Logga in

Visa fullständig version : Kaffe före morgonträningen?

torvherk
2005-09-26, 14:22
Jag har börja träna styrketräning på morgonen och undrar hur bra det är att ta kaffe innan passet, att det förbränner fett har jag märkt då ämnesomsättningen kommer i gång och man får högre puls. Men hur pass skadligt är det för det hjärta och andra organ? Gör jag bäst i att låta bli eller är det bara att köra på?
Saken är den att jag är grymt morgon trött så jag har svårt att vakna utan min morgon java

// torvherk...

King Grub
2005-09-26, 14:31
Koffein anses som ett säkert tillskott för friska individer.

Tesla
2005-09-26, 16:19
jag tar ca 700mg coffein på mornarna nu under deffen o jag har inte haft några problem. Tänk dock på att coffein e beroende framkallande.

Cerberus
2005-10-02, 08:31
Tesla jag tar ca 700mg coffein på mornarna nu under deffen o jag har inte haft några problem. Tänk dock på att coffein e beroende framkallande.

det är träning också hehe :D

larre
2005-10-02, 10:32
det är träning också hehe :D
Visst blir man beroende av något ämne som kroppen utsöndrar när man tränar? Eller är det bara av konditionsträning man blir beroende?

Saga
2005-10-02, 11:19
Visst blir man beroende av något ämne som kroppen utsöndrar när man tränar? Eller är det bara av konditionsträning man blir beroende?

Jag har fått lära mig att träningen lösgör Endorfiner i hjärnan som skapar lyckokänslor. Om det är skillnad på styrketräninge eller cardio har jag ingen aning om. Jag är helt klart beroende av träning :hbang: .

AJO
2005-10-02, 11:52
Jag har fått lära mig att träningen lösgör Endorfiner i hjärnan som skapar lyckokänslor. Om det är skillnad på styrketräninge eller cardio har jag ingen aning om. Jag är helt klart beroende av träning :hbang: .

verkar inte som tillräckligt många frigörs på mig..., pallar inte träna *grr*

Ninjasmurf
2005-10-02, 12:13

sen ere väl oxå mkt psykiskt, alltså belöningssytem osv.. man e "duktig" om man tränar o nånstans där långt inne så vet psyket det o blir glatt... om ni fattar va jag menar ;)
jag blir rastlös om jag inte får röra på mig.. så jla skönt att ge allt under en timme...
/userfriendly..