handdator

Visa fullständig version : Mitt kostschema, åsikter tack.

Ervin
2005-09-27, 21:47
Så här ser min dag ut.
08.20 Vaknar jag och så så snart som möjligt så dricker min protein drink 20g protte ungefär då.

09.00 Äter min frukost antagligen 100g havregryn fiberberikade med 2-3 skedar äppelmos och mjölk till det ungefär 1½ glas eller 80g müsli med 1½ glas mjölk.

Ungefär vid kl 11 så ska jag träna o då dricker jag min drink på 18g protein o 40g kollisar och efter träningen ungefär vid kl 12 så tar jag ytteligare en drink på ungefär 85g kollisar o 30g rapid hydro blend.

12.30 så äter jag en måltid idag var det linssgryta ungefär 18g protte o 46g kollisar o nån gram fett. det är ungefär så här det brukar se ut.

13.55 så äter jag 40g salta jordnötter o ungefär 1 stor banan

16.00 blir det käk. där jag försöker käka 500kcal typ. 20g protte o 70g kollisar o fett äter jag här också.

19.00 äter jag en gång till samma som förra gången men säkert mindre kcal.

21.45-22.00 blir det en till måltid typ som tidigare.

innan läggdags så blir det 20g jornötter o sloow protein. o jag lägger mig efter kl 12.

Nå hur tycker ni det ser ut?
Jag försöker få i mig ungefär 3500kcal per dag o 90g fett o mellan 2.0-2.5g protein per kg.

Comments plz på vad jag kan förbättra.

//Erwin :eating: *flex* :sleep:

Niclaaas
2005-09-27, 22:33
vad är ditt mål?
hur går träningen?

tycker det ser väldigt bra ut iaf. dock:

*ät något till proteinet i första måltiden annars oxiderar det
*äter du inget frukt & grönt? mer sånt isåfall

finlir får någon annan ta. går träning, viktuppgång (antar jag att du är ute efter) och så bra finns det väl ingen anledning att ändra alltför mycket

Ervin
2005-09-28, 08:31
Mitt mål är att ajg ska gå upp i vikt o det ska medföra att jag går upp i muskelmassa... så jag ska träna stenhårt och äta bra fram till nyår sen därefter så ska jag nog deffa. för jag börjar få alldelles för mycket hull lite överallt.

Träningen går faktiskt riktigt bra gör den.. :hbang:

Jag kanske skulle kunna ta en frukt till min protein drink.
O så får jag slänga in mer grönsaker o frukter vid mina måltider.

Något mer?
Tack för tipsen hittills!

Niclaaas
2005-09-28, 09:21
en frukt kanske inte är det bästa för just det ändamålet, ett grovt bröd kanske?
går du upp alltför snabbt i vikt kanske du kan dra ner lite på kaloriintaget? fast det vet ju bara du själv...

som sagt, tyckte det såg väldigt bra ut

Ervin
2005-09-28, 12:58
jo det blir det nog. bättre kolhydratkälla från grovt bröd. men det som jag tänkte mest på från första början var att jag skulle få upp den låga insulinnivån. men tänkte inte på att proteinet oxiderar.

Jo jag får anpassa mig efter viktuppgången men jag tänkte igenom noga o sen är jag väldigt nöjd med upplägget o resultaten...

Det enda negativa är att man springer på toa ofta :P

Niclaaas
2005-09-28, 13:13
då så. kör hårt :hbang:

Max
2005-09-28, 18:24
Varför skulle det vara fel med en frukt och rätt med en fullkornsskiva? Frukt och fruktos är inte farligt...

Niclaaas
2005-09-28, 18:49
Varför skulle det vara fel med en frukt och rätt med en fullkornsskiva? Frukt och fruktos är inte farligt...

fel och fel, jag skrev "en frukt kanske inte är det bästa för just det ändamålet" eftersom jag inte var säker på att kolhydraterna från frukten hjälper proteinet från oxidation. har du läst alla inläggen? jag rådde honom att äta mer frukt och grönt

Max
2005-09-29, 21:48
fel och fel, jag skrev "en frukt kanske inte är det bästa för just det ändamålet" eftersom jag inte var säker på att kolhydraterna från frukten hjälper proteinet från oxidation. har du läst alla inläggen? jag rådde honom att äta mer frukt och grönt
Jo, jag läste tråden. Är bara lite less på alla som rackar ner på frukt ;)
Missade ditt frukt och grönsaksfrämjande, ledsen.