handdator

Visa fullständig version : Långvarig klump i halsen, allergi?

Rataxes
2005-09-24, 18:29
Har nu gått och haft ont i halsen i snart en månad och börjar bli riktigt less. I början tänkte jag att det var en vanlig förkylning när det började bränna i halsen, men några andra symptom som hosta, snuva, feber eller trötthet kom aldrig. Jobbiga är att det har aldrig varit fråga om någon ordentlig smärta i halsen, utan från första början har det bara varit en för det mesta knappt märkbar bränna eller klump i halsen. Känner av det som mest på morgonen och efter frukost, men framåt eftermiddagen/kvällen är det svårt att säga om man fortfarande är sjuk eller om det har gått över, sen är det tillbaka på morgonen igen. Hade det inte varit för att jag vet med mig att man inte ska träna när man har känningar i halsen så hade det nog inte stört mig det minsta eftersom jag känner mig helt frisk i övrigt.

Kan en virusinfektion verkligen orsaka såna här lindriga och långvariga besvär? Var med om ungefär exakt samma sak vid samma årstid förra året, då blev jag förkyld någon vecka i september och drogs sen med en halsbränna nästan 3 månader till. Tänkte då att det kanske kan vara en allergi, men vad framkallar allergiska besvär som bara kommer fram på hösten? :confused:

Tankar om vad det kan röra sig om?