handdator

Visa fullständig version : minimum protein för att växa?

everete
2005-09-20, 23:05
tjoho.

193 lång
92-93 kilo (går uppåt pga bättre kosthållning :eating: )

får i mig åtminstone 210-250g protein om dagen enligt mitt matschema, tror jag. Ska räkna om schemat imorn pga lite ändringar.

Jag skulle vilja ha tips av erfarna bulkare! Har ju hört om olika minimummått av protte.. typ 2g/kg kroppsvikt, det har jag ju spikat..
Min undring är om jag måste lägga till ännumer protein i kosten?(Jag får i mig nog med kolhydrater och fetter, svara helst på frågan utan att fråga nåt ) :naughty:

tack på förhand!

Pez
2005-09-20, 23:46
Sett till hur mycket du får i dig i proteinväg så skulle jag säga att det är mer intressant att se på hur mycket du får i dig av kolhydrater och fett.
Proteinmängden "räcker", även om vissa anser att man bör ligga högre ändå.

Jacksatan
2005-09-21, 08:34
Sett till hur mycket du får i dig i proteinväg så skulle jag säga att det är mer intressant att se på hur mycket du får i dig av kolhydrater och fett.
Proteinmängden "räcker", även om vissa anser att man bör ligga högre ändå.

Hur kan du säga det när du inte har en aning om hur hans förhållande mellan fett och muskler ser ut?

m96olsen
2005-09-21, 08:57
Hur kan du säga det när du inte har en aning om hur hans förhållande mellan fett och muskler ser ut?
Varför skulle man behöva vet det??

Plus, killen ville ju inte ha några frågor.

Pez
2005-09-21, 09:35
Det såg du väl?
Jätteenkelt, först skrev jag svaret på mitt tangentbord, sen klickade jag på "submit reply".

Hur påverkar hans kroppsbyggnad mitt svar menar du? Hur kan hans fett/kolh-intag inte vara intressant när det handlar om ett kostupplägg? Om något så är det väl ännu viktigare att få reda på hur hans övriga näringsintag ser ut om han nu skulle vara "fet".

Förresten, hur hjälpte ditt inlägg frågeställaren?