handdator

Visa fullständig version : Vid vilket kcalintag minskar förbränningen?

Helena B
2005-09-20, 13:00
Jag undrar om det finns några siffror på vilket kcalintag man bör ligga på minst för att kroppens förbränning inte ska avta? Om man äter lika mycket som kroppen förbränner i vila, är det för lite sett ur förbränningssynpunkt inte från tappning av muskel synpunkt...Äh ja ni förstår nog. Jag deffar men vill inte ta ätardgar för då känns det som om de kcal man har blivit av med under veckan kommer tillbaka i och med ätardagen. Snälla säg till om jag är ute och cyklar ;)

Helena B
2005-09-20, 18:19
Ingen moderator som vill sprida sin kunskap? ;)

Sverker
2005-09-20, 18:27
Nej, jag vet ingen siffra.
Jag förespråkar heller inte ätardagar.

King Grub
2005-09-20, 19:39
Jag tror inte någon sådan siffra är fastslagen. När man märker det har det redan hänt.

Helena B
2005-09-20, 19:46
Det var ju synd....Säg till om du får någon rapport på detta :thumbup:

Cerberus
2005-09-25, 14:30
Sverker, helt offtopic iof men jag måste fråga. Är du tävlande kroppsbyggare? Är det du på bilden? Jag är imponerad i så fall..

Du verkar va jäkligt kunnig inom näringsfysiologi :)

userfriendly
2005-09-25, 14:49
ätardagar är en gudagåva enligt mig... !!! du behöver ju inte vräka i dig (som jag) men det gör att du orkar längre o mår bättre psykiskt enligt mig..

det första kroppen gör om man "svält sig" en vecka är ju att fylla på glykogendepåerna om man äter massor, inte att bilda fett väl???

Rataxes
2005-09-25, 17:35
Äter du tillräckligt med kolhydrater och timar näringsintag för att gynna glykogeninlagring efter träning så ska väl inte en ätardag vara nödvändig. Tanken är ju att energiunderskottet du skapar under veckan ska tas från fettet och inte från glykogenlagren.

Sverker
2005-09-25, 17:50
Ja, Cerberus, på min medelmåttiga nivå.

userfriendly
2005-09-25, 17:53
Äter du tillräckligt med kolhydrater och timar näringsintag för att gynna glykogeninlagring efter träning så ska väl inte en ätardag vara nödvändig. Tanken är ju att energiunderskottet du skapar under veckan ska tas från fettet och inte från glykogenlagren.

nej absolut inte, men psykiskt behöver jag ha en ätardag.. och om det inte är fett man lägger på sig så.. jag menar, tränar du så tar kroppen från glykogenlagren o om du inte fyller på igen så...
aja jag vet inte helt 100% men en viss person har sagt åt mig att äta MYCKET då så... jag gör bara som han säger :D