Visa fullständig version : Schulstads: "Det goda, lantbröd"
HYffsat nyttigt eller? Gott är det iaf. :thumbup:
Per 100 g
Protein: 10g
Kolhydrat: 45g
Fett: 4g
Kostfiber: 3g
Natrium: 0.52g
Ingredienser: Vetemjöl, vatten, skurna rågkärnor(8%), siktat rågmjöl(5%), vetegluten, vegetabiliskt fett(rapsolja, delvis härdad), salt, jäst, surdeg av vete, havreflingor(1%), socker, ättika, mjölbehandlingsmedel(askorbinsyra och kornmalt)
HYffsat nyttigt eller? Gott är det iaf. :thumbup:
Per 100 g
Protein: 10g
Kolhydrat: 45g
Fett: 4g
Kostfiber: 3g
Natrium: 0.52g
Ingredienser: Vetemjöl, vatten, skurna rågkärnor(8%), siktat rågmjöl(5%), vetegluten, vegetabiliskt fett(rapsolja, delvis härdad), salt, jäst, surdeg av vete, havreflingor(1%), socker, ättika, mjölbehandlingsmedel(askorbinsyra och kornmalt)
Ser nyttigt ut, jag har ätit det själv, kör nu på AXA bröd då de hade kampanj!
Ser själv till att de inte innehåller sirap, ofta står det osötat eller dylikt men innehåller trotts det sirap.
Är inte det socker som socker? :confused:
När det ändå diskuteras Schulstad "Det Goda" så får ni gärna tycka till om rågbrödsvarianten också.
Näringsvärde per 100g:
Protein 6g
Kolhydrat 35g (varav sockearter 5g)
Fett 2g (varav mättat 0,3g)
Kostfiber 6g
Natrium 0,5g
Innehåll:
Siktat rågmjöl, vatten, surdeg av råg, rågkärnor, linfrö, malt av korn, salt, ättika, jäst, rapsolja. Bestrött med valsad råg.
Detta bröd gillar jag, tycker att det låter bra också, hoppas att ni håller med om det...
Siraoen brukar försvinna under jäsningsprocessen eller nått, nån kan kanske rätta mig
Ser nyttigt ut, jag har ätit det själv, kör nu på AXA bröd då de hade kampanj!
Ser själv till att de inte innehåller sirap, ofta står det osötat eller dylikt men innehåller trotts det sirap.
Är inte det socker som socker? :confused:
dunken16
2005-09-29, 16:48
Vetemjöl som största ingrediens, nyttigt? njae.
När det ändå diskuteras Schulstad "Det Goda" så får ni gärna tycka till om rågbrödsvarianten också.
Näringsvärde per 100g:
Protein 6g
Kolhydrat 35g (varav sockearter 5g)
Fett 2g (varav mättat 0,3g)
Kostfiber 6g
Natrium 0,5g
Innehåll:
Siktat rågmjöl, vatten, surdeg av råg, rågkärnor, linfrö, malt av korn, salt, ättika, jäst, rapsolja. Bestrött med valsad råg.
Detta bröd gillar jag, tycker att det låter bra också, hoppas att ni håller med om det...
Detta bröd är kalas! :thumbup:
Iaf om det är det jag tror du menar. Schulstad har en par tre riktigt fina bröd! :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.