handdator

Visa fullständig version : Ni som HAR en snygg mage - hur ser ert magschema ut?

mmmis
2005-09-22, 22:31
Har hört så många olika råd kring magen och magträning. Dom flesta här verkar anse att magen ska köras precis lika ofta (lika sällan) som andra muskelgrupper och lika hårt (set och reps).

Jag skulle dock gärna vilja ha ett tips från någon som har en snygg mage att visa upp och inte bara suttit och läst i tidningar och böcker (och inte att förglömma; internet/forum), hur denna kör magen?

Så mycket detaljer som möjligt - antal ggr i veckan, belastning, övningar etc.

Snake
2005-09-22, 22:34
Har hört så många olika råd kring magen och magträning. Dom flesta här verkar anse att magen ska köras precis lika ofta (lika sällan) som andra muskelgrupper och lika hårt (set och reps).

Jag skulle dock gärna vilja ha ett tips från någon som har en snygg mage att visa upp och inte bara suttit och läst i tidningar och böcker (och inte att förglömma; internet/forum), hur denna kör magen?

Definera "snygg mage".

Inzza
2005-09-22, 22:36

Vi kör alla en magmaskin som vi köpt på tvshop, bara spänna på dig och låt den arbeta, saunabelt heter den, helt gryyym!

ohah
2005-09-22, 22:38
det förutsätter ju att det finns ett samband mellan hur folk kör och hur dom ser ut, dvs bäst biceps tränar biceps bäst, störst rygg tränar rygg bäst osv
nånting som motsätter detta är t ex lee priest underarmar, matarazzos vader, ronnie colemans biceps, kevin levrones triceps etc

Spannmål
2005-09-22, 22:41
Med snygg mage antar jag att du menar stora magmuskler? För annars kan man inte diskutera fenomenet.

Så, ni som har riktiga hängbukar, fram med infon: hur har ni byggt?

Zealot
2005-09-22, 22:42
Till att börja med så är den huvudsakliga faktorn lågt bf. I övrigt så är väl magen som alla andra muskler & bör köras tungt med viss variation.
Kör mage två ggr i veckan & i 90 % av gångerna blir det i maskin där man sitter ner & har kuddar mot bröstet o kör sittande crunches. (du vet säkert vilken jag menar). Alla andra muskelgrupper kör jag max 6 reps...magen kör jag dock av någon konstig anledning 10 reps. *screwy*
Jag kör tre set & varje set innehåller följande:
10 reps åt höger sida
10 reps rakt fram
10 reps åt vänster sida

Sen om det är optimalt eller inte vet jag inte men fin mage hade jag i somras iaf... :D

Spannmål
2005-09-22, 22:44
För övrigt hoppas jag att du inser det ironiska att posta en fråga med den utformningen på ett internetforum.

wabbabi_bb
2005-09-23, 01:42
Jag har snygg rippad mage. Du kan börja med att du ska ha väldigt lite fett. tränar magen 3 ggr veckan. 2 övningar. vilka somhälst och 2 set.

Jacksatan
2005-09-23, 07:55
Jag kör mage stenhårt 2ggr i veckan, samt att den får belastning i benböj och mark också. Jag har i princip knappt synliga magmuskler fast jag är rätt hård(min avatar). Polaren jag bor mer tränar inte mage, han har rejält stora rutor. Så det är egentligen fel att be om tips från såna som har bra mage. Fråga såna som haft dålig och fått bra istället.

Mr. Moose
2005-09-23, 12:26
Öl i pizza i massor!!

KRILLE!
2005-09-23, 15:51
Jag har en enligt mig riktigt snygg mage. Den är byggd av chips, dip å läsk i massor. Enjoy!

Jorgen
2005-09-23, 15:54
Såhär kan en mage som inte tränas alls se ut.

Rockhard
2005-09-23, 16:00
Jag hade en snygg mage i sommras. Nu är den inte alls snygg. Och jag tränar magen på samma sätt. Slutsats: hur snygg magen är beror på hur mycket fett det är på den.

Spannmål
2005-09-23, 16:28

Snyggt med en riktigt symmetrisk mage.

Thomas__
2005-09-23, 19:23
För att få en snygg mage tillsammans med en "getingmidja" så gäller endast magträning med din egen kroppsvikt.. ! DVS. skit i alla magmaskiner!

Mr. Moose
2005-09-24, 10:23
För att få en snygg mage tillsammans med en "getingmidja" så gäller endast magträning med din egen kroppsvikt.. ! DVS. skit i alla magmaskiner!

Jag föredrar en STARK midja om än lite bredare. Ska man köra tungt på knäböj o mark vill det till o ha ett starkt mittparti!

Det går lite stick i stäv, verkar som alla vill ha getingmidja o samtidigt bli skitstarka i knäböj!! Vad är det för fel på en lite bredare midja?

Claes

Ps. Det var inte jag på bilden i min förra post.

everete
2005-09-24, 10:26
hmmm. fan va paff jag blir... är det sant det där med att man "bör" köra med sin egen kropps vikt som enda belastning?

det ska jag prova.

Allan
2005-09-24, 10:37
hmmm. fan va paff jag blir... är det sant det där med att man "bör" köra med sin egen kropps vikt som enda belastning?

det ska jag prova.

Nej för helvete!

allan

Slartibartfast
2005-09-24, 11:49

Scheisse bananen! :eek:

Hur vet du att han inte tränar mage?

Pudzianovski
2005-09-24, 11:55

Det vet han inte, det var däför han skrev "så här KAN en mage som inte..."

;)

/Ful mage

Slartibartfast
2005-09-24, 11:56
Det vet han inte, det var däför han skrev "så här KAN en mage som inte..."

;)

/Ful mage

Ok. Så han snackar bara skit. :D

raZmus
2005-09-24, 12:57
Berätta mer.

ohah
2005-09-24, 13:06
Det går lite stick i stäv, verkar som alla vill ha getingmidja o samtidigt bli skitstarka i knäböj!! Vad är det för fel på en lite bredare midja?

folk som vill bli starka i böj bryr sig knappast om bredare midja, men folk som är bodybuilders bryr sig eftersom det inte funkar visuellt
beror på vad man är ute efter

Jorgen
2005-09-24, 14:39

Det är en av mina träningskompisar.

Jorgen
2005-09-24, 14:39
Berätta mer.
Vad mer kan jag berätta?

mmmis
2005-09-24, 15:47
Definera "snygg mage".

Ok, en jobbig forumnörd...

EXAKT så här ska en snygg mage se ut:

http://www.vanderzande.com/1971/wahlberg.jpg

DEN FÅR INTE avvika en centimeter vad gäller någon dimension från den bilden. Fettmängd, muskelstorlek....ALLT SKA EXAKT likadant ut...

Vad tror du själv jag menar när jag säger snygg mage? Om du inte vet skillnaden mellan en snygg och en ful mage kanske den här tråden inte är något för dig i.a.f.?

Snake
2005-09-24, 15:50
Ok, en jobbig forumnörd...

EXAKT så här ska en snygg mage se ut:

http://www.vanderzande.com/1971/wahlberg.jpg

DEN FÅR INTE avvika en centimeter vad gäller någon dimension från den bilden. fettmängd, muskelstorlek....ALLT SKA EXAKT likadant ut...

Vad trro du själv jag menar när jag säger snygg mage. Om du inte vet skillnaden mellan en snygg och en ful kanske du ska den här tråden inet rä något för dig i.a.f.

Ta och nyktra till nu för fan. *whatever*

mmmis
2005-09-24, 15:53
Vi kör alla en magmaskin som vi köpt på tvshop, bara spänna på dig och låt den arbeta, saunabelt heter den, helt gryyym!

Har du en snygg mage? Om du inte har någon bild på din mage att visa upp så kan du gå och leka tarzan i någon annan tråd.

mmmis
2005-09-24, 15:55
Ta och nyktra till nu för fan. *whatever*

Jag tycker att du ska visa en bild på din mage eller gå och skriva i någon annan tråd.

Nismo
2005-09-24, 16:10
1g/vecka. Ca 10 set.

Slartibartfast
2005-09-24, 16:11
Jag tycker att du ska visa en bild på din mage eller gå och skriva i någon annan tråd.

HAHAHAH!! Du e cool! :thumbup:

ohah
2005-09-24, 18:37
hur magen slutligen ser ut bestäms mest genetiskt, man kan påverka det lika lite som man kan få en haka som jay leno genom att dieta eller göra "hakövningar"
(om man nu av obegriplig anledning skulle ha hans haka som ideal)

wabbabi_bb
2005-09-24, 19:10
hur magen slutligen ser ut bestäms mest genetiskt, man kan påverka det lika lite som man kan få en haka som jay leno genom att dieta eller göra "hakövningar"
(om man nu av obegriplig anledning skulle ha hans haka som ideal)

De tror inte jag. Jag tror att de mer handlar om lite underhudsfett. Sen att de finns några som har riktigt fula former på sina ruter är en annan sak.

mmmis
2005-09-24, 20:30
1g/vecka. Ca 10 set.

Vilka övningar kör du? Hur många reps?

Du har väl magen på avataren?

ohah
2005-09-24, 20:34
De tror inte jag. Jag tror att de mer handlar om lite underhudsfett. Sen att de finns några som har riktigt fula former på sina ruter är en annan sak.

ja formen bestäms genetiskt, det är ju det jag säger.

Allan
2005-09-24, 21:07
ja formen bestäms genetiskt, det är ju det jag säger.

Sanning med modifikation. Eftersom magmuskler expanderar vid belastningsträning är det svårt att säga vad som är genetiskt eller inte. På samma vis som att en arm ser ut på ett sätt när den är trettiofem cm i omkrets men garanterat på ett annat sätt när den är femtio.
Om man kollar på följande
http://www.ironage.us/virtual/zan-ruhl.jpg

är det en rejäl skillnad även i storlek på Zanes resp Ruhls abdominaler.

allan

Thomas__
2005-09-24, 22:49

det ska jag prova.

Bör å bör.. det är väll en deffinistions fråga.. ! Jag läste det ngn stans.. testade å ja det fungerade helt enkelt på mig.. har tyvärr inga bilder på det för att stärka mitt ord.. då det var under min förra träningsperiod (för ca 1½ år sedan.. )

Jense
2005-09-25, 00:06

jag har snygg mage.

mitt magschema ser ut såhär

situps med viktplattor på magen 5 set var tredje dag.

knäböj, rodd, mark och alla andra övningar man fyller sig med luft och spänner till innan man lyfter

Jense
2005-09-25, 00:08
Bör å bör.. det är väll en deffinistions fråga.. ! Jag läste det ngn stans.. testade å ja det fungerade helt enkelt på mig.. har tyvärr inga bilder på det för att stärka mitt ord.. då det var under min förra träningsperiod (för ca 1½ år sedan.. )

musklerna växer av överbelastning. hur man åstadkommer denna är nästan helt oviktigt

Thomas__
2005-09-25, 00:12
musklerna växer av överbelastning. hur man åstadkommer denna är nästan helt oviktigt

Väl talat. !

Mr. Moose
2005-09-25, 10:12

Nja... Det är ganska stor skillnad om man ligger på 4-6 reps eller uppemot de 100 vilket är ganska vanligt när folk kör mage.

+ det är så jevvla tråkigt o köra höga reps.

Claes

Jense
2005-09-25, 10:16
Nja... Det är ganska stor skillnad om man ligger på 4-6 reps eller uppemot de 100 vilket är ganska vanligt när folk kör mage.

+ det är så jevvla tråkigt o köra höga reps.

Claes

ja men 100 reps är inte överbelastning. det är mjölksyreträning och bygger inga musklr öht. det är som att jogga 10000 meter.

Mccartney
2005-09-25, 17:54
ja men 100 reps är inte överbelastning. det är mjölksyreträning och bygger inga musklr öht. det är som att jogga 10000 meter.

Att jogga 10 000m är ingen mjölksyreträning .....

Jense
2005-09-25, 18:38
Att jogga 10 000m är ingen mjölksyreträning .....
nä men det är jävlar inte muskelbyggande

Nismo
2005-09-25, 19:17
Vilka övningar kör du? Hur många reps?

Du har väl magen på avataren?
Har tyvärr ingen aning om vad övningarna heter, men kör 3 övningar per gång, och varierar dom från gång till gång. Ca 6-8 reps.
Ja, det är min mage.