Visa fullständig version : Kan någon putta ner Coleman från tronen?
Dissector
2005-09-20, 11:16
Ja, nu börjar ju Mr Olympia närma sig, och även fast man känner sig ganska säker på att Coleman som vanligt plockar priset, så är det ju ganska spännande hur placeringarna blir. Tror ni någon har chansen att putta ner Coleman i år? Jag blir alltid förvånad när Markus Rühl kommer så långt ner på listorna. Tycker han brukar dyka upp extremt hård och symmetrisk. Hörde också att Branch Warren har kvalat i år, och även fast han inte lär vinna så ska det minst sagt bli intressant att se honom. Det är väl hans debutår i Mr O om jag inte minns fel.
Så även ifall man praktiskt taget på förhand kan säga att Coleman tar priset, vilka tror ni blir tyngsta konkurrensen, och vilka skulle ni gärna se på tronen?
King Grub
2005-09-20, 11:22
När blev Ruhl symmetrisk? :confused:
Vaddå , resultatet på Mr:O är redan bestämt av IFBB för länge sen.
*screwy*
MasterChief
2005-09-20, 11:42
Vaddå , resultatet på Mr:O är redan bestämt av IFBB för länge sen.
*screwy*
Hehe. Så rätt! :D
Otto GROV
2005-09-20, 11:42
nnnnneeeeeeeeeejjjjjjjj coleman vinner i år också .
o han gör det för att han ä bäst
HajduMan
2005-09-20, 11:54
Av de bilder jag sätt på Dennis James och mustafa muhammed nu veckorna innan så ser dom båda ut att vara större och bättre än någonsin, ska bli roligt att se om dom prickar formen, och Coleman ser större och bättre ut än förra året av det jag sätt.... Sen så är Fedorov med och man inte vad han kan åstakomma, trotts hans söndriga pecs....Branch warren kan kamma sig, han placerar sig väll runt nr 10+
Lär väl bli Coleman som vinner, inte minst för att de gärna behöver en hjälte inom sporten. Intresset för BB har om inte jag minns fel gått ner, om de kan hypa att världens genom bäste bodybuilder (isf baserat på antal Olympia-segrar) går på jorden nu så tror jag att de gör det. ;)
Själv hoppas jag som vanligt på Dexter ;)
Många ser bra ut offseason osv, det är inte förrän man ser dom bredvid varandra som man ser hur Coleman äger upp dom i brygga. Det är väl typ Rühl som kan mäta sig storleksmässigt, och hans proportioner ägs av Coleman.
Dennis James är ju lite smått känd för att 2 veckor innan posta upp 5000 bilder där han ser skitbra ut , sen tyvärr på scenen har han inte riktigt fått till det ..
Dennis James är ju lite smått känd för att 2 veckor innan posta upp 5000 bilder där han ser skitbra ut , sen tyvärr på scenen har han inte riktigt fått till det ..
Jag har kollat en del på bilderna, jag tror inte det är så mycket att han tappar som det är att han helt enkelt ser jävligt bra ut för sig själv. Hans dubbel biceps framifrån, tex, är rätt dålig utom när han är som tyngst typ.
Om det ska var nån som ska kunna peta ner colemna så ska det vara cutler eller badell. Är fortfarande lika frustrerad över att jag förlorade en pose mot dexter jacksson, å coleman vann den. Hade Jay varit lite taktiskt där så :(
Om det ska var nån som ska kunna peta ner colemna så ska det vara cutler eller badell. Är fortfarande lika frustrerad över att jag förlorade en pose mot dexter jacksson, å coleman vann den. Hade Jay varit lite taktiskt där så :(
Dexter äger alla utom Coleman, Jay äger alla utom Coleman. Vem av Jay och Dexter som vinner en tävling dom ställer upp i utan Coleman beror på om man gillar stora eller små byggare. Jay verkar dock göra allt för att se ut som en säck vatten på olympia. Bredvid Coleman ser dom båda ut som barn dock. Både Jay och Dexter har midjor som ser breda ut i förhållande till sina egna proportioner. Dexter har en hög/lång midja, Jays midja är nästan lika bred som hans lats i mage-ben.
Kebab-Arne
2005-09-20, 14:26
Jay är ju den som kommer närmast men även om han dyker upp 1000 gånger större och 1000 gånger hårdare så vinner Coleman pga politik.
Lee Priest kan komma topp 6 om han är i bra form.
Sen tror jag inte helt säkert att Cutler kommer bli nästa Olympia, hur han ser ut om 2-3 år när Coleman går i pension är det ingen som vet, och ingen vet eller hur de andra ser ut då.
Jag antar att Coleman vinner, men jag hoppas att Jay vinner..
Jag blir alltid förvånad när Markus Rühl kommer så långt ner på listorna. Tycker han brukar dyka upp extremt hård och symmetrisk.
Rühl har tyvärr inga triceps vilket gör honom osymmetrisk sedan så har han säkert fler problem men jag är ingen bra domare.
/Timme
Jay är ju den som kommer närmast men även om han dyker upp 1000 gånger större och 1000 gånger hårdare så vinner Coleman pga politik.
Lee Priest kan komma topp 6 om han är i bra form.
Sen tror jag inte helt säkert att Cutler kommer bli nästa Olympia, hur han ser ut om 2-3 år när Coleman går i pension är det ingen som vet, och ingen vet eller hur de andra ser ut då.
Vadå politik? Vem är bättre än Coleman? Cutler? Han är blöt, ryggen kan inte mäta sig med Coleman, halvplatta pecs och sett till sina egna proportioner: bred midja.
Kebab-Arne
2005-09-20, 15:55
Vadå politik? Vem är bättre än Coleman? Cutler? Han är blöt, ryggen kan inte mäta sig med Coleman, halvplatta pecs och sett till sina egna proportioner: bred midja.
Öhh? Va?
Var sa jag att jag anser Jay vara bättre än Coleman i dagsläget? Det jag menade var att även om Jay vore bättre än Coleman så skulle Coleman ändå vinna pga politik.
Öhh? Va?
Var sa jag att jag anser Jay vara bättre än Coleman i dagsläget? Det jag menade var att även om Jay vore bättre än Coleman så skulle Coleman ändå vinna pga politik.
Jag såg vad du sa. Jag undrade om du baserade det på något faktiskt eller bara som ett fantasifoster. Är det någon som gått upp mot Coleman i någon tävling sen 1998 och varit bättre utan att vinna? Om det är det du säger så skulle jag vilja veta vem det är. Självaste Günther vann ju GNC Pro 2002 över Coleman - förvisso inte Olympia. Vettetusan om det varit så nära någon olympia egentligen, närmaste jag kan komma på är 2001 när Jay faktiskt var i form.
Hoppas de inte pissar på Darrem Charles som de gjorde förra året.
Arne Persson
2005-09-20, 16:04
Jag vinner skiten! :hbang:
Kebab-Arne
2005-09-20, 16:06
Jag såg vad du sa. Jag undrade om du baserade det på något faktiskt eller bara som ett fantasifoster. Är det någon som gått upp mot Coleman i någon tävling sen 1998 och varit bättre utan att vinna? Om det är det du säger så skulle jag vilja veta vem det är. Självaste Günther vann ju GNC Pro 2002 över Coleman - förvisso inte Olympia. Vettetusan om det varit så nära någon olympia egentligen, närmaste jag kan komma på är 2001 när Jay faktiskt var i form.
Hmm, nä. Det jag menade var till de som anser (felaktigt enligt mig) Jay vara bättre än Coleman och därmed hoppas att Jay skulle kunna vinna kan sluta drömma då det inte händer pga politiken. Nu tror jag Coleman kommer vara överlägsen på Olympia ändå så...
Hmm, nä. Det jag menade var till de som anser (felaktigt enligt mig) Jay vara bättre än Coleman och därmed hoppas att Jay skulle kunna vinna kan sluta drömma då det inte händer pga politiken. Nu tror jag Coleman kommer vara överlägsen på Olympia ändå så...
Han förlorar för att han inte är bättre än Coleman. När du ser båda på kort så syns det tydligt att det inte är samma bollpark vi snackar om. BB-fans glömmer alltid att det inte räcker att runka till bilder med bara sin egen favorit på, man måste se jämförande bilder.
Sen är jag fortfarande inte med på hur du menar med politiken. Han kommer att losa i år med för att han är sämre.
Han förlorar för att han inte är bättre än Coleman. När du ser båda på kort så syns det tydligt att det inte är samma bollpark vi snackar om. BB-fans glömmer alltid att det inte räcker att runka till bilder med bara sin egen favorit på, man måste se jämförande bilder.
Sen är jag fortfarande inte med på hur du menar med politiken. Han kommer att losa i år med för att han är sämre.
hoppas in i diskussionen lite, jag tror själv inte det har blivit några "politiska" beslut när coleman tävlat, dock tror jag många tror det skulle kunna vara en faktor någon gång i framtiden om dte blir mer jämnt mellan några toppbyggare, främst för att det varit några vinnare som var lite mer tveksamma... typ arnolds sista t ex
Kebab-Arne
2005-09-20, 16:13
Herrejösses, jag är ju inte ens Jay fan. Anser han vara alldelles för fyrkantig i fysiken.
Ja Jay kommer losa i år för han kommer vara sämre. Men även om han vore bättre (vilket han inte kommer att vara) så skulle han inte vinna pga politiken.
Tror fenomenet kallas för "Blocky". :D
Det där med politiken alltså. Personligen hörde ett rykte om att Cutler ställde upp i kyrkovalet, MEN i fel distrikt! Så nu är han sanktionerad av Weider-koncernen och kommer per automatik att förlora mot samtliga Mr. Olympia- deltagare från Texas. Även oljepriset sägs påverka tävlingens utfall, varför OPEC har lagt fram en inofficiell sponsorförfrågan för att få upp Ernie Taylor bland top 10 igen.
Än en gång, det däer med poljitiken, asså.
Förvisso satt jag själv och klagade när Pauline Nordin fick sitt proffskort till skänks, men seriöst... ska man klaga på att Mr. O är riggad så bör det kanske även medföra en viss bevisbörda.
håller med jwzrd, coleman vinner igen och han gör det för att han är jordens bästa byggare, fan om han inte är jordens bästa byggare genom tiderna.. visst finns det dom med snyggare fysiker men då kan dom inte mäta sig volymmässigt, i övrigt så hoppas jag att jay placerar sig långt bak, tycker hans fysik suger, då ser ruhl bättre ut, både större och hårdare..varken ryssen eller branch warren kommer att placera sig top 10..vet inte om mark dugdale har kvalat in men han skulle man vilja få bra placerad, riktigt schysst fysik och verkar väldigt ödmjuk, en bra förebild..
rememberence
2005-09-20, 18:53
Jag vinner skiten! :hbang:
ja, vad annars? :D
Jag tror Coleman stannar på tronen tills han går ner själv eller något riktigt drastiskt händer med fysiken.
Ja, nu börjar ju Mr Olympia närma sig, och även fast man känner sig ganska säker på att Coleman som vanligt plockar priset, så är det ju ganska spännande hur placeringarna blir. Tror ni någon har chansen att putta ner Coleman i år? Jag blir alltid förvånad när Markus Rühl kommer så långt ner på listorna. Tycker han brukar dyka upp extremt hård och symmetrisk. Hörde också att Branch Warren har kvalat i år, och även fast han inte lär vinna så ska det minst sagt bli intressant att se honom. Det är väl hans debutår i Mr O om jag inte minns fel.
Så även ifall man praktiskt taget på förhand kan säga att Coleman tar priset, vilka tror ni blir tyngsta konkurrensen, och vilka skulle ni gärna se på tronen?
Ja tyck då inte att Rühl är symetrisk. Den som har nån chans mot Ronnie är nog Cutler.
Fultjack
2005-09-20, 19:01
håller med jwzrd, coleman vinner igen och han gör det för att han är jordens bästa byggare, fan om han inte är jordens bästa byggare genom tiderna.. visst finns det dom med snyggare fysiker men då kan dom inte mäta sig volymmässigt, i övrigt så hoppas jag att jay placerar sig långt bak, tycker hans fysik suger, då ser ruhl bättre ut, både större och hårdare..varken ryssen eller branch warren kommer att placera sig top 10..vet inte om mark dugdale har kvalat in men han skulle man vilja få bra placerad, riktigt schysst fysik och verkar väldigt ödmjuk, en bra förebild..
tror branch kommer komma top 10, tippar han som 8a , men ryssen är svårtippad. Lee kommer definitivt top10 om han kommer in hård, tippar han som 6a eller 7a
internethjälten
2005-09-20, 21:29
..för de med parabol så gick tävlingen förra veckan på Screensport - Coleman vant ;)
elBjurro
2005-09-20, 21:41
Screensport.. trodde det hade dött ut för 10år sen.. fränt.
Dissector
2005-09-23, 07:27
Ja tyck då inte att Rühl är symetrisk. Den som har nån chans mot Ronnie är nog Cutler.
Nä, många verkar se det så, men jag tycker han ser symmetrisk ut, tycker allt hänger ihop mycket bra, kanske tappar lite på triceps möjligen, men inte så att det förstör hela symmetrin. Fast jag kanske förblindas lite av min besatthet av storlek =) Men jag hoppas iallafall starkt på att han kommer långt upp på listan.
Mass-Tech
2005-09-23, 08:28
Det kommer stå mellan Jay och Ronnie om vem som har bäst dagsform, båda två har lyckats från att ta sig från sin bästa form någonsin till sin sämsta, mycket kan hända på några dagar.
Jag lägger min röst på Cutler, hans hårdhet 7 veckor innan mr.O var helt makalös.
http://www.powerboard.se/ibf/uploads/post-17-1126440653.jpg
RobbeliRobban
2005-09-23, 08:47
Jag tror på totalchock i år. Gunther snor titeln, tätt följd av Jay. Ronnie får bronspeng.
Dissector
2005-09-23, 11:06
Jag lägger min röst på Cutler, hans hårdhet 7 veckor innan mr.O var helt makalös.
http://www.powerboard.se/ibf/uploads/post-17-1126440653.jpg
Det är fantastiskt, men det kan väl bli en del problem att behålla den hårdheten så pass lång tid, det är ju ingen direkt anabol livsstil som the great ones kör nu innan tävlingen och så lär man ju inte kunna hålla på för länge och behålla sin fysik, så jag undrar om han faktiskt är lite FÖR tidig. Men hård som fan är han ju och behåller han det där så kan det bli vansinnigt spännande =)
Det är fantastiskt, men det kan väl bli en del problem att behålla den hårdheten så pass lång tid, det är ju ingen direkt anabol livsstil som the great ones kör nu innan tävlingen och så lär man ju inte kunna hålla på för länge och behålla sin fysik, så jag undrar om han faktiskt är lite FÖR tidig. Men hård som fan är han ju och behåller han det där så kan det bli vansinnigt spännande =)
Med det som flyter i hans blod så klarar han nog att hålla ända in i mål, verkar som han gör en jättesatsning igår ( läs: preppar sönder sig ).
Mass-Tech
2005-09-23, 11:36
Att se bra ut 7 veckor innan är en annan sak som att se bra ut på scenen.
Att se bra ut 7 veckor innan är en annan sak som att se bra ut på scenen.
ja det vet ju du mr.4post.
Besserwisser
2005-09-23, 12:04
Ja, för alla vet väl att en persons kunskap om byggning står i direkt korrelation till antalet posts på kolozzeum.
Tricklev
2005-09-23, 12:07
:laugh: :laugh:
Vad täcker du med? :laugh:
Ja, för alla vet väl att en persons kunskap om byggning står i direkt korrelation till antalet posts på kolozzeum.
Menade ungefär: hur fan vet han hur cutler är skapt...
Besserwisser
2005-09-23, 12:29
För att kolozzeum kanske inte är den enda källan till kunskap om Cutler(?)
HAhaha :laugh: JAg har nog fdan inte skrattat så på hela veckan! :D
Dina modiga 440 poster ger dig en gigantisk internetpenis. Jag måste genast lyssna på allt du har att säga!
haha inzza börjar bli tuff, är det griipvarning här tro *yourock* :D
han har ju dessutom rätt, kolla in alla bilder på dom tävlande före mrO, dom ser alla rippade ut och packade med muskler men sen på scen brevid sina medtävlande så är dom inte lika imponerande..ett bra exempel är dennis james
Mass-Tech
2005-09-24, 12:48
Har jag har 9 st nu, får jag ha rätt då?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.