handdator

Visa fullständig version : Köp av ljudanläggning

Sparrisen
2005-09-30, 21:19
Tja, va ett tag sedan man skrev här...

det är så att jag vill (måste... :D ) köpa en ny stereo eller dylikt. Funderer på att köpa ett par nya högtalare och en förstärkare och sedan koppla till datorn, har ju all musik där så...

Jag är dock student och bor på 20 kvadrat, så det måste inte vara något i monsterväg, dock bra :D .

Några tips? Kan själv inte mycket...

"Funkar" detta för mig?

Netonnet:

Sony TA-FE370 Silver
Två-kanals förstärkare på 2x70W. Stilren och tilltalande design. 6-audioingångar för tillkoppling av exempelvis CD-spelare, radiodel eller kanske dator m.m., phonoingång för inkoppling av skivspelare och Loudness funktion för extra tryck i ljudet. Fjärkontroll medföljer.
* Vikt: 5,5 kg
* Mått i mm (BxHxD): 430x135x310

Centrum Oberon 100
3-vägs basreflexhögtalare med mycket goda ljudegenskaper som klarar upp till 300 W belastning (Short Term) och 150 W (Long Term). Dubbla baselement på 16,5 cm ger dig ett distinkt och kraftigt basljud. Mellanregister på 10 cm och en Soft dome diskant på 2,5 cm. Känslighet på 90dB gör att man inte behöver särskilt mycket effekt i förstärkaren för att få en ren och klar ljudbild utan att göra avkall på trycket i ljudet. Högtalaranslutningarna är guldplätterade för bästa kvalité.
* Watt: 150 W Long term/300 W Short term
* Vikt: 14 kg/st
* Mått i mm (BxHxD): 210x830x290

Billigt iaf... 2700:-

skaparn
2005-09-30, 21:20
Tja, va ett tag sedan man skrev här...

det är så att jag vill (måste... :D ) köpa en ny stereo eller dylikt. Funderer på att köpa ett par nya högtalare och en förstärkare och sedan koppla till datorn, har ju all musik där så...

Jag är dock student och bor på 20 kvadrat, så det måste inte vara något i monsterväg, dock bra :D .

Några tips? Kan själv inte mycket...

"Funkar" detta för mig?

....

Ja.

Sparrisen
2005-09-30, 21:22
Ja.

jo, man kanske finns bättre för typ samma kostnad? :MrT:

MasterChief
2005-09-30, 21:25
Kolla in www.hifiklubben.com

De har riktigt bra saker billigt, som tex högtalarna Gale.

skaparn
2005-09-30, 21:31
jo, man kanske finns bättre för typ samma kostnad? :MrT:

Kanske, men om vi ska se i totalkostnadstermer så är det arbete du måste lägga ner för att hitta en bättre anläggning inte försumbart och med bakgrund av det du skriver om dina ambitioner och kanske framför allt signalkälla så klarar du dig bra med det ovanstående. Instämmer du dessutom i reklamtextens prat om "stilren" så kan du gott köpa den.
Visst har MC en poäng i att det kan vara idé att kolla upp hifiklubben men jag tror inte du hittar ett helt system där för 2,7 kkr, om så, är det inte bättre än det du får på netonnet. Dock kan ju garanti och service vara en annan på hifi klubben.

Förstå mig rätt dock, jag tycker självklart att alla ska köpa Copland till ett par Contour 1.4 SE men har varit tvungen att inse viss skillnad i preferens.

Sparrisen
2005-09-30, 21:33
Kolla in www.hifiklubben.com

De har riktigt bra saker billigt, som tex högtalarna Gale.

som typ denna:

http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegtalare/detail/BW_NAUTILUS_Hoegtalare.htm?id=4429

aliquis
2005-09-30, 21:35
det är sjukt vad hifiklubbens högtalare "stiger i värde" från år till år...

skaparn
2005-09-30, 21:36
det är sjukt vad hifiklubbens högtalare "stiger i värde" från år till år...
Ja... speciellt när inflationen legat nära 0%...

MasterChief
2005-09-30, 21:45
som typ denna:

http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/golvhoegtalare/detail/BW_NAUTILUS_Hoegtalare.htm?id=4429

Ja, den är fin. Framförallt namnet gillar jag. :D

För samma pris kan du ta 500 par av denna:
Gale (http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/stativhoegtalare/detail/GALE_4010S_Hoegtalare.htm?id=7092)

skaparn
2005-09-30, 21:50
För samma pris kan du ta 500 par av denna:
Gale (http://www.hifiklubben.com/se/produkter/hoegtalare/stativhoegtalare/detail/GALE_4010S_Hoegtalare.htm?id=7092)

Ahh, sorround.

Har du förövrigt någon erfarenhet av HiFi-Klubben? Det är ju en rikstäckande kedja så jag tänkte att de kanske har någon generell service-policy. Är dom bra att göra affärer med, för att göra en massa frågor till en enda kort?

MasterChief
2005-09-30, 22:17
Ahh, sorround.

Har du förövrigt någon erfarenhet av HiFi-Klubben? Det är ju en rikstäckande kedja så jag tänkte att de kanske har någon generell service-policy. Är dom bra att göra affärer med, för att göra en massa frågor till en enda kort?

Jag har bra erfarenhet av dem. Jag har hängt i deras butiker i över ett decennium och tänker fortsätta med det.

aliquis
2005-10-01, 00:18
snåla med paketrabatter och samma saker blir dyrare med åren dock ;D

hembiobutiken är väl kanske något att kika på.

De hade bl.a. något paket med jbl-högtalare för runt 9kkr, vet inte hur de är men det fungerar säkert ;D