handdator

Visa fullständig version : Te & koffein

Hannes
2005-09-21, 12:09
Grönt te & koffein finns i produkten Farings Lean som så många rekommenderar som deff produkter men har Grönt te & koffein någon mer effekt på förbränningen förutom att göra en pigg såklart.

någon som kan förklara?

kalle_banan
2005-09-21, 13:40
koffein frigör adrenalin som ökar fettförbränningen
vad det gröna téet gör vet jag inte.

aliquis
2005-09-21, 14:24
Koffein ökar som sagt förbränningen, och fettförbränning. Grönt te innehåller något ämne som påverkar fettförbränningen mer än vad bara koffein gör, står massor om det på.. err.. muscle mayhem eller vad det hette.

Zerohero
2005-09-21, 16:35
Hur mycket koffein finns det i grönt te?

Cerberus
2005-09-21, 23:28
Grönt te innehåller ett ämne som heter polyfenoler och det ska visst påverka det bruna fettet som sitter på ryggraden att förbränna fett, te innehåller också koffein dock mindre än kaffe.

Dock tror jag att både koffein o grönt te bara ökar fettförbränningen minimalt, kanske bra för formtoppning?

Ngt annat som jag undrar varför koffein ökar insulinutsöndringen när man käkar kolhydrater tillsammans med koffein??

en annan fråga, hur mkt koffein innehåller coca cola?

dunken16
2005-09-22, 06:11
haha bruna fettet?

King Grub
2005-09-22, 06:40
Ngt annat som jag undrar varför koffein ökar insulinutsöndringen när man käkar kolhydrater tillsammans med koffein??

Insulinframkallad fosforylation och aktivering av Akt (en proteinkinaseffektor) blockeras av koffein. Koffeinet inhiberar också insulinframkallat 2-deoxy-D-[1-(3)H]glukosupptag i bruna adipocyter.

en annan fråga, hur mkt koffein innehåller coca cola?

http://wilstar.com/caffeine.htm