handdator

Visa fullständig version : Opera 8.50, now "absolutely free"

iNCREDiBLE
2005-09-20, 12:48
http://www.opera.com/free/

Själv föredrar jag dock FireFox!

King Grub
2005-09-20, 13:30
Vad var det då för vits med att dela ut gratis licensnycklar på jubileumet för några veckor sedan?

jwzrd
2005-09-20, 13:31
Vad var det då för vits med att dela ut gratis licensnycklar på jubileumet för några veckor sedan?

För att åtminstone ha två personer som använder Opera?

iNCREDiBLE
2005-09-20, 13:42
Har ni provat FF 1.5 Beta 1 då? Fan QuickTime vägrar funka i 1.5:an.. *grr27*

sunkan
2005-09-20, 13:55
Har ni provat FF 1.5 Beta 1 då? Fan QuickTime vägrar funka i 1.5:an.. *grr27*
kan vara därför jag aldrig får quicktime att fungera *grr27*

s_himself
2005-09-20, 13:57
Jag undviker alltid Quicktime.

Opera kan ju fara och flyga. FF to the people!

Kryss
2005-09-20, 14:15
Opera är snabbt och fint, använt både det och ff en längre tid men stod inte ut med sistnämna

aliquis
2005-09-20, 15:20
Jag undviker alltid Quicktime.

Opera kan ju fara och flyga. FF to the people!varför? får jag gissa att ni höll fast vod ie länge med? opera är en bra läsare, snabb, genomtänkt, bra css-stöd, osv.

jwzrd
2005-09-20, 15:24
varför? får jag gissa att ni höll fast vod ie länge med? opera är en bra läsare, snabb, genomtänkt, bra css-stöd, osv.

Kamma dig. Snabb ger jag dig. Bra css-stöd får du inte. Den har faktiskt rent katastrofalt CSS-stöd, marginellt bättre än IE, men IE har miljarder användare så det får man stå ut med.

NerX
2005-09-20, 16:06
kan vara därför jag aldrig får quicktime att fungera *grr27*

Har du testat quicktime alternative?

Bao
2005-09-20, 16:29
Kamma dig. Snabb ger jag dig. Bra css-stöd får du inte. Den har faktiskt rent katastrofalt CSS-stöd, marginellt bättre än IE, men IE har miljarder användare så det får man stå ut med.

Får jag fråga vad för CSS som opera, inom standarden, inte har stöd för?

sunkan
2005-09-20, 16:30
Har du testat quicktime alternative?
aldrig hört om...så nej

Pancho Villa
2005-09-20, 16:56
Quicktime Alternative & Real Alternative(Real Player Filer) finnes här :
http://www.free-codecs.com

s_himself
2005-09-20, 16:58
varför? får jag gissa att ni höll fast vod ie länge med? opera är en bra läsare, snabb, genomtänkt, bra css-stöd, osv.

Bytte till FF så fort jag visste att det fanns. css-stöd vet jag inte vad det är så det ger jag dig inte. :D

thomast
2005-09-20, 17:13

Min gissning är reklam. Jag menar, hur många finniga tonåringar spammade inte en massa forum på internet med att man kan få opera gratis? (Inget ont om vår egen lilla "spammare" (informatör) ;) )

ohah
2005-09-20, 17:26
Firefox har ju sina nackdelar... fairing.se funkar inte med det t ex

s_himself
2005-09-20, 17:45

Fungerar klockrent för mig iaf.

Dumleman
2005-09-20, 17:57
Det är snarare en nackdel för fairing.se :). Det är inte firefoxs fel att några klåpare till webbdesigners har specialutvecklat siten för ie.

aliquis
2005-09-20, 18:23
Kamma dig. Snabb ger jag dig. Bra css-stöd får du inte. Den har faktiskt rent katastrofalt CSS-stöd, marginellt bättre än IE, men IE har miljarder användare så det får man stå ut med.K, kanske inte gäller längre då? Den klarar ju det där acid-testet bättre än firefox iaf, och gamespots screenshots visas faktiskt, vilket de inte gör i firefox. Sedan vems fel det är vet jag inte ;D
Min gissning är reklam. Jag menar, hur många finniga tonåringar spammade inte en massa forum på internet med att man kan få opera gratis? (Inget ont om vår egen lilla "spammare" (informatör) ;) )
Du är bara avundsjuk.
Fan, jag borde skaffa mig något vettigt att göra ;/
Firefox har ju sina nackdelar... fairing.se funkar inte med det t exDet går inte att logga in på tumult.nu heller, men jag antar att det är deras fel, eller något javascriptbajs eller liknande.

s_himself
2005-09-20, 19:04
Det är snarare en nackdel för fairing.se :). Det är inte firefoxs fel att några klåpare till webbdesigners har specialutvecklat siten för ie.

jag säger ju att den fungerar klockrent med FF! Vad är problemet? LUGNA NER DIG!

:D

Dumleman
2005-09-20, 19:30
jag säger ju att den fungerar klockrent med FF! Vad är problemet? LUGNA NER DIG!

:D
Ursäkta, var han som börja :furious: :D.

iNCREDiBLE
2005-09-20, 21:26

Jag kan förstå vad du menar, men jag tycker ändå att du snackar skit.