handdator

Visa fullständig version : Köp av ljudanläggning

Sparrisen
2005-09-30, 21:19
Tja, va ett tag sedan man skrev här...

det är så att jag vill (måste... :D ) köpa en ny stereo eller dylikt. Funderer på att köpa ett par nya högtalare och en förstärkare och sedan koppla till datorn, har ju all musik där så...

Jag är dock student och bor på 20 kvadrat, så det måste inte vara något i monsterväg, dock bra :D .

Några tips? Kan själv inte mycket...

"Funkar" detta för mig?

Netonnet:

Sony TA-FE370 Silver
Två-kanals förstärkare på 2x70W. Stilren och tilltalande design. 6-audioingångar för tillkoppling av exempelvis CD-spelare, radiodel eller kanske dator m.m., phonoingång för inkoppling av skivspelare och Loudness funktion för extra tryck i ljudet. Fjärkontroll medföljer.
* Vikt: 5,5 kg
* Mått i mm (BxHxD): 430x135x310

Centrum Oberon 100
3-vägs basreflexhögtalare med mycket goda ljudegenskaper som klarar upp till 300 W belastning (Short Term) och 150 W (Long Term). Dubbla baselement på 16,5 cm ger dig ett distinkt och kraftigt basljud. Mellanregister på 10 cm och en Soft dome diskant på 2,5 cm. Känslighet på 90dB gör att man inte behöver särskilt mycket effekt i förstärkaren för att få en ren och klar ljudbild utan att göra avkall på trycket i ljudet. Högtalaranslutningarna är guldplätterade för bästa kvalité.
* Watt: 150 W Long term/300 W Short term
* Vikt: 14 kg/st
* Mått i mm (BxHxD): 210x830x290

Billigt iaf... 2700:-

skaparn
2005-09-30, 21:20
Tja, va ett tag sedan man skrev här...

det är så att jag vill (måste... :D ) köpa en ny stereo eller dylikt. Funderer på att köpa ett par nya högtalare och en förstärkare och sedan koppla till datorn, har ju all musik där så...

Jag är dock student och bor på 20 kvadrat, så det måste inte vara något i monsterväg, dock bra :D .

Några tips? Kan själv inte mycket...

"Funkar" detta för mig?

....

Ja.

Sparrisen
2005-09-30, 21:22
Ja.

jo, man kanske finns bättre för typ samma kostnad? :MrT:

MasterChief