handdator

Visa fullständig version : Inspirerad av dokusåpakändis-tråden...

wintersnowdrift
2005-09-27, 17:57
Skulle du kunna tänka dig att vara med i en dokusåpa? Varför/varför inte? Och om du skulle det, vilken i så fall?

//Kristin

Gabriel_
2005-09-27, 17:57
för respekt till min familj, nej

EDIT: och mig själv såklart :D

JJ
2005-09-27, 17:58
Nej, dels så skulle jag antagligen inte stå ut med att umgås med de andra deltagarna, dels vill jag inte bli känd.

puppas
2005-09-27, 17:59
Ja lätt, om det var typ "The Ultimate Bodybuilder" där man gör fettmätningar och muskelmätningar varje vecka, de 3 som byggt minst och lagt på sig mest fett kan bli utröstade.

Men inte någon annan Dokusåpa.. :whipped:

Jorgen
2005-09-27, 18:00
Nej, NEj, NEJ, NEJ

Eller bara nej

Pingu
2005-09-27, 18:05
Nix

Kwon
2005-09-27, 18:06
Om jag var garanterad si och så mycket slantar så.

xynd
2005-09-27, 18:09
Tuf - The ultimate fighter
Handlar om att man tränar och fightas och till slut så vinner 2stycken varsitt kontrakt hos ufc..
:hbang: :hbang: :hbang:

Pudzianovski
2005-09-27, 18:10
Kwon kanske ska söka till beauty and the geek?

Årets dokusåpa.

Som svar på frågan: Nej (men man vet ju aldrig...)

Fatalist
2005-09-27, 18:10
Lätt, sjysst att slippa jobba och slappa/knolla

Jense
2005-09-27, 18:11
Tuf hade varit kul som sagt.

big brother - nej
paradis hotel - nej
robinson - kanske
fame factory - nej

Dalì
2005-09-27, 18:24
Nix! Platsar inte in bland de där

Allan
2005-09-27, 18:29
Inte en chans. Och nittionio procent av de som varit med kommer att ångra sig. Några kommer att ångra sig riktigt, riktigt mycket också. Speciellt de som visat kopulationsanlagen för nationen - den delen är nåt som befolkningen ALDRIG glömmer. Eller accepterar, oavsett vad som sägs i AB eller Vecko-Revyn.

allan

tp_88
2005-09-27, 18:33
Jag hade gått på audition på "Byggar-Idol" :D

EDIT: Om det nu hade funnits så klart! Vore ganska underhållande att se faktiskt! :) Annars skulle jag nog kunna tänka mig att vara med i Robinsson, lite väl katabolt kanske... ;)

grisbil3n
2005-09-27, 18:35
Inga problem, läsa böcker och ta det lugnt. Gratis mat och boende etc...

Pudzianovski
2005-09-27, 19:15
Inte en chans. Och nittionio procent av de som varit med kommer att ångra sig. Några kommer att ångra sig riktigt, riktigt mycket också. Speciellt de som visat kopulationsanlagen för nationen - den delen är nåt som befolkningen ALDRIG glömmer. Eller accepterar, oavsett vad som sägs i AB eller Vecko-Revyn.

allan

Det finns faktiskt fler dokusåpor än "kopulations dokusåpor" så 99 % låter extremt överdrivet.

Spannmål
2005-09-27, 19:18
Farmen hade varit fräckt. Verkar slappt samtidigt som man kan sola och bada och faktiskt kan fly till civilisationen om det blir för jävligt.

PowPow
2005-09-27, 19:24
Det finns faktiskt fler dokusåpor än "kopulations dokusåpor" så 99 % låter extremt överdrivet.

Men det är ju det som är Allans signum: att överdriva för att poängtera ;)

Gällande frågan:
Skulle nog kunna tänka mig det. Tror mig ha så pass bra självkontroll att jag skulle klara av att inte skämma ut mig. Men det beror ju helt på vilken såpa det är. Robinson hade nog varit lite kul.

Runda Grodan
2005-09-27, 19:33
Ja det finns väl ett par dokusåpor jag skulle kunna tänka mig att medverka i men jag tror inte att producenterna skulle vara särskillt intresserade av att ha mig med i programmet.

Jag dricker ingen sprit och är inte särskillt utseendefixerad. Jag skulle nog inte bry mig så mycket om vad de andra deltagarna gjorde eller bli särskillt upprörd över dem.

Däremot skulle jag slappa en hel del och bara försöka ha det trevligt. Jag skulle absolut inte fixa håret och klä upp mig inför utröstningar eller liknande. Skulle nog ha rätt mycket "myskläder" på mig.

Paradise Hotel skulle vara rätt soft. Slappa i solen och ta det lugnt. :cool:

LBacker
2005-09-27, 19:37
Skulle du kunna tänka dig att vara med i en dokusåpa? Varför/varför inte? Och om du skulle det, vilken i så fall?

//Kristin

Dudå?

mangemani
2005-09-27, 19:39
hmm,blir spyfärdig bara jag ser på skiten,så nej...spelar ingen roll hur mycket pengar det finns på lappen som dom viftar framför ögonen på en,jag skulle aldrig vara med...vidriga program som borde läggas ner.

Cilia
2005-09-27, 20:35
NEJ!

skulle säga aldrig i livet

men det fanns en som gick på BBC för några år sedan och hette cast away.
det var ingen riktig dokusåpa för ingen blev utröstad men ett gäng pesoner fick flytta till en ö utanför Skottland och bygga upp ett samhälle där under ett år. Så fick man följa dom. Det skulle jag gilla att göra. Enda nackdelen är just det att man måste bli filmad. Jag gillar inte att vara med på film eller att bli fotad. Eventuellt skulle jag överväga det. Men då var det inga tävlingar involverade och inga utröstningar utan bara att ta sig igenom ett dagligt liv och just bygga upp, odla, ta hand om djur etc.

Är det bara jag som har sett den?

Kebab-Arne
2005-09-27, 20:38
Kanske...

Men skulle isf vara första säsongerna av Robinson när SVT hade det. Fast det är jävligt katabolt tråkigt nog.

Spiffy
2005-09-27, 20:42
En polare var med i en som hade kunnat vara lite skoj. Inte riktigt dokusåpa kanske med samma anledning som Cilias. De skulle leva som Cowboys i tre månader tror jag det var. Hade varit ganska intressant.
Kommer visas på någon BBC kanal tror jag.

scythe
2005-09-27, 20:46
Och göra mig till en narr för svenska folket? Nej. För det är vad man blir. En narr.

H.Emanuel
2005-09-27, 20:47
Aldrig i livet. Hörde däremot talas om en idé från någon att göra en dokussåpa med människor som skulle förlora så mycket som möjligt, dvs jobb, familj, vänner osv, alltså den som lyckades förlora mest skulle vinna. Jag tyckte det lät som en intressant såpaidé.

Zakath
2005-09-27, 20:48
Nej, usch...

Visst är vissa koncept något intressanta (som Robinsson och liknande), men jag skulle absolut inte trivas bland sådant folk, det enda intressanta är "samla mat och överleva grejen" och tyvärr så handlar det programmet om något helt annat.

Rockhard
2005-09-27, 20:54
Ja om jag var fet skulle jag kunna vara med i "big loosers"

wintersnowdrift
2005-09-27, 21:00
Dudå?

Jag är lockad av konceptet "utmaningar", så en överlevnadsdokusåpa som verkligen handlade om överlevnad kanske hade varit något för mig. Men tyvärr så fokuserar i princip alla dokusåpor som produceras för TV på intriger och socialt rävspel, toppat med lite sex. T.o.m. Robinson på den "gamla goda" SVT-tiden fokuserade nästan enbart på den sociala biten.

Såpor som Big Brother och Paradise Hotel skulle jag aldrig få för mig att söka till. Iofs har jag nog inte tillräckligt stora bröst eller nätter spenderade på inneklubbarna runt Stureplan för att bli antagen heller :D.

Jag vet inte om det räknas som dokusåpa?, men SVT:s "Toppform" tyckte jag var ganska trevligt producerat. Något liknande skulle jag nog kunna tänka mig att vara med i.

//Kristin

Jax
2005-09-27, 21:08
Finns två "dokusåpor" jag har sett som jag faktiskt skulle ha velat vara med i. Kommer dock inte ihåg namnet. Den ena var utformad som en mulitsport-tävling och den andra har gått på Discovery och handlar om SAS-selection.

Sen skulle jag föredrag att det inte sänds i tv, men det kan det vara värt för att få prova utmaningen.

Någon annan fördummande skit som Big Brother eller dylikt skulle jag absolut inte ställa upp i.

mini_Arnold
2005-09-27, 21:12
Beror på så mycket.
Är jag grov ?
Vilket program är det ?
Är jag singel ?
Är jag pank ?
Behöver jag dricka sprit och bete mig fjortigt ?
Är jag hungrig?

Kwon
2005-09-27, 21:31
Kwon kanske ska söka till beauty and the geek?

Årets dokusåpa.

Som svar på frågan: Nej (men man vet ju aldrig...)

Nä jag är inte tillräckligt snygg för att kallas för en "beauty", men tack iaf Pudzi! :)

Lyset
2005-09-27, 22:08
"Mullvaden" som femman sände för några år sedan skulle jag kunnat vara med i.

Garnax
2005-09-27, 22:23
Jo, om den fyller ett syfte utöver sjävla TV grejen...

Kul och se vad man kan tvinga sig till att klara i extrema miljöer
och situationer

Wopper
2005-09-27, 22:36
Mitt liv är just nu värre än alla dokusåpor tillsammans. Så för min del så hade det varit rena semestern att delta i stolleproven.

TrasMannen
2005-09-28, 08:09
Den dära dokun på ZTV där dom skulle ta ut en förare för ett stall i nån ny rallyklass. Där hade dom ju fokuserat nästan enbart på själva tävlingen.

Första gången jag överhuvud taget funderade på att möjligtvis tänka mig att ställa upp i en doku. Men nää.

Piranha
2005-09-28, 09:17
Aldrig i livet inte ens om jag fick bra betalt.

myggan
2005-09-28, 10:05
tycker vissa bigbrother säsonger har verkar ganska harmlösa och roliga att vara med i, man träffar ju mycket nytt folk.
Skulle aldrig vågat chansa dock, kanske om dom slänger in ett riktigt gym och obegränsat med mat =) då hade jag inte tvekat

LBacker
2005-09-28, 14:44
Finns två "dokusåpor" jag har sett som jag faktiskt skulle ha velat vara med i. Kommer dock inte ihåg namnet. Den ena var utformad som en mulitsport-tävling och den andra har gått på Discovery och handlar om SAS-selection.

Sen skulle jag föredrag att det inte sänds i tv, men det kan det vara värt för att få prova utmaningen.

Någon annan fördummande skit som Big Brother eller dylikt skulle jag absolut inte ställa upp i.

Camp Molloy va? Troligen den bästa dokusåpan som någonsin producerats i svensk TV (om man inte använder antalet tittare som måttstock).

Nu gillar jag förvisso både Paradise Hotel och Farmen, men överlag väljer jag att se på de såpor som ger mig mer sann glädje än irritation/ångest. Därför tittar jag inte Idol-utagningarna, utan enbart finalerna. Jag stängde också av Farmen när Sebastian Something härjade som värst (inte på grund av någon heroisk strävan, utan som en följd av min självbevarelsedrift). Annars tenderar jag att vilja halvmörda sådär på en vardagskväll, vilket inte känns helt produktivt. Att idolisera och fascineras passar mig bättre, däremot skyr jag helst förakt eller hån. Att se människor göra det som dom är bäst på imponerar rysligt. Därför skulle jag själv enbart vilja vara delaktig i en såpa som ligger i linje med mitt övriga livskall. Annars hade det känts relativt överflödigt.

Att kjela med Natacha Peyre kan förvisso kännas som ett livskall, men då bedrar man sig troligen en smula: ;)

Kristin: Camp Molloy hade nog passat dig utmärkt, synd att det lades ner efter enbart en säsong.

Jax
2005-09-28, 15:19
Japp Camp Malloy var det, tack.