handdator

Visa fullständig version : Office 2003

PowPow
2005-09-20, 21:50
Någon som testat Office 2003? Några nackdelar?
Funkar det bra med Windows XP?

Tolkia
2005-09-20, 22:07
Vi har Precis fått det installerat på jobbet, och jag HATAR DET. Skulden är dock förmodligen mer min än Office:s, eftersom anledningen till att jag hatar det är att jag inte kan använda det på långt när lika problemfritt som jag använde gamla Office. Typexempel: Jag har inte lyckats hitta var man ställer om visningen så att man inte har "visa alla ändringar" som defaultinställning - RÄTT irriterande när man skriver ut något gammalt dokument (t.ex. en ansökan) och lyckas glömma detta eftersom det inte är några ändringar på framsidan - men väl på sidan 2,3,4,5,6, ...100, vilket man upptäcker när man hämtar dokumentet från skrivaren. Sedan strular det lite "allmänt" med Excel (t.ex. någon makrogrej; säkert inte något som är särskilt svårt att fixa om man kan - typ vet vad ett makro ÄR ...) och Word (tar t.ex.TRE ÅR att öppna ett dokument eftersom allt skall scannas för virus ut och förut). Vi hade också någon bugg som gjorde att det hoppade mellan "visa en sida" och "visa fyra sidor på en gång" lite slumpmässigt; aningen störigt när man satt och skrev. Mest irriterande är dock alla gånger att det tar så f-b-t lång tid att öppna gamla Wordfiler (dock lite kul att höra illvrålen när min koleriske och konstant superstressade chef lackar ur ...).

Men om man är lite bättre på datorer än jag (inte svårt) är det nog inga större problem.

NerX
2005-09-20, 22:17
Ja, det funkar utmärkt med XP.

Langster
2005-09-20, 22:29
Office-paketet är den verkliga anledningen till att man ska hata Microsoft.

Några nackdelar? Ja.

Trance
2005-09-20, 22:29
Heh, Excel är ju ett sådant grymt program så det är sjukt.

PowPow
2005-09-21, 12:56
Office-paketet är den verkliga anledningen till att man ska hata Microsoft.

Några nackdelar? Ja.

Ja, Office (och MS överhuvudtaget) kan man ju tycka lite vad man vill om. Men jag syftade mest i jämförelse med Office XP.

Tack för alla svaren!
Har installerat det nu, och får väl utvärdera det när hemtentaskrivningen är slut.