper ?
2) rekommenderar ni att köra dom med stången framför eller stången bakom, förklara gärna hur ni tänker här.
3) hur många reps skall man belasta trapsen med och framförallt, hur strikt skall man köra dom.. jag tycker att man kan köra jäkligt tungt fast då spänner man nacken ganska mycket och kanske tappar man kontakten då, trots att man kör hela rörelsen ?
i morgon blir det traaaps *flex*
Mr. Moose
2005-10-01, 02:27
Själv har jag hyfsade traps men jag tränar dom aldrig direkt.
Har alltid kört tunga marklyft....
Myggan, om du inte kör mark... börja....
Claes
Fatalist
2005-10-01, 11:01
Jag brukar köra med stången bakom, ska prova framför idag då också. Traps är ju skitkul att träna!
Gillar inte hantlar, om man inte spänner ut latsen släpar de ju mot kroppssidan
Jag kör numer bara med stång, hantlarna är för lätta på gymmet. Annars varierar jag mig gärna.
Båda. Inte på samma pass dock.
Lagom många reps. ;) När jag kör tungt så är det inte vidare strikt.
Jacksatan
2005-10-01, 11:53
Jag kör aldrig shrugs utan istället lite upplutade hantelroddar, t-bar roddar och marklyft. Ser ingen anledning att börja köra shrugs när man har dessa övningar.
Jag kör aldrig shrugs utan istället lite upplutade hantelroddar, t-bar roddar och marklyft. Ser ingen anledning att börja köra shrugs när man har dessa övningar.
anledningen är väl för att få ännu större shrugs :D dom kan väl inte bli för stora..
själv gillar jag väl bäst hantlar, funkar bäst med greppet där (använder inga dragremmar så). stång tar väl rätt ok men får inte riktigt samma kontakt. aldrig provat köra med stången bakom, känns som det inte går pga hockeyröven
Jag brukar köra med stången bakom, ska prova framför idag då också. Traps är ju skitkul att träna!
Gillar inte hantlar, om man inte spänner ut latsen släpar de ju mot kroppssidan
håller verkligen med, speciellt nu när jag har lite problem med ryggen och inte kör marklyft, då är det extra nödvändigt.
en sak jag har märkt är att när jag kör tunga shrugs så spänner jag ryggen på något konstigt sätt för när jag lägger ifrån mig hantlarna/stången så värker det i mitten av ryggen i några sekunder.
Någon som har upplevt detta ?
Jag själv har gåt från hantlarna till skivstångssmith och tycker det funkar kanon.
Stång bakom rygg gör att den tar i min ankstjärt. Stång framför tar i..."paketet" :)
Stång bakom rygg gör att den tar i min ankstjärt. Stång framför tar i..."paketet" :)
Dra den bakåt som alla andra ;D
Framför kör jag , frammåtlutad försöker bygga djup i muskeln och inte höjd.
Sen lastar jag inte järnet heller med en jävla massa plattor å står å juckar på stället som jag sett mänga köra , heeeeeeela rörelsebanan med KRAMP på toppen ..
Framför kör jag , frammåtlutad försöker bygga djup i muskeln och inte höjd.
Sen lastar jag inte järnet heller med en jävla massa plattor å står å juckar på stället som jag sett mänga köra , heeeeeeela rörelsebanan med KRAMP på toppen ..
Jag gör båda. Lastar högre vikt med kortare rörelsebana tills det är jäkligt tungt.
Dra den bakåt som alla andra ;D
Paketet eller stången ? =/
Paketet eller stången ? =/
Skillnaden är? :D
Skillnaden är? :D
Precis vad jag trodde att du skulle svara :laugh:
Precis vad jag trodde att du skulle svara :laugh:
Shit, börjar bli allt för förutsägbar :D
Nej men jag står något framåtlutad i höften, lite bredare än axelbrett mellan fötterna, fötterna i knäböjsposition egentligen. När det är riktigt tungt så kickar jag lite med benen också. Står man så så kommer paket och stång bättre överens :)
Shit, börjar bli allt för förutsägbar :D
Nej men jag står något framåtlutad i höften, lite bredare än axelbrett mellan fötterna, fötterna i knäböjsposition egentligen. När det är riktigt tungt så kickar jag lite med benen också. Står man så så kommer paket och stång bättre överens :)
allright ! Skall testas :thumbup:
Jag kör betydligare lättare hantlare i shrugs nu än tidigare och får betydligt bättre kontakt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.