Visa fullständig version : Energi i grönsaker
keffat_liv
2005-09-28, 20:06
Ganska svår fråga kanske, men här finns många lärda på detta forum som säkert kan svara på ett ungefär:) Min fråga är då ungefär hur mycket energi där kan tänkas vara i 4-5 tomatklyftor + en halv morot + en skopa sallad + 7-8 små gurkskivor... Har precis börjat skolan och det var faaeeen svårare att hålla koll på energiintaget än när man bara går hemma, vissa saker i skollunchen kan jag räkna ut på ett ungefär själv, men inte grönsaker... (vet dock att det innehåller mkt lite kcal, men bra att veta just på denna mängd då jag förmodligen kommer äta det varje dag) =)
King Grub
2005-09-28, 20:08
I SLV:s databas står hur mycket energi olika grönsaker innehåller. Länken ligger som sticky här i kostforumet.
Hur mycket du åt vet ingen bättre än du själv.
keffat_liv
2005-09-28, 20:12
I SLV:s databas står hur mycket energi olika grönsaker innehåller. Länken ligger som sticky här i kostforumet.
Hur mycket du åt vet ingen bättre än du själv.
skrev ju hur mycket jag åt:) kanske inte går att avgöra därifrån.. aja får ta en titt på slv då, får se om jag kan lista ut på ett ungefär:) tack ändå.
King Grub
2005-09-28, 20:14
skrev ju hur mycket jag åt:).
Då är det ju bara att kolla. Hur någon annan skall kunna säga vad det du åt vägde vet jag inte, eller varför någon skulle kunna uppskatta det bättre än du.
Min fråga är då ungefär hur mycket energi där kan tänkas vara i 4-5 tomatklyftor + en halv morot + en skopa sallad + 7-8 små gurkskivor... Hur stor är en klyfta? Hur lång är en morot? Hur djup är en skopa? Hur tjock är en skiva?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.