Visa fullständig version : Introducerar du nya/gamla övningar på gymmet ?
Det har flera gånger hänat att man kört lite smått ovanliga övningar på gymmet, det kan vara allt ifrån kaninörat tills modifierade goodmornings , för att sedan någon dag senare se nån försöka sig på samma övning.
Givetvis kikar man lite på hur andra kör och ibland snappar man upp nåt och anpassar den lite för egen träning , ibland ser man dårar och undrar när skall ryggraden gå av ( som tex markfyft och bålrotationskominationen ).
Har du lyckats få introducerad nåt nytt ?
Ryska_raketen
2005-09-25, 09:29
Nja nytt och nytt. Men utfall med hantlar. Inte en jävel som körde det innan, nu ser man ett par stycken gå där fram och tillbaka. Samt en pt som visar den övningen så oxå ;)
Jag är helt övertygad om att samtliga övningar jag kör är unika.
Det kan vara en anledning till att alla kollar så konstigt på mig när jag tränar förutom att dom undrar varför jag ska vara där och förpesta deras vardag till att börja med.
Samt en pt som visar den övningen så oxå ;)
på mitt gym med men aldrig med annat än silverhantlarna.
fast det kanske är du? *visslar*
Ryska_raketen
2005-09-25, 09:32
på mitt gym med men aldrig med annat än silverhantlarna.
fast det kanske är du? *visslar*
haha.
H.Emanuel
2005-09-25, 10:06
Jag visade faktiskt en tjej det här med liggande tricepspress bakom huvudet, alltså den med skivstång, om ni hajar? Hon låg och körde mot pannan, vilket jag sett att flera gör. Hon uppskattade det.
Shadow Warrior
2005-09-25, 10:14
När jag körde som mest i hantelshrugs så verkade det som om det blev rätt populärt, plötsligt kunde vi stå där och shruga tre i rad, självklart tog jag mest även om det andra var dubbelt så tunga som mej :D
Förut när jag tränade rygg och axlar stod den en man i samma rum som mig när jag körde stångrodd. Direkt jag var klar med skivstången tog han den och gjorde samma sak, men tänkte att han kanske också brukade träna den övningen. Gick vidare till stående rodd för sidan av axlarna, och då gör han samma sak igen med att börja köra den direkt efter jag var klar.
Lite roligt för han sade ingenting utan bara efterhärmade min träning, inte för att jag har något emot det men det kändes lite som "följa John". :)
Frippe_L
2005-09-25, 10:24
javisst, marklyft, stångrodd, hantelrodd och knäböj t.ex. Knappt nån annan som tränar det, men de är några jävlar på att träna i Nordic Gyms maskiner :hbang:
haha ju. jag körde korta korta mark på LVK förr bara för att det känder så jävla bra
många andra började plötsligt köra samma övning
det är klart små personer som ser stora personer göra någon övning så måste dom ju oxå bli grova genom att göra den *flex*
Kebab-Arne
2005-09-25, 10:40
Ibland har det känns som så men man kan ju aldrig veta. Däremot såg jag en som körde enarms cablecurl igår och stod på ett sätt som verkade vettigt blir sugen på att prova själv. :em:
fintelligens
2005-09-25, 10:43
handledsträning, :thumbup:
Hur vet man att det är jusst en själv som dom härmar då?
Nån gång har det hänt att det kommit nån person och kopierat alla övningar jag kört. För att kontrollera så var jag ju tvungen att slänga in nån helt udda övning för att se att det inte bara var en tillfällighet. :D
Fast jag kommer inte ihåg vilken övning det var nu..
Första dagen jag tränade körde jag bänkpress, nu kör nästan alla på gymmet den.
Pushpress tror jag inte någon körde innan jag gjorde det på USM. Fast jag skulle nog påsta att det är kolozzeum som infört den. Zerchersquat fösökte jag införa, men ingen nappade på det.
Det finns inget roligare än att hitta på en övning, köra den gravallvarligt och koncentrerat och sedan se hur lång tid det tar innan den sprider sig.
allan
Ja och mina träningskompis är väl ensamma om att köra pushpress och donkie raises (va länge sen nu). Och sen är det bara jag som kör styrkevändningar, förutom tyngdlyftarna då.
Ganska ensam om... böj mark och stryekevändningar :P
Egentligen rätt ensam om det mesta som innefattar den fria stången om man inte räknar bänken (iofs kör de flesta i smithen)
Det finns inget roligare än att hitta på en övning, köra den gravallvarligt och koncentrerat och sedan se hur lång tid det tar innan den sprider sig.
allan
för att sen räkna in hur många som blir skadade?
H.Emanuel
2005-09-25, 19:30
Haha. Så sätter man ytterligare ett kryss i bältet
Spannmål
2005-09-25, 20:14
Har under mina 3 år i gymmet inte sett en enda som kört incline bänk med lös stång :thumbup: Får blickar på mig när jag kör den! Annars tycker folk att den skall köras med hantlar eller i smith.
Man tar betalt för att sköta om deras rehab.
:D
Jag visade faktiskt en tjej det här med liggande tricepspress bakom huvudet, alltså den med skivstång, om ni hajar? Hon låg och körde mot pannan, vilket jag sett att flera gör. Hon uppskattade det.Jag tycker dock att köra mot pannan är flera gånger bättre.
reinholdsson
2005-09-25, 22:04
Jag tycker dock att köra mot pannan är flera gånger bättre.
läs http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10208
Lämpliga övningar 1
TrasMannen
2005-09-26, 07:08
Typ som nackcrunches i bensparken?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.