Visa fullständig version : Har ni fått skador när ni styrketränar??
För ett tag sen satt jag och funderade... Var lite bitter över de gånger jag har skadat mig och tvingats avbryta... Sen började jag fundera.. Kanske är det så att det är omöjligt att träna en längre tid utan att skada sig?? Vem har egentligen inte gjort det???
Vem har egentligen inte gjort det???
Jag.
Skadat mig en gång.. knäet. Tragiskt nog så hände det en av de få gånger jag körde benspark, gjorde det enbart för att benpressen var upptagen.. så min erfarenhet av tung benspark: knädödare.
Borde stå: "Warning - Disco kills"
Japp. Minst 3 gånger vad jag minns. Ett område kring yttre nyckelbensfästet på vänster sida var först ut, sen kom samma område på höger sida och senast så är det ett fäste i underarmen som bråkade.
King Grub
2005-09-27, 15:24
Jag har inte fått några skador, förutom sträckningar och muskelbristningar, av styrketräningen, på 18 år.
Skadade axel när jag körde axelpress. Gjorde en 6a och skulla ha pass 7e gick bra men på den åttonde så var han inte med så ena hanteln åkte ned snett bakåt. Då detvar tunga hntlar så blev det en del skador men det har läkt och är ganska bra nu
nacken *2
ryggen en gång
ena i nacken varade jävlingt länge, med hjälp av nackhuvan gick det över.
Gabriel_
2005-09-27, 15:41
noo aldrig.. men därimot vänstra axeln i boxningen : /
Har en till. Polarna sa att jag inte kunde lyfta Eriks Volvo 343 bak och dum som vanligt så gjorde jag det. Värmde inte upp tillräckligt så jag drog på mig en kotkompression i ryggen men bilen åkte upp.
Har slutat med sådana dumheter nu
Pingu : Jag lyfte också en bil, en Toyota Starlet. På fyllan dessutom :thumbup:
Har gjort illa mig en gång per axel. Nu är dom lite konstiga och fulla med brosk, men vad gör man.
jag lyckas jämt dra på mig inflammationer, speciellt i axlarna. iofs vet jag inte om jag ska räkna det som en riktig "skada", men iaf :D
Fultjack
2005-09-27, 16:26
ingen seriös skada, har tränat 4 år
bara lite nerver i kläm och sträckningar
En seriös. Inflamerad infraspinatus.
Alla andra skador har jobbet varit en bov i också.
Jag har haft en del sträckningar men de två skador jag haft i armbågen respektive knät orsakades av hushållssysslor. Nu känner jag mig på nytt skadefri så det är bara till att mata på. Med rätt uppvärmning så slipper man mycket tråkigheter.
Förutom fläskläpp då jag tappa stången på läppen så
har jag klarat mig fint :)
Började med lågreps i knäböj såfort tekniken var hyffsad (inte allt för länge efter en knäoperation), fick en inflamation eller nått i ett muskelfäste nedanför knät annars var det lungt.
Och en sträckning i ryggen, maxning i mark andra ryggpasset.
jaaa som, får skylla mig själv men man blev så jävla viktkkåt i början :em:
Tricklev
2005-09-27, 16:37
Ingen, har inte tränat så länge dock.
noo aldrig.. men därimot vänstra axeln i boxningen : /
samma sak hände mig, drog av en hård jävel med vänstern och det knakade som fan. Att detta hände igår gör inte det bättre *cry*
Har haft en ganska långvarig inflammation i ena axeln/nacken. Den är helt återställd så nu är det fullt ös igen. :hbang:
Träningen har aldrig gått så bra som nu så snart smäller det väl till så sitter man där skadad och fet igen. :eating:
Ninjasmurf
2005-09-27, 16:43
pajade ryggen för länge sen på gymmet, samt en ordentlig muskelbristning i korsryggen... blir väl 1,5 gång då
Shadow Warrior
2005-09-27, 16:51
5st överansträningar/ryggskott
Sträckning höger biceps
Sträckning höger pecminor
Aktuella problem/skador:
Överansträngda handleder (13månader)
Skadad Höger axel (9månader)
wintersnowdrift
2005-09-27, 17:53
Ingen gång av styrketräning (nu kör jag iofs inte speciellt tungt heller... än :)). Däremot fick jag en löparskada i knät för 1,5 år sedan, en seeeg skada som tog tid att läka... orsakad av att jag sprang för långa sträckor för tidigt på säsongen, mycket klantigt. Sedan dess har jag på min höjd stukat foten *peppar peppar ta i trä*.
//Kristin
ryggen var småkass i några veckor i sommras sen lite strul med handleden som suttit i rätt länge nu (månader..) och lite småskador innan även, med betoning på små. så en del skador ändå
Mass-Tech
2005-09-27, 18:04
bara små saker som klämda fingrar och liknande.
tja sträckt (hmm ordet ser väldigt fel ut) mig i ryggen 3 eller 4 gånger sen lärde jag mig stretcha :D
1 inflammation i underarmen
båda axlarna har strulat av och till
och nu har väl ryggen varit dåligt i ett par månader men de va pga jobb så...
jo och en avslagen nagel när jag tappa en vikt på tån :em:
Deadlift
2005-09-27, 18:09
Skulle tro runt 20 ggr ungefär, mer eller mindre.
Ja. Sjävlärd och hårt tränande och kanske lite viktkåt ger skador och mer skador.
mangemani
2005-09-27, 18:25
japp..i axeln
Mr. Moose
2005-09-27, 20:23
Tennis armbåge (nä jag spelar inte tennis), ett par tre mindre sträckningar. Det är mitt facit efter 32 års tränande.
Inom kampsporterna jag tränat: Knäckta revben 4 ggr (tae kwon do), bruten lilltå 1 ggr (Thaiboxning), "blow out" fraktur vänster öga + spricka i skallbenet 1 ggr (tae kwon do) brutet lillfinger 1 ggr (tae kwon do)
Claes
Nacken, axlarna, knän (fast de var paj innan), armbåge.
Tror jag har en halvt-avsliten bröstmuskel nu faktiskt, väldigt öm och lite missfärgad.
The_RobRoy
2005-09-27, 20:35
Har vant mig vid att vara "skadad"/ha problem någonstans på kroppen jämnt
Krokodil
2005-09-27, 20:43
Ja, massor!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.