handdator

Visa fullständig version : Tjejers träningskläder

bryggarn
2005-09-28, 18:49
Idag funderade jag lite på varför så många tjejer väljer att träna i de där väldigt tajta byxorna. Är det så att de är det bästa man kan träna i och att de skulle ha dem även om de var ensamma på gymmet eller levde i en värld utan killar. Eller är det så att de vill visa sina välsvarade lår och fylliga bakdel för oss medmänniskor. Eller kanske en kombination?. Vore kul att höra lite åsikter från tjejerna här!

För övrigt måste jag säga att det hursomhelst är grymt sexigt! :naughty:

Mass-Tech
2005-09-28, 18:50
Av samma skäl som vi killar tränar i linne och tanktopp.

Yankeee
2005-09-28, 18:51
Det är skönare / smidigare med tighta kläder.

mela
2005-09-28, 18:51
1: Tigtha byxor är lättare och skönare att träna i, man känner inte att man har dem.
2: Man vill inte se ut som en vrak på gymmet heller :D

Dumleman
2005-09-28, 18:52
Det där kommer jag aldrig att förstå. Stora pösmjukisbyxor är väl ändå optimalt?

Mass-Tech
2005-09-28, 18:53
Av samma skäl som vi killar tränar i linne och tanktopp.
Alltså alternativ 3.

Kwon

Trodde bara det var (kvinnor) som skulle skriva något i denna tråd! :laugh:

Oh wait... :cryout:

Helena B
Jaha undra varför ;) Kan bara tala för mig själv och det beror på vilken form av träning jag utför. Är det styrketräning så vill jag ha kläder man kan rör sig lite i, men är det cardio så vill jag ha kläder som transporterar fukten och dessa kläder är oftast tajta....Kanske inte va du ville höra men.... :D

MilkmaN
2005-09-28, 18:57
Don't know, don't care.

But i like it!

mangemani
2005-09-28, 19:20
tja,dom får väl klä sej hur tajt dom vill,tycker dom det är skönt så tycker dom väl det,har dom tajt kläder för att få mer uppmärksamhet så får det väl vara så då,har dom tajta kläder för att dom vill se "sexig" ut på gymmet( *screwy* ) så får dom väl ha det då.
själv har jag på med det som jag tycker är skönast,vad alla andra på gymmet har på sej kan jag nog inte bry mej mindre om.

moue
2005-09-28, 19:23
cooooleman tränar ju i tighta byxor föfan

emmzan
2005-09-28, 19:25
Mela> jag tror jag räknar in mig själv i kategorin vrak då jag i regel har på mig en eleiko t-shirt samt ett bara tokbylsiga mjukbrallor när jag är på gymet :D

mela
2005-09-28, 19:26
Mela> jag tror jag räknar in mig själv i kategorin vrak då jag i regel har på mig en eleiko t-shirt samt ett bara tokbylsiga mjukbrallor när jag är på gymet :D

hahahaha :D fan va sensuellt ;)
jag kör med mina Better Bodies byxor och en sönderklippt tshirt typ :P

AFanatic
2005-09-28, 19:28
Men vilken fattig poll! Det värsta jag vet är att träna i höhö "tights"...det ska vara vanliga träningsbyxor...inga jvla ääääooooråååbix-trikåer.

Enda gången det är legitimt med tights är vid löpning. (PS. Newline DS.)

Och jag fattar faktiskt inte varför i stort sett 99 % av alla tjejer har trikåer på sig...

Fartman
2005-09-28, 19:28
Men kvinnor har ju i regel alltid någorlunda tighta kläder på sig, så varför inte på gymmet också?

prime^
2005-09-28, 19:34
tycker tights ser dumt ut :S
varför inte träna i vanliga vita shorts och en tshirt/tjocktröja? hon såg ut o trivas iaf, o jag trivdes också med vad hon hade på sig.. fy fan va fin hon va :naughty:

emmzan
2005-09-28, 19:38
Iofs körde jag med bänktröja i helgen och det är väl bland de tightare klädesplagg man kan välja för överkroppen ? *screwy*

wintersnowdrift
2005-09-28, 19:38
Därför att tights ÄR optimalt! Fast jag har lite blandad klädsel, beroende på vad jag tränar.

Löpning: Funktions t-shirt och löpartights. Världens bästa plagg!

Cykling: Cykeltröja och cykelbyxor... ni vet sådana med stoppning i ändan ;). Gryyymt sexiga (not). Jag var faktiskt ihärdig motståndare av cykelbyxor innan jag insåg vilket fantastiskt plagg det är, även om jag inte gärna går runt och "skyltar" med dem på stan om man säger så :D .

Styrketräning: Tights och linne. Det är typ varmt på mitt gym, jag skulle dö av värmeslag om jag tvingades träna i tjocktröja och stora mjukisbyxor. Iofs har jag insett att tights inte är direkt, eh, skylande. Senast jag var på gymmet körde en grabb nån bröstövning i cablen precis bakom mig när jag gjorde djupa knäböj. Jag hade en vag känsla av att jag var iakttagen hela tiden, hur kan det komma sig? ;) :laugh: Yeah well, funktion och komfort går alltid först när det gäller mina träningskläder - om andra sedan uppskattar vad jag har på mig så är väl det kul för dem ;).

//Kristin

Pez
2005-09-28, 19:43
Trodde bara det var (kvinnor) som skulle skriva något i denna tråd! :laugh:

Oh wait... :cryout:
Yankeees tightsfetish är ju vida dokumenterad. :D

Jag gissar på att det är det allmänt rådande träningsmodet, på samma sätt som killar för 20 år sen såg ut som spräckliga gb-clowner på gymmet. Sen... if you got it - flaunt it!

Kwon
2005-09-28, 19:44
Yankeees tightsfetish är ju vida dokumenterad. :D

Jag gissar på att det är det allmänt rådande träningsmodet, på samma sätt som killar för 20 år sen såg ut som spräckliga gb-clowner på gymmet. Sen... if you got it - flaunt it!

Sant, han är en riktig expert på ämnet! :)

Kör du med tights på gymet Pez?

*Flash*
2005-09-28, 19:51
Alltså om man nu bara skulle träna överkroppen så kvittar det var man har för byxor men att försöka sig på att träna ben i säckiga byxor som klibbar fast sig är högst obehagligt och irriterande :MrT:

Min röv är dock så fet så jag egentligen borde undvika tajta byxor men det skiter jag i, folk behöver faktiskt inte glo på min rumpa :booty:

z_bumbi
2005-09-28, 20:29
Jag gissar på att det är det allmänt rådande träningsmodet

Det är bara att kolla i klädställen, det säljs inte mycket annat av träningskläder för tjejer och har inte gjort så på ganska länge.

Sen ska man köpa kläder efter vilka pass man går på också, löst och ledig för yoga osv. :)

Pingu
2005-09-28, 20:32
Visa rumpan helt klart

mini
2005-09-28, 20:50
Jag har baggy/lösa byxor och lite tajtare tanktops. Det är lite samma princip som jag klär mig efter utanför gymet.

AFanatic
2005-09-28, 21:05
Sen ska man köpa kläder efter vilka pass man går på också, löst och ledig för yoga osv. :)

Haha...då måste mina morgonpromenader se väldigt viga ut. :D

Dalì
2005-09-28, 21:08
Kollade in view poll results..Makalöst häpnadsväckande att visa upp häcken hade fått flest röster ! :laugh:

z_bumbi
2005-09-28, 21:11
Haha...då måste mina morgonpromenader se väldigt viga ut. :D

Har du inte hängt med? *slap*
Det finns stora träningsreportage om vilka kläder man ska ha när man tränat vad och det verkar mycket viktigt.

(Jag har överdoserat på gamla iform och som dessutom insett att jag måste köpa träningskläder för att kunna vara representativ på gymet. *cry* )

AFanatic
2005-09-28, 21:15
Har du inte hängt med? *slap*
Det finns stora träningsreportage om vilka kläder man ska ha när man tränat vad och det verkar mycket viktigt.

(Jag har överdoserat på gamla iform och som dessutom insett att jag måste köpa träningskläder för att kunna vara representativ på gymet. *cry* )

Nej jag har väl inte det. Jag använder tjocka stoora mysbyxor av märket asics (de kostade 99 kr på sportoutlet) med risår i bensluten, som gör att man ser ännu slappare ut, när jag är ute o går :D

iform är nostalgi...ja det är nästan kult.

wintersnowdrift
2005-09-28, 21:15
Kollade in view poll results..Makalöst häpnadsväckande att visa upp häcken hade fått flest röster ! :laugh:

Jag är ganska förvånad; fast ännu mer förvånad är jag över var dessa 30-talet tjejer som svarat plötsligt dök upp ifrån? ;)

//Kristin

bryggarn
2005-09-28, 21:16

Undra om denna undersökning är statistiskt säker ;) I sånna fall var det som jag anade, hoppas bara att inga killar lagt sig denna poll för kvinnsen

Pingu
2005-09-28, 21:16
Jag svarde men det är för att jag har kontakt med mitt feminina jag

Scratch89
2005-09-28, 21:17
hahahaha :D fan va sensuellt ;)
jag kör med mina Better Bodies byxor och en sönderklippt tshirt typ :P
Du menar din Xider tshirt? :D

Pez
2005-09-28, 21:27
Sant, han är en riktig expert på ämnet! :)

Kör du med tights på gymet Pez?
Läste du inte vad jag skrev? "...det är det allmänt rådande träningsmodet..", så - självklart följer jag modet som den slav av etablissemanget jag är.

Det jobbiga är att vika in magen i tightsen, men när det väl är gjort så ser jag riktigt slank ut om jag får säga det själv. :)

Peter-N1
2005-09-30, 00:18
Jag tror de gör det för att det är snyggt. Och det är J-VLIGT snyggt! Det är väl det bästa tillfället att visa kroppen, när man är svettig och pumpad?

Fram med mer tjejer som tränar med tights och sporttop! *yourock*

no1fitness
2005-09-30, 00:23
Jag undviker tighta byxor. *spy*
Inte snyggt på min överdimensionerade rumpa och är inte skönt att träna i heller. Väldigt obehagligt att köra tex böj i.
Linnet/t-shirten kan gärna vara lite tight.

Observera att mina gråa byxor jag brukar träna i nu sitter som tights men inte är det. Finns bildbevis i min tråd... *spy* *popcorn*

Helen@
2005-09-30, 01:11
Formen bestämmer nog klädseln för många :cool: Ju bättre form desto mindre och tightare kläder :naughty:

:D

//Helena

no1fitness
2005-09-30, 01:14
Formen bestämmer nog klädseln för många :cool: Ju bättre form desto mindre och tightare kläder :naughty:

:D

//Helena

He he, så sant som det var sagt. :thumbup:

Peter-N1
2005-09-30, 01:17
Jag undviker tighta byxor. *spy*
Inte snyggt på min överdimensionerade rumpa och är inte skönt att träna i heller. Väldigt obehagligt att köra tex böj i.
Linnet/t-shirten kan gärna vara lite tight.

Observera att mina gråa byxor jag brukar träna i nu sitter som tights men inte är det. Finns bildbevis i min tråd... *spy* *popcorn*

Ja, det är helt sjukt vilken fet rumpa du har *screwy*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=21374&stc=1

Om det nu inte var så att jag var så jäkla dålig på att ge komplimanger, skulle du få en feting komplimang för den där.. :booty:

userfriendly
2005-09-30, 06:48
Det finns inget skönare att träna i! :hbang:
(vill plåga andra genom att visa upp min häck kanske ;) )

Slartibartfast
2005-09-30, 13:51
Hade det varit socialt accepterat hade jag tränat i samma typ av kläder som tjejerna.

aliquis
2005-09-30, 14:28
hos oss har iaf många kvinns tighta kläder, det e bra.

no1fitness
2005-09-30, 15:00
Ja, det är helt sjukt vilken fet rumpa du har *screwy*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=21374&stc=1

Om det nu inte var så att jag var så jäkla dålig på att ge komplimanger, skulle du få en feting komplimang för den där.. :booty:

Aj ja, mina ögon !! *spy* :D
Har min fetaste form någonsin, men ack för den dolda komplimangen. *kissass*