Visa fullständig version : Vad händer med jordens klimat?
Nu kommer enorma orkaner, översvämningar, torka gång på gång. Det verkar ju aldrig sluta, kommer det någonsin det?
Detta börjar ju faen bli vardag nu... Vad kommer ha hänt inom de närmsta 10 åren tror ni?
Själv börjar jag faktiskt bli rejält orolig för jordens klimat!:(
Jag är fan inte orolig ett skit. Vi lever i Sverige, vi är trygga som fan!
Skiter i mina barnbarns barnbarns barn faktiskt som kommer lida av skiten.
jag vet inte om jag skall köpa bermuda shorts och hawaii skjorta eller om jag skall investeria i en ny varm overall.
ena dagen är det tropiskt klimat påväg andra står en ny istid för dörren.
dom flesta forskare(utom dom anställda av ngt oljebolag) verkar ju vara överens om att en klimatförändring håller på att ske iaf, kanske tom fortare än vad man trott innan. ganska bra gjort av mänskligheten att på mindre än 100 år att skjuta hela jorden i sank om det nu beror på oss *spy*
Jordens klimat är inte statiskt, har aldrig vart det och kommer aldrig bli det...
Istider kommer och går, landmassor dränks och kommer upp igen...
Spelar ingen roll vad människan gör och inte gör, klimatet förändras hela tiden
Mjo men det betyder ju inte att vi inte har påverkat det bara att det kan ändras utan att vi påverkar det.
Dumleman
2005-09-22, 18:04
Precis men det finns mycket pengar att tjäna genom att spä på rädsla för ett av människan förstört klimat för all framtid.
AFanatic
2005-09-22, 18:06
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=462700&previousRenderType=1
Skiter i mina barnbarns barnbarns barn faktiskt som kommer lida av skiten.hahahaha :laugh:
datorjaevel
2005-09-22, 18:13
Skiter i mina barnbarns barnbarns barn faktiskt som kommer lida av skiten.
WORD!
reinholdsson
2005-09-22, 18:19
Folk har ju aldrig brytt sig om framtiden, varför ska vi börja nu?
Om vi ändå bara hade sänkt spritskatten i tid.. nu är det ju uppenbarligen för sent, jorden kommer gå under.
Griip, bara dricka så mycke sprit du kan tills en orkan kommer mot sverige.
Spannmål
2005-09-22, 18:32
Precis men det finns mycket pengar att tjäna genom att spä på rädsla för ett av människan förstört klimat för all framtid.
alltså vaffan, din smygkommunist...är du rädd för pengar???
Griip, bara dricka så mycke sprit du kan tills en orkan kommer mot sverige.
Helt seriöst nu. Var meningen att vara ett jättelågt och dåligt skämt. Skulle skylla jordens klimat på att vi inte sänkt spritskatten alltså.. nu sitter jag här och skäms, en propp ska jag ha. :em:
Helt seriöst nu. Var meningen att vara ett jättelågt och dåligt skämt. Skulle skylla jordens klimat på att vi inte sänkt spritskatten alltså.. nu sitter jag här och skäms, en propp ska jag ha. :em:
You said it, not me.
Jorden är ett engångsbatteri, det är bara det att folk inte vill acceptera att så är fallet. Det här med förnyelsebar energi, överdrivet miljötänkade osv. är bara fåfänga försök att hindra det oundvikliga, precis som med åldrandet.
Metal_boy_
2005-09-22, 18:54
Det är inte så att media förstorar upp mycket också då? Efter flodvågskatastrofen så har väl öronen dragits åt hos media, för att ha lite att inrikta sig på?
Fultjack
2005-09-22, 19:09
det kommer säkert sluta som i day after tomorrow , men jag kan inte påverka det så bring it on baby, bara invänta skiten
Metal_boy_
2005-09-22, 19:13
det kommer säkert sluta som i day after tomorrow , men jag kan inte påverka det så bring it on baby, bara invänta skiten
Hehe, så överdriven film. Men visst kan säkert nått liknade hända. Jag är inte så insatt.
JustinCredible
2005-09-22, 19:14
Jag lyssnar bara på vad gubbar i vita rockar säger. Inte Aftonbladet.
Edit: Han ska ha glasögon också.
Metal_boy_
2005-09-22, 19:40
Jag lyssnar bara på vad gubbar i vita rockar säger. Inte Aftonbladet.
Edit: Han ska ha glasögon också.
Jag litar absolut inte på gubbar i vita rockar med glasögon. Det är dom som brukar komma hem till mig med tvångströja och lugnande.
Jorden är ett engångsbatteri, det är bara det att folk inte vill acceptera att så är fallet. Det här med förnyelsebar energi, överdrivet miljötänkade osv. är bara fåfänga försök att hindra det oundvikliga, precis som med åldrandet.
Nu tänkte du inte va?
Många åsikter...
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om orsaken till förändringarna.
Kan ju vara så att människan har påverkat mycket, kanske inte.
Det jag tror mest på är att jordens klimat ändras, men att människan påskyndar (ändrar?) processen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.